Wpis z mikrobloga

Perła w koronie Assay

Dziś będzie o spółce Hyperstrange, podobno jest to najdroższa spółka w portfelu Assay. Wg posiadanych informacji jest wyceniana na ok. 65mln zł. Jest to developer gier takich jak Elderborn czy Frozenheim. W sumie w ofercie jest 6 tytułów - zgodnie z danymi ze strony:
https://hyperstrange.com/games/

Czy ktoś zna te gry? Potrafi je jakoś ocenić? Bo ja się nie znam na grach, mnie interesują liczby, a te wyglądają następująco:
Przychody spółki na poziomie 850 tyś. zł. w 2020r. zaowocowały stratą netto wielkości ok. 580 tyś. zł. Dla referencji w 2019r. było to odpowiednio 315 tyś. zł. i 153tyś. zł (również strata). Same wynagrodzenia wyniosły w 2020r. 625 tyś. zł, w porównaniu do 340 tyś. zł w 2019r. Biznes rośnie jak na drożdżach.
Ciekawi pozycja "pozostałe koszty" z wartością 718 tyś. zł...

Więc teraz pytanie: czy wycena licuje z liczbami?
Nie mamy szczegółowych danych, ale wiadomo, że w 2020r. była pandemia i ludzi rzucili się na wszystko co internetowe, w tym również na gry. Lepszych warunków nie będzie, firma jednak przyniosła stratę. Na GPW mamy wielu developerów. Ba, mamy nawet indeks GPW Games, ale tam są zbyt duzi gracze na naszego championa. Znajdujemy więc listę game developerów na New Connect (to taka giełda dla mniejszych spółek):
https://graczpospolita.pl/polscy-producenci-gier-na-newconnect/
I biorę losowo po jednej firmie z ostatnich debiutów, po jednym na rok. Poniżej wyniki za 2020r:

1. Draw Distance
https://notowania.pb.pl/instrument/PLIFN4L00018/raporty-finansowe/skonsolidowany/roczny/standardowy
przychody:
5 296 tyś. zł
zysk netto (strata):
636 tyś. zł
wycena giełdowa:
ok. 20 mln. zł

2. No Gravity Games
https://www.bankier.pl/gielda/notowania/new-connect/NGGAMES/wyniki-finansowe/skonsolidowany/roczny/standardowy
1 836 tyś. zł
zysk netto (strata):
(1 553 tyś. zł)
wycena giełdowa:
ok. 22 mln. zł

3. Prime Bit Games
https://notowania.pb.pl/instrument/PLPRMBG00018/raporty-finansowe/skonsolidowany/roczny/standardowy
przychody:
475 tyś. zł
zysk netto (strata):
(1 131 tyś. zł)
wycena giełdowa:
ok. 3,5 mln. zł

4. ShockWork Games
https://notowania.pb.pl/instrument/PLVNTCP00019/raporty-finansowe/skonsolidowany/roczny/standardowy
przychody:
379 tyś. zł
zysk netto (strata):
245 tys. zł
wycena giełdowa:
ok. 6,5 mln. zł

5. Ovid Works
https://notowania.pb.pl/instrument/PLOVIDW00014/raporty-finansowe/skonsolidowany/roczny/standardowy
przychody:
971 tyś. zł
zysk netto (strata):
(1 1228 tys. zł)
wycena giełdowa:
ok. 25 mln. zł

Czyli żaden z nich nie jest wart więcej niż 25 mln. Nawet Draw Distance przy wielokrotnie większych przychodach i zysku netto jest wyceniony na ok 20 mln. A przypominam, że Hyperstrange przy przychodach ok. 850 tyś. zł i stracie 580 tyś. zł ma być warty 65 mln zł. Przy okazji zwracam uwagę, że środki z giełdy są "jakby darmowe". Gdy spółka finansuje się z długu - a tak jest w przypadku Hyperstrange (bo Assay ma środki z pożyczek) - to trzeba jeszcze zarobić na procent od długu.

Czy wycena 65 mln zł jest niewłaściwa? Tego nie wiemy. Być może jest dobra. Być może Assay wie coś więcej i tak naprawdę ta wartość dobrze odzwierciedla wycenę Hyperstrange. Aczkolwiek z drugiej strony tak wysoka wycena jest niezmiernie na rękę Assay, bo na papierze pokazuje dobrze rosnąca spółkę, co pośrednio wspiera wyniki Assay. Natomiast ta wycena raczej nie ma podparcia w raportowanych liczbach i nie koresponduje z wycenami giełdowymi podobnych spółek. Chętnie poznam założenia wyceny przeprowadzonej przez Assay.

Podsumowując:
Hyperstrange jest najcenniejszym aktywem w funduszu Assay i przynosi porządną stratę ponad pół miliona złotych w 2020r. Natomiast wycena producenta wg Assay to ok. 65 mln zł. Gdyby wycena była niższa, to strata Assay byłaby jeszcze większa.

ps. Weszliście na stronę Hyperstrange? Co o niej myślicie? Nie wydaje się Wam, że jest uboga i zrobiona na szybko? Niby po angielsku, ale jest dział "Strefa inwestora", a ta puściutka.

Będę wdzięczny za społeczność z tagu #gry o wypowiedzi z ich ogródka.

#assay
#finanse
#gielda
#inwestycje

  • 17
  • Odpowiedz
@virgola: miałem na myśli, że prawdopodobnie nikt o tych grasz nie słyszał więc raczej nie można się spodziewać ich sukcesu. Z ciekawości zgooglowałem i na pierwszy rzut oka Frozenheim wygląda tragicznie, klon biednego Banished (gry zrobionej przez jedną osobę). Mi osobiście Banished nie podszedł w ogóle, może Frozenheim nie powtórzy błędów, bo sam koncept ma potencjał. Z kolei ELDERBORN wygląda pod względem grafiki jakby miała premierę w 2010 roku, gameplayowo również
  • Odpowiedz
@Kazdyziomzbierazlom: Poświęciłem się i obejrzałem jakiś wykład założyciela Hyperstrange i tam coś mówił, że szykują coś ekstra ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przy okazji, ta ich strona... ja nie wiem, ale też wygląda paździerzowo.
  • Odpowiedz
@virgola: oczywiście. Przy czym im większy serwis, recenzent z uznaną marką tym ciężej bo risk/reward się nie kalkuluje. Małe łepki na yt za samą darmową kopię gry już przychylniejszym okiem na nią spojrzą z nadzieją na "dalszą współpracę"
  • Odpowiedz
@virgola: Pomysłów na kasę wiele. WCHODZICIE W HS? Miałem ten plan. Już się nie mogłem doczekać - umowa, wpłata, okres 3 lat i cztery razy więcej. Powodzenia!
100.000 gier sprzedaży od momentu, gdy wycena firmy była na marnym poziomie 97 mln nie wiadomo czego.
Nie wiem, dlaczego piszę poniższe, tj. brak "ostrzeżenia" emitenta o ryzyku inwestycji. Nie jestem przekonany, że to komukolwiek pomoże, jednakże jeśli pomoże przynajmniej jednej osobie, to warto
  • Odpowiedz
Pojawia się okazja - analizujesz, oceniasz, szacujesz zyski / straty. Siłą rzeczy sięgasz pamięcią do tragicznych zdarzeń finansowych, gospodarczych: Amber Gold, SKOK, Finroyal, WGI, Interbrok itp. To o tych piramidach i przekrętach pisałem, tych oszustów mam na myśli. Nie ma podstaw, aby ekstrapolować to na Assay czy jakąkolwiek spółkę z ich portfela, w tym Hyperstrange. Są natomiast podstawy do tego, aby zarzucić Assay brak informowania klientów o ryzyku inwestycyjnym. Mało tego, w
  • Odpowiedz