Wpis z mikrobloga

Mam pytanie, czy został poprawiony poziom trudności w Resident Evil Village? Chodzi mi o to, czy z normalnego zrobili w końcu jakieś wyzwanie (a nie samograja), albo czy trudny nadal jest na początku przesadzony jak podobno był?
Zastanawiam się nad kupnem, bo są promocje na klucze, a nie lubię gier zbyt łatwych lub ze źle zrobionym trudnym poziomem jak np. CoD. Zamierzam grać na padzie i na PC, dodam, że podobała mi się VII część, oraz remaki II i III (trójka gorsza oczywiście).
#gry #residentevil #capcom
  • 16
czy z normalnego zrobili w końcu jakieś wyzwanie (a nie samograja), albo czy trudny nadal jest na początku przesadzony jak podobno był?


@michael323: tu nie ma co poprawiać Miras, RE7 i RE8 to jak to mówisz "samograje", także czy weźmiesz normalny, czy weźmiesz trudny to będzie najgorzej do momentu jak znajdziesz broń i ammo, później juz z górki, chociaż jak pierwszy raz grasz to i tak nie wiesz co Cie czeka
@tarkaz: No właśnie w VII była ograniczona amunicja oraz ekwipunek przez co nie można było szarżować. W Village podobno amunicja leży wszędzie na ziemi i gra nie wymaga kombinowania.
Edit: nie jestem jakimś fanem serii (niektóre części są wręcz śmieszne dla mnie), ale po remakach mam wrażenie, że jednym z głównych wyznaczników tych gier jest kombinowanie z ekwipunkiem i ciągłym brakiem miejsca, co mi się podoba.
@michael323: dla mnie osobiście już RE7 obfitowało w ammo ( ͡° ͜ʖ ͡°) RE8 jest jeszcze bardziej przystępne dla "nowych graczy", ammo możesz kupić, znaleźć, a nawet stworzyć, bo jest crafting, także hardkorowi fani survival horroru mogą narzekać, że po co tego tyle, ale takich graczy jest już mało, raczej spora większość chce i lubi sobie postrzelać ¯\_(ツ)_/¯ jak zastanawiasz się czy kupić, a jest promka to
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@michael323: A czy ja wiem czy był jakiś problem z ekwipunkiem w RE7? Co jakiś czas były plecaki na powiększenie miejsca. Grałem kilka dni temu i wiesz, jak się zrobi kilka rzeczy typu przejście gry bez save lub w minimum 5 h to dostaje się takie dodatki, które wsadza się do ekwipunku i wtedy jest lekki problem z miejscem, bo tych dodatków jest 6 bodajże a z początku mamy chyba 8
@Mega_Smieszek: Grę przeszedłem już kilka lat temu, to mogę słabo pamiętać. Przeważnie nie przechodzę gier kilka razy, tym bardziej zaraz po pierwszym razie, oczywiście są wyjątki (np. seria Half-Life, Dark Soulsy), więc nie wiem co się działo w nowej grze + ;)
@tarkaz 70 zł mogę zaryzykować i kupię w promce, w najgorszym wypadku gra będzie średnia ;)
@michael323: Normalny poziom trudności według mnie jest prawidłowo wyważony. Na pewno prościej mają gracze szukający sekretów i dokładnie czyszczący lokacje z przedmiotów. Mamy nawet elegancką mapę, na której ładnie widać czy w danym obszarze/pomieszczeniu zebraliśmy wszystko co było do zebrania.
@Desolator: Spróbuje na trudnym, taką już mam naturę ;) Choć widziałem, że początek trudny, a spróbuje jeszcze grać na padzie :D
Uwielbiam też gry od FromSoftware, gdzie poziom trudności jest zaprojektowany rewelacyjnie. Nie ma wyboru, trzeba zmierzyć się z tym czego oczekują twórcy, ale gry starają się być uczciwe (z wyjątkiem Dark Souls II ;) która miała problemy), w dodatku są też ułatwiacze (jak chociażby możliwość wezwania towarzyszy).
@Desolator: No jak na padzie to musi być jakiś autoaim, chociaż minimalny ;) Przyzwyczaiłem się do pada i tylko w skillowe strzelanki (np. Doom Eternal) gram na klawiaturze. W RPGi i inne gry, nawet jak są FPP to gram na padzie. Pad też przydaje się przy skradaniu albo tego typu innych akcjach kiedy gała analogowa zdaje egzamin.
@Desolator: Na padzie będzie i tak trudniejsza przez celowanie, tym bardziej, że jest podobno dużo strzelania, przecież nie można robić szybkich ruchów i obrotów. Ale nie jest to też typowa strzelanka, żebym musiał lub chciał grać na klawiaturze, jak przytoczony przeze mnie wyżej Doom Eternal, którego na padzie sobie nie wyobrażam, a autoaim popsułby tylko grę (o ile tam takowy w ogóle jest).
Np. za pierwszym razem grałem z automatycznym celowaniem
@michael323: Trudny nie był przesadzony tylko Village of Shadows, który normalnie odkrywasz po przejściu gry na dowolnym poziomie. I to właśnie VoS jest kompletnie z dupy poziomem, gdzie bez sprżetu z NG+ nie ma co podchodzić, najlepiej w ogóle mieć nieskończoną amunicję na przynajmniej jednej broni. Madhouse w RE7 był bardzo dobry, był wymagający ale fair, można było przejść bez żadnych ulepszeń z NG+. To co odwalili w ósemce to jakaś
@Mega_Smieszek: W porównaniu do Village na pewno był problem z ekwipunkiem. Przede wszystkim nie mogłeś latać ze wszystkimi pukawkami i amunicją do nich + masą medykamentów xD Do tego przedmioty kluczowe i materiały do craftingu zajmowały miejsce w ekwipunku. Crafting to największa bolączka RE8, kompletnie nie współgra to z ekwipunkiem w stylu RE4. W czwórce trzeba było układać rzeczy żeby robić miejsce, tutaj prawdopodobnie przez całą grę ani razu niczego nie
@ladykagami Właśnie gram na Hardkorze, miałem duży problem z ucieczką przed wilkołakami na początku :D Pomógł mi film z youtube, bo gra kompletnie nie tłumaczy, że trzeba przeżyć określony czas aby odpalił się skrypt, nie lubię czegoś takiego. Podobno na normalnym to jest bułka z masłem, ale tak jak napisałaś, normalny jest prosty, co wyczytałem w necie, więc wolałem się już przemęczyć i jakoś to przejść.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@michael323: Gram na normalnym i jest łatwo aż do momentu dotarcia do fabryki gdzie umarłem trzy razy + amunicji brakowało mi we wszystkim większość czasu i do tego już nie mogłem zrobić nowej ani kupić. A dlaczego to się sam dowiesz [] ale jest grubo.