ten charchoose to jest wybór klasy z poprzedniej funkcji, więc teraz w core pobieram jej zmienne do obliczenia obrażeń dla np goblina jednak mam taki błąd: line 71, in damageratio(charchoose) NameError: name 'charchoose' is not defined
Jak to rozwiązać, żeby mój wybór klasy czyli np Wojownik, został użyty w kolejnej funkcji?
@mcnight95: no tu po prostu kolejne 2 ify dołoże na zasadzie mniejsze od 1 i sprawdzenie czy input to liczba i jesli nie to wyswietli komunikat, to jest do ogarniecia bez problemu
@harnasiek: tu ifa tam ifa i się robi bajzel :P lepiej zrób sobie słownik który mapuje to co może wybrać użytkownik na obiekty typu Character i wyłap odpowiedni wyjątek kiedy nie zostanie podany poprawny klucz
@harnasiek: mozesz dac w pierwszej linijce (nad wszystkim) charchoose = None i wtedy powinno zalapac. Jesli dalej nie pradzi to dajesz w funkcji charselect zaraz pod definicja: global char_choose
Ale tak sie nie powinno robic, wiec powinienes to zmienic wg rady mcnight95
https://pastebin.com/rfAEbkez
ten charchoose to jest wybór klasy z poprzedniej funkcji, więc teraz w core pobieram jej zmienne do obliczenia obrażeń dla np goblina jednak mam taki błąd:
line 71, in
damageratio(charchoose)
NameError: name 'charchoose' is not defined
Jak to rozwiązać, żeby mój wybór klasy czyli np Wojownik, został użyty w kolejnej funkcji?
def char_select()
.... # tu logika wybierania zawodnika
.... return selected_character
def damage_ratio(character)
.... ...
selected_character = char_select()
damage_ratio(selected_character)
charchoose = None
i wtedy powinno zalapac. Jesli dalej nie pradzi to dajesz w funkcji charselect zaraz pod definicja:
global char_choose
Ale tak sie nie powinno robic, wiec powinienes to zmienic wg rady mcnight95