Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
jak pod względem prawnym wygląda sytuacja kiedy rodzic dorosłemu dziecku sprawdza prywatne wiadomości, grozi, szantażuje że ma zerwać z chłopakiem? Tak, pytam dla koleżanki. Serio xD ojca jej #!$%@?ło, mamy po 23 lata a on #!$%@? jakieś toksyczne jazdy. Mówi że wynajął detektywa, że cytuje "IT ja rozpracowuje" i nie było nic w tym #!$%@? groźnego gdyby nie to że teraz cytuje jej wiadomości wszystkie jakie pisała, więc to się robi już #!$%@?

#prawo #pytaniedoeksperta #toksycznirodzice
  • 12
  • 1
@gfgfgfa: Nie jestem 100% pewien bo nie jestem prawnikiem, ale przeglądanie prywatnych wiadomości (SMS, Messenger, etc.) IMO podpada pięknie pod paragraf o złamaniu tajemnicy korespondencji. A swojej "koleżance" poradź żeby z tym poszła do prawnika, każda gmina ma dyżury prawników za free. Nie będzie to to samo co kancelaria ale chociaż nakieruje z jakich paragrafów ścigać dziada i jak to sensownie sformułować.
EDIT
Za Wiki
tajemnicę telekomunikacyjną wynikającą z art. 159
@gfgfgfa zmiana haseł nic nie da, jakby bylo logowanie z innego urzadzenia na fb to by dostala wiadomosc o tym na maila, po prostu jej ojciec podejrzał przez ramie hasło do telefonu i jak nie ma jej przy telefonie to sobie odblokowuje i czyta
  • 2
@kmibm: nie każdy ma finansową możliwość wszystkim #!$%@?ąć z dnia na dzień. Planowała zrobić to za kilka miesięcy po skończeniu studiów, do pracy idzie niedługo a przecież zimą w kartonie pod mostem do czasu wypłaty nie będzie siedzieć
A drama jest też o to że chce się usamodzielnić i wyprowadzić XD jakaś klepka się odkleiła i tyle. Normalny rodzic nie trzyma dziecka w złotej klatce do śmierci
  • 0