Wpis z mikrobloga

Chciałbym kupić swoje własne mieszkanie narazie się rozglądam ale myślę, że pod koniec roku trzeba się już będzie zdecydować. Pogodziłem się już z kredytem na minimum 25 lat. Krótko o mnie w tym roku kończę studia. 24 letni kawaler i to szybko się nie zmieni. Pracuję jako programista 5k b2b zdalnie. Liczę, że po jakimś czasie będę zarabiał więcej ale póki co nie jest źle dopiero zaczynam w branży. Myślę, że pod koniec roku będę miał już odłożone z 45 k własnych oszczędności.
Rozglądam się za mieszkaniem do 45 m2. Aktualnie mieszkam z rodzicami w #lublin i w sumie miasto nie jest złe więc mógłbym tu zostać aczkolwiek cenowo widzę, że #lodz i #poznan są również atrakcyjne.
Polecacie jakieś tanie osiedla w tych miastach lub ewentualnie innych tanich miastach ?
W Lublinie z tego co się orientuje to dość tanie są Zemborzyce no i Felin.
Dozbierać do 60 k i mieć 20% wkładu własnego czy niema to aż takiej dużej różnicy i 10% wkładu wystarczy?

#nieruchomosci
#mieszkanie
  • 41
  • Odpowiedz
@Street_Gainz: 10% wartości mieszkania to za mało, żeby startować z zakupami. Musisz jeszcze dopłacić za garaż i za komórkę oraz opłacić notariusza, PCC na wtórnym, agenta, prowizję za kredyt jeśli jest. Deweloperskie dodatkowo trzeba wykończyć.
  • Odpowiedz
@Street_Gainz: na co Ci mieszkanie, jak nawet nie wiesz gdzie chcesz mieszkać? xD Plus tak jak Ci ludzie piszą, 10% to jest nic, potrzebujesz jeszcze jakiegoś zapasu. Ogarnij temat na spokojnie i popracuj trochę, bo to 45 k przez rok, dla osoby bez doświadczenia, wchodzącej w dorosłe życie - trochę dla mnie nierealne.
  • Odpowiedz
@Street_Gainz: Szukasz mieszkania do 300 tys i w Poznaniu? To nie bait...? ( ͡º ͜ʖ͡º) W Poznaniu do 300 tys mozesz kupic cos na Debcu czy Wildzie, nie chce nikogo obrazac, wiem, ze sa tutaj amatorzy tych czesci miasta, ale sam pochodze z powiatowego i jak zobaczyłem pierwszy raz te miejsca w Poznaniu, to stwierdzilem, ze jednak u mnie nie jest tak zle ( ͡º
  • Odpowiedz