Wpis z mikrobloga

#honda #f1 #motoryzacja #motorsport #acura
Marka Acura jest zasłużona dla Hondy nie tylko jako marka promująca jej produkty w USA. Ma także jeden bardzo ciekawy wkład w całą historię firmy. Reanimacje NSXa. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Oryginalny NSX był stworzony od początku w Japońskiej centrali Hondy. Od początku miał być odpowiedzią na Ferrari. Odpowiedzią stabilną i mniej awaryjną. Przy pracach nad samochodem kilkukrotnie proszono o pomoc Senne. Samochód został usprawniony i lepiej dopracowano sztywność zawieszenia - co było po części efektem uwag Brazylijczyka.

Jednak lata mijały i w zasadzie kolejne wersje NSX nie różniły się zbyt od siebie, co doprowadziło do tego iż w 2005 roku była to po prostu przestarzała konstrukcja. W Japonii nie było zainteresowania kontynuacją takich tradycji sportowych. Dla Hondy głównym samochodem sportowym był/jest Civic Type R. I tutaj zaczyna się poprawna historia tego wpisu.

Marka Acura została założona w USA po to żeby promować produkty sportowe i GT od Hondy. Powołano nawet oddzielny zespół R&D USA (Acura USA), którego celem było wsparcie centrali w dostosowaniu jej produktów na rynek amerykański. Tylko, że po latach nie było co dostosowywać...

Honda straciła zainteresowanie NSXem i tylko dlatego, że ów zespół R&D nalegał na centralę - powołano do życia nowego, już hybrydowego NSXa. Który zadebiutował właśnie jako Acura NSX ( ʖ̯)

Aktualnie dostępny ma być NSX Type S, który ma ponad 600KM, agresywniejszy body kit, turbo zapożyczone z wersji GT i jest oczywiście dziełem zespołu Acura - z 350 sztuk jakie mają być sprzedawane, aż 300 trafi tylko i wyłącznie na rynek amerykański.

W mojej ocenie Acura to bardzo ważny twór Hondy, który jak widać podtrzymał jej sportowe doświadczenia. Tym bardziej cieszy mnie fakt, że zespół Red Bull Racing postanowił użyć loga Acury podczas GP USA. Wrzucam film z TopGear opowiadający o hybrydowym NSX.

( ͡~ ͜ʖ ͡°)

RitmoXL - #honda #f1 #motoryzacja #motorsport #acura 
Marka Acura jest zasłużona dla...
  • 11
  • Odpowiedz
@RitmoXL I chyba już drugi raz w ciągu paru dnia na tagu to auto. Kurcze w obecnych czasach jest tak bardzo bezpłciowe i niczym się nie wyróżniające, że nie ma szansa, aby chociaż trochę się zbliżyło popularnością i kultowością do poprzednika
  • Odpowiedz
@RitmoXL: może fajny ale cały projekt mocno nieudany jeśli chodzi o sprzedaż. Honda spokojnie mogła zrobić jeszcze w pełni spalinową wersje ale poszli w hybrydę i zrobił się ciężkawy supersamochód bez charakteru. Kto ma kasę na tego typu auta idzie i tak w 911tki, astony itd. type s to już łabędzi śpiew.
  • Odpowiedz
@Atomus: A poprzednik to jaką miał sprzedaż? Tak samo słabą.
Bawią mnie te komentarze o NSX stary a nowy. Stary był dokładnie taki sam jak nowy. Niedoceniany.
W Europie to on zyskał ale dopiero po śmierci. Tak samo słabo się sprzedawał, bo ludzie wybierali Ferrari, Porshe. Teraz jest dokładnie to samo.
Druga rzecz - Honda w F1 = Honda NSX. Wypuszczali to co było aktualnie w trendzie.
F1 i v6 -
  • Odpowiedz
Zresztą padły już tutaj słowa:

supercar dla biedakow ( ͡° ͜ʖ ͡°)

to samo mówiono na stary model.
Hahaha... Honda i supercar. Ferrari, Lambo, McLaren a nie Honda....

Jedna i druga generacja nie różni się pod tym względem wcale.
To samo mówiono o starej co teraz o nowej.
  • Odpowiedz
@rvva1: nie różnią ale jednak czasy inne. Teraz to te liczby wyglądają gorzej niż przy pierwszej względem tego co sprzedaje ferrari czy Porsche. Miał być halo car ale jednak nie trafili, bo jednak popytu na tańsza wersję ówczesnych hybrydowych hypercarow od Porsche, mclarena i ferrari nie było :) Toyota i nissan słusznie spasowali z tego typu opcją.
  • Odpowiedz
Coś w tym jest. Taki menago średniego szczebla z USA to spokojnie sobie kupi. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@RitmoXL: Nikt tego nie kupuje praktycznie. Od 2:10 podaje ile tego się sprzedaje.
GeWa - > Coś w tym jest. Taki menago średniego szczebla z USA to spokojnie sobie kupi...
  • Odpowiedz