Wpis z mikrobloga

Wiedźmin 2 | Nagła Śmierć | No Quen | E01

W.I.E.D.Ź.M.I.N - terenowa jednostka bojowa do zadań specjalnych

Opóźnione, przez chorobę, ale jest, ruszyła maszyna! Wrzucam pierwszy odcinek z serii, dajcie znać co sądzicie w komentarzach.

Próbuję napełniać tę serię kinowością na tyle na ile mogę:

- praca kamery: gładkie ruchy, delikatne rotacje/zbliżenia itd.,
- najbardziej immersyjny dialog flow (rozmowa z Triss o smoku dopiero po rozmowie z rębaczami),
- staram się łapać momenty na walk mode i eksponować krajobrazy, przy czym fajnie pomaga panoramiczna perspektywa

Nie wyszło idealnie, ciężko mi wyczuć ten balans kiedy powinienem chodzić, a kiedy biegać, żeby z jednej strony droga nie zajmowała 2 min filmu, a z drugiej, żeby ograniczać te robotyczne ruchy postaci kiedy biega.

Gameplay

Była lekka trema ( ͡° ͜ʖ ͡°) Widać to po pierwszych walkach, absolutnie karygodne zachowanie i wyprztykanie się z wigoru przy baliście przez co potem miałem problem z ciężkozbrojnym. Mimo to uważam, że miałem pod kontrolą te walki i raczej bym nie zginął. Miałem sporo petard, oczywiście nie wykorzystałem wszystkich, trudno. Przy kolejnych nagraniach napewno będzie luźniej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Postępy

Zdobyte 3 umiejętności - piroman (wejście w ognisko), saper (przerwanie rozbrajania pułapki medalionem) i asasyn (easter egg przy baliście). Najbardziej użyteczne to saper - 50/50 na uniknięcie dmg od petard i pułapek oraz asasyn - +25% do dmg przy backstabie.

Ściąłem też snopki do umiejętności doświadczony gwarantującej +10% do każdego expa, który wpadnie po jej zdobyciu. Będę musiał jeszcze ściąć snopki we Flotsam, żeby to dostać.

Wybory

Czas na mięso tej serii, czyli dyskusja o decyzjach. W tym odcinku oczywiście najważniejszą był los Arjana. Postanowiłem wejść z nim w pojedynek czytaj: zabić go i mam na to kilka powodów. Oczywiście lorowo najłatwiej jest wybronić skłonienie go do tego, aby się poddał, ale to taki trochę aż za oczywisty wybór.

Pierwszym powodem była chęć wprowadzenia więcej dramaturgii, wiedźmini wg kodeksu mieli nie mieszać się w ludzkie sprawy, dlatego zabicie Arjana wytworzyło więcej napięcia. Tutaj zamierzam wspomnieć o innej postaci, która jest GENIALNIE napisana i zagrana, mianowicie o Shilardzie Fitz-Oesterlenie. Dla mnie to jest coś takiego jak wejście Dijkstry w drugim sezonie netflixowego gówna. Decyzją o zabiciu Arjana uruchamiamy potem kilka mocnych scenek - więcej w kolejnych odcinkach ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Arjan z drugiej strony nie wierzę, że nie wiedział na co się pisze podnosząc rebelię za namową szlachty. Rebelię przeciw bezwzględnemu królowi, posiadając jedynie zamek i nieliczną armię. Sprawia wrażenie bardzo podatnego na manipulacje dworu, wystarczy mu wjechać na honor i już choćby w kalesonach będzie walił toporem w bramę do Wyzimy.

Mając na uwadze sytuację na zamku La Valette można mu też współczuć. Foltest srogo się rozprawia ze zdrajcami, Arjan jako szlachcic w karcerze pewnie nie miałby lekko. Czy Foltest by mu darował, jeżeli Luiza wróciłaby do królewskiego łoża? Ja nie wiem, ale się domyślam.

Czy mój Geralt mu współczuł? Upuścił mu krwi, żeby nie gnił w lochu? Nie, raczej nie. Mój Geralt zrobił to czego oczekiwał król najszybszym i najskuteczniejszym możliwym sposobem, unikając przy tym na tyle, na ile się dało, śmierci postronnych i jego żołnierzy na szczycie wieży. Czy tego żałuje? Pewnie tak - tak samo jak tego, że w ogóle znalazł się na dworze Foltesta. Czy jest czego żałować? Jeden rabin powie tak, drugi powie, że to kolejny z tysiąca "toussaint'ish hero-wannabe". Dla mnie na jakiegoś większego władcę Arjan i tak był po pierwsze - zbyt porywczy, a po drugie za głupi, nie potrafił kalkulować w przeciwieństwie do królów północy/Emhyra.

Politycznie, znając konsekwencje to oczywiście błąd, przez to Nilfgaard zajmuje zamek, podkopując Północ. Nasz Geralt nie mógł jednak przewidzieć co się stanie tego dnia.

Technikalia

DLDSR okazał się porażką, nvidia zmanipulowała przekaz pokazując screena z natywki z bottleneckiem na 150 FPS i 140ileś FPS na DLDSRx2,25. Tymczasem u mnie performance hit był większy niż włączenie ubersampla na natywce xD
Nieważne, wyłączyłem też ubersampla, bo jednak spadały klatki niemiłosiernie w bardziej wymagających lokacjach. Moim zdaniem i tak nie wygląda to źle, jako tako poradziłem sobie z aliasingiem i zablokowałem na 60 FPS. Nie używam już DXVK skoro nie gram na ubersamplu, więc dzięki temu mogłem wgrać tekstury 4k, bardzo dobrze widać ich jakość na Roche'u/twarzach. Mamy też wgrane reforged ENB, dzięki czemu wszystko się tak nie błyszczy bloomem i ma trochę mniej nasyconą tonemapę. Wiedźmin 2 nie toleruje zbyt dobrze dwóch injectorów na raz, więc Reshade/sweetfx odpuściłem.

Usunąłem też przywrócone miecze przez unofficial patch, bo po analizie jednak wyszło, że zaburzyłoby to podstawkowy balans. Mamy więc tylko rozlokowanie itemów z DLC, bugfixy do dialogów/wpisów do dziennika i klikanie medalionem co 3 sek. zamiast 10.

Tag do czarnolistowania: #maartengra

Chcesz być wołany do kolejnego odcinka - zaplusuj PIERWSZY WPIS
Nie chcesz być wołany do kolejnego odcinka - odplusuj PIERWSZY WPIS

Wołam:


#wiedzmin #wiedzmin3 #wiedzmin2 #gry #pcmasterrace #thewitcher #tworczoscwlasna #nvidia #rtx
MarteenVaanThomm - Wiedźmin 2 | Nagła Śmierć | No Quen | E01

W.I.E.D.Ź.M.I.N - ter...
  • 17