Wpis z mikrobloga

Ej mirki z #krakow - bo słyszeliście pewnie o tramwaju na Prądnik Czerwony. Myśleliście, że ma iść pod ziemią, prawda?

No to cóż, zaszło pewne nieporozumienie: Kraków: Tunel tramwajowy będzie dłuższy i głębszy. Start prac w 2022 r.

Pod rondem Młyńskim będziemy prowadzić tramwaj w rynnie (otwartym wykopie), co ma znaczenie dla kwestii wentylacji, ppoż. itp., tym samym po tych wszystkich zmianach odcinek pod poziomem terenu będzie miał 1240 m długości (w tym 400 m tunelu i 840 m w rynnie).


Piotros18 ze SkyScrapersCity przygotował wizualizację.

Powiedzie - przynajmniej jest bezkolizyjnie. Otóż nie - w tunelu będą przejścia dla pieszych xDDD

#patologiazmiasta #pradnikczerwony #stolatplanowania
TicoTicoTico - Ej mirki z #krakow - bo słyszeliście pewnie o tramwaju na Prądnik Czer...

źródło: comment_16424613844y0LK2pKIpMel8gcoadMyH.jpg

Pobierz
  • 23
@elf_pszeniczny: Nie:

Możliwym do wprowadzenia rozwiązaniem dodatkowym jest zapewnienie detekcji dla jadącego tramwaju, tak, aby w czasie dojazdu do peronu miał on wolną drogę – przekonuje Gabriela Łazarczyk

Z racji, że koszty się powiększyły o dodatkowe 300 m tunelu, a budowa jest w partnerstwie publiczno-prywatnym - nie
@TicoTicoTico: pomyliłeś dwie kwestie niestety ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tunel podziemny będzie, a i owszem, ale na odcinku Rondo Polsadu - Rondo Barei. Tam zresztą tunel miał być od samego początku.

Ten tunel, który tutaj pokazujesz pojawił się dopiero ostatnio po konsultacjach z mieszkańcami - początkowo tramwaj miał iść tam normalnie na poziomie 0, ale ludzie stwierdzili, że to będzie bardzo kolizyjne. Powstała więc modyfikacja planu picrel
@powaznyczlowiek: Otóż nie pomyliłem:

Tunel podziemny będzie, a i owszem, ale na odcinku Rondo Polsadu - Rondo Barei. Tam zresztą tunel miał być od samego początku.

Jak najbardziej, to się zgadza i to było w projekcie od początku

Ten tunel, który tutaj pokazujesz pojawił się dopiero ostatnio po konsultacjach z mieszkańcami

Nie do końca. Owszem, konsultacje z mieszkańcami miały znaczenie, natomiast istotne było też, że w dokładnie tym miejscu ma pojawić
@TicoTicoTico: oczywiście, że nie powinni. Dodajmy, że za to prośby i uwagi mieszkańców Prądnika zostały całkowicie odrzucone chociaż tam nie trzeba było 300mln wykładać ( ͡° ͜ʖ ͡°)

To czemu na stronie krakow.pl nagłówek głosi: Tramwaj do Mistrzejowic pojedzie dłuższym tunelem


bo teraz ten picrel bezpośrednio połączy się z tunelem pod Lublańską - oryginalnie wjazd miał być dopiero przed Rondem Polsadu

Owszem, konsultacje z mieszkańcami miały znaczenie,
@powaznyczlowiek:

bo teraz ten picrel bezpośrednio połączy się z tunelem pod Lublańską - oryginalnie wjazd miał być dopiero przed Rondem Polsadu


No ok, są kryci. Natomiast tak zupełnie szczerze to dopóki nie zacząłem kopać w temacie po północy z nudów, to byłem przekonany, że będzie to dokładnie na tej zasadzie, co tunel KST - w całości pod ziemią.

A tego niestety nie rozumiem albo nie znam tematu - o co chodzi
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@TicoTicoTico: no ok to tłumaczy czemu ich posłuchano a Prądnika nie ( ͡° ͜ʖ ͡°) ciekawe, z jednej strony fajnie że powstanie ten tramwaj z drugiej patrząc jak cały ten plan powstawał to może wyjść niezła masakra
@TicoTicoTico: Idiotyczny jest ten projekt,
wycinają szpalery drzew, żeby na ich miejscu zrobić ekrany akustyczne, poszerzają ul. Młyńską, choć pod nią ma iść tramwaj. Dewastacja dzielnicy, a nie inwestycja.

@powaznyczlowiek: tunel pod rondem Młyńskim wynika z chęci dołączenia do przyszłego tunelu premetra pod ul. Pilotów. Mieszkańcy domagali się też możliwości przejścia na poziomie terenu.

@psposki to jest nieoficjalna wizka zrobiona przez mieszkańca. Poza brakiem jakiś latarń, balustrad etc to jest