Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Jestem #lekarz po #medycyna i kończę staż, ale im dłużej w tym siedzę, tym bardziej dochodzę do wniosku, że to nie dla mnie. Zacząłem w ogóle z poślizgiem, byłem na gównostudiach i rok na stomie, ale po skończeniu lekarskiego zarabiam grosze i nie mam żadnego pomysłu na dalszą ścieżkę. Nie jestem jakimś geniuszem, więc pewnie pójdę na speckę tam, gdzie będą miejsca, o ile w ogóle.

O co mi chodzi? Jestem w szpitalu powiatowym miasta ponad 100 tys. i widzę jak to wszystko ledwo się trzyma. Dyżurować mogę tylko na SORze, a tutaj wiadomo jak jest – zapieprz taki, że nie ma czasu się nawet odlać, po kilku godzinach już jestem tak znerwicowany, że mi się nic nie chce, a na żadnym spokojniejszym oddziale nikt nie chce siedzieć ze stażystą, tylko chcą się wyspać. Inni lekarze zwalają na mnie papierkową robotę, bo sami nie mają na to czasu. Jasne, że mam opiekuna, ale przecież się skarżył nie będę, bo jak ogarnę papiery, to i ludzie są dla mnie inni. Ogólnie nie za bardzo jest się od kogo uczyć, bo większość z buta traktuje, a ci którzy nawet chcą przekazywać jakąś wiedzę, nie mają na to czasu. Brakuje nam lekarzy i jak jest jeden na tyle łóżek oddziałowych, to nie ma czasu, żeby usiąść i pogadać, tylko wiele rzeczy jest robionych w biegu. Średnia wieku na korytarzu szpitalnym personelu to jakieś 60+, a cała robota spoczywa na nielicznych rezydentach + tych, którzy są w stanie dyżurować dużo. Jak gadam z rezydentami, to się okazuje, że żeby zarobić to trzeba wyrobić etat, wziąć x dyżurów i jeszcze siedzieć w POZie. Jakby wypadło z rotacji 2 lekarzy, choroba, zwolnienie, cokolwiek, to się grafik nie zepnie i oddział do zamknięcia. Wszyscy chcą, żebym został, ale wyraźnie daje mi się do zrozumienia, że 6 dyżurów to minimum i najlepiej SOR, OiT, a tam to za żadną kasę nie pójdę, bo dorobię się problemów z psychiką przez udzielający mi się stres.