Wpis z mikrobloga

Siemka,

Mocno zajarałem się dwójkami coupe (2015- w górę). Niestety kumpel siedzący w temacie mocno uspokoił mój zapał mówiąć, że są mocno awaryjne i np. potrafi walnąć wał, które naprawa to okolice 20 koła.

Tutaj dwa moje pytanka, jak to faktycznie jest z tymi dwójkami? Ktoś posiada i chciałby się podzielić doświadczeniem?

I 2 sprawa, polećcie mi proszę jakieś mniej awaryjne betki, najlepiej małe sedany/coupe, cena do około 70 koła. Wiek nie gra roli, ale raczej 2000 plus :)

Pozdrawiam!
#bmw #motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #e36
  • 20
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
@DOGTOR: nigdy nie słyszałem żeby w tym aucie #!$%@?ął wał, a nawet jeśli to skąd wytrzasnął kwotę 20k? Te auta to po prostu 1er w innej budzie, platforma, silniki itd. wszystko to samo co w innych BMW z tamtych lat. Jakby te wały w 2er tak padały to napewno 1er też były by obarczone tą wadą, bo mają to samo pod spodem. Bierz od lipca 2015 już najnowsze silniki o oznaczeniu
  • Odpowiedz
@bruhh: nie mam pojęcia, sam jestem laikiem w temacie motoryzacji :/ stad moje pytanie.

A czym różnią się te silniki o oznaczeniu z tymi poprzednimi? :)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@DOGTOR: silniki N to starsza generacja, silniki B to już te które są montowane po dziś dzień. Jak chcesz dieselka to B47 to świetny silnik
  • Odpowiedz
@bruhh: No i to jest konkretna pomoc :) tak, diesel tez jak najbardziej wchodzi w grę. Dziękuje bardzo!

Nie zamykam się na jeden model, wiec jeśli macie jakieś fajne to propozycje to tez z chęcią spojrzę.
  • Odpowiedz
I 2 sprawa, polećcie mi proszę jakieś mniej awaryjne betki, najlepiej małe sedany/coupe, cena do około 70 koła. Wiek nie gra roli, ale raczej 2000 plus :)


@DOGTOR: Chyba sam nie wiesz czego chcesz. Seria 2 F22/F23 to tylno-napędowe auta produkowane od 2015. To jest małe auto, ale tył napęd ze wzdłużnie położonym silnikiem z przodu. To jest cecha limuzyn.
Nie zniechęcam, ale "mały sedan" i "tył napęd" mi się kłóci.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@DOGTOR: xDrive jest #!$%@? w BMW, mówię ci to jako fan marki. Właśnie jakoś od 2015 już poprawiali skrzynie rozdzielczą ale nie powiem ci dokładnie od kiedy jest już poprawione na 100%
  • Odpowiedz
@bruhh: A masz może jakieś potwierdzenie tego? Miałem ~9-10 BMW (F01/F02, F10/F11, F30) w ciągu ostatnich 3 lat i 535xd właśnie wspominam najlepiej. X-a jak się chce zawsze można wyłączyć (XDelete), a mając trochę mocy ten napęd na 4 koła zdecydowanie się przydaje. Dodatkowo jedyne BMW gdzie wymieniałem skrzynię rozdzielczą to F30 z 2015r przy 180 tysiącach i było to winą tylko i wyłącznie poprzedniego właściciela który stosował różne opony na
  • Odpowiedz
@DOGTOR: To bierz 2 litrowego diesla, dobry motor, z tymi wałami to jakieś legendy xD 20k .. wpisz wał do bmw na allegro i zobaczysz ile w ogóle kosztują takie wały, wymiana tego nie jest jakaś uber trudna
  • Odpowiedz
było to winą tylko i wyłącznie poprzedniego właściciela który stosował różne opony na osiach.


@FenixxPl: no i to jest mit bo bmw od zawsze dawalo od 18''+ inny rozmiar opon na tyle, a xdrive od zawsze mial rozklad 60/40 a nawet 70/30. Te VTG w f30 byly #!$%@? i sie #!$%@? od tak, moja mama tez miala xdrive mimo ze nie chcialem zeby brala i jej sie na 16'' wysralo VTG
  • Odpowiedz
@bruhh: Trochę bzdura. BMW jak najbardziej przewiduje "kwadrat" czyli taki sam rozmiar opon na przód i tył (w F30 to 225/45/18), do tego zgodnie z instrukcją BMW różnica w głębokości bieżnika między oponami nie może przekroczyć 2mm. Dużo ludzi ma to gdzieś, to potem skrzynię szlag trafia.

Co do stosowanych skrzyń rozdzielczych, to może przed pisaniem tego choć sprawdziłbyś katalog BMW?
ATG 35L
Przecież to cholernie łatwo sprawdzić i dokładnie ten
  • Odpowiedz
BMW jak najbardziej przewiduje "kwadrat" czyli taki sam rozmiar opon na przód i tył (w F30 to 225/45/18)


@FenixxPl: nie, 225/45/18 przod i 255/40/18 tyl. Na naklejkach fabrycznych tez tak masz, w instrukcji takze. Nigdy BMW od 18'' w gore nie homologowalo takich samych rozmiarow. 17'' mozna miec "kwadrat", ale od 18 w gore juz nie. Jak #!$%@? ci sie VTG i dasz to na "gwarancje" nawet po okresie gwarancyjnym jako
  • Odpowiedz
@bruhh: Powinieneś przemyśleć przyjęcie strategii "Nie będę opowiadał bzdur" i jakkolwiek weryfikować to co piszesz.
Służę uprzejmie naklejką z rozmiarami opon ze słupka z F31.
Jak byk stoi opcja 225/45/18 na wszystkie koła. Jak chcesz zweryfikować to zapraszam choćby na Oponeo, dobierasz rozmiar po aucie, pokazuje fabryczne alternatywy. Do tego z ciekawostek w F10/F11 jako opcja były nawet kwadraty 245/35/20.

Co do VTG serio myślisz że pod jednym modelem (i numerem
FenixxPl - @bruhh: Powinieneś przemyśleć przyjęcie strategii "Nie będę opowiadał bzdu...

źródło: comment_1642020070qkJnCE5W1vldG6732dyCIV.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz