Aktywne Wpisy
elena-mary +10
Jak zmieniły się wasze zarobki przez ostatnie 5 lat?
Tak z ciekawości ile zarabialiście w maju 2019 i w maju 2024?
Jak nie chcecie pisać konkretnych kwot to napiszcie tylko o ile % wzrosło i ile prac zmieniliście w tym czasie.
Ja ciągle kisnę w tej samej firmie i w 2019 miałam 4273 na rękę a teraz 6059 czyli zmiana o 41,79%
#pracbaza #kolcoz #korposwiat #praca
Tak z ciekawości ile zarabialiście w maju 2019 i w maju 2024?
Jak nie chcecie pisać konkretnych kwot to napiszcie tylko o ile % wzrosło i ile prac zmieniliście w tym czasie.
Ja ciągle kisnę w tej samej firmie i w 2019 miałam 4273 na rękę a teraz 6059 czyli zmiana o 41,79%
#pracbaza #kolcoz #korposwiat #praca
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Mamy już auto po pre-washu więc czas przejść do mycia właściwego, tzw. dwa wiadra. Etap ten ma na celu usunięcie resztek brudu i filmu drogowego z lakieru naszego auta. Potrzebne będą nam dwa wiadra (najlepiej z grit guardem), rękawica/pad/gąbka, woda oraz szampon.
Wiadra jak wiadra, nie ma w nich filozofii. Najlepsze są takie, które mają 15-20L pojemności, są niezbyt dużej średnicy i nie rozszerzają się górze zbyt mocno – dzięki temu mamy wysoki słup wody w wiadrze co pozwala nam zaoszczędzić odrobinę chemii i ułatwia pracę. Klasykiem wśród podwórkowych detailerów są wiadra z Castoramy. Jeśli jesteśmy zamożni możemy pokusić się o zakup detailingowych wiader. Są one z reguły podpisane (mycie/płukanie), są wyższe i kolorowe, mają pokrywy z uszczelką (dobra rzecz dla osób myjące auta na bezdotyku) oraz dedykowane grit guardy. Do wiader możemy też dokupić dedykowane wózki by ułatwić sobie pracę. Wracając do meritum – jedno wiadro do czystej wody z szamponem, najlepiej zalać do niego ok. 10L wody (tyle mniej-więcej jest potrzebne do umycia samochodu). Drugie wiadro do wody brudnej możemy napełnić do pełna ale to nie wymagane. Czym są Grit Guardy? To kratki, które umieszcza się na dnie wiadra – ich zadanie to odseparowanie brudu i piasku z rękawicy oraz zamknięcie go na dnie wiadra.
Teraz narzędzie do mycia czyli rękawica/pad mikrofibrowy lub gąbka. O ile rękawice i pady cieszą się popularnością tak gąbki raczej odchodzą do lamusa. Rękawice to najczęściej cienka warstwa gąbki, obszyta mikrofibrą i zakończona ściągaczem. Są też rękawice wełniane oraz to raczej nie temat dla początkujących. Pady to wariacja na temat rękawicy – gąbka obszyta obustronnie mikrofibrą.
Szampony, jak w przypadku pre-washy, możemy podzielić na grupy:
• Szampony o neutralnym pH – najczęściej stosowane do regularnego mycia, ściągają film drogowy, nie podgryzają wosków.
• Szampony o kwaśnym pH – mocne szampony, służą do serwisu powłok ceramicznych czy wosków. Mają za zadanie odetkanie powłok i przywrócenie hydrofobowości. Dodatkowo mogą odtłuszczać. Niektóre szampony są tak mocne, ze potrafią usunąć „kończący się” wosk czy Quick Detailery.
• Szampony z dodatkami – tu postanowiłem wrzucić szampony o różnych zastosowaniach, np. szampony z dodatkiem wosku czy tlenku krzemu.
Jak przebiega proces mycia na dwa wiadra? Do wiadra na czystą wodę dodajemy szamponu według zaleceń producenta. Moczymy w wiadrze rękawicę/pad i poziomymi ruchami (ewentualnie inaczej przód-tył) myjemy karoserię. Ważne jest by były to ruchy poziome. Gdyby trafiło nam się coś pod rękawicę, zarysujemy lakier w najmniej widoczny sposób czyli poziomo. W pionie rysy są bardziej widoczne. Ruchy koliste stwarzając widoczne rysy, w dodatku ciężkie do spolerowania. Myjemy po jednym elemencie/panelu a potem moczymy rękawicę w wiadrze na brudną wodę, możemy zakręcić nią w wiadrze czy nawet wytrzeć rękawicę o grit guard. Potem powtórnie moczymy rękawicę w wiadrze z wodą z szamponem i powtarzamy czynność do umycia całego auta. Po wszystkim spłukujemy resztki szamponu z karoserii wodą pod ciśnieniem i osuszamy.
#detailing #cardetailing #autodetailing #samochody #motoryzacja
• Rękawica mikrofibrowa z aliexpress – cienka szmata tak szczerze mówiąc ale w opcji budżetowej sprawdza się. Ma kilka klonów na polskim rynku, m.in. Moje Auto Detailer, K2 Wash Mitt czy ADBL Caremitt. Wszystkie jak jeden mąż mają za luźny ściągacz. Cena około 20-25 zł
• Elite Detailer Detailing Shampoo Banana – korzystam z niego ostatnio najczęściej, dobry poślizg, słodki, bananowy zapach, bezproblemowe wypłukiwanie i przystępna cena. Występuje też w wersji zapachowej Tropical.
• Car Lab Shampoo Green – kupiłem w jakiejś dziwnej ofercie 5L za 21 zł na allegro, normalnie kosztuje około 50 zł za 5L (dostępne są tez mniejsze pojemności). Szampon jest świetny, Doskonały poślizg, zapach owocowy, winogronowy, dobre wypłukiwanie.
• Shiny
• Elite Detailer Detailing Shampoo Apple Mint – mocny kwasowy zawodnik, ściąga wszystkie lekkie zabezpieczenia jak leci, odtyka powłoki. 50ml na 10L wody potrafi ściągnąć woski, które już się kończą. Przyzwoicie odtłuszcza. Ma dobrą pianę co rzadko się zdarza jeśli chodzi o kwaśne szampony.
• RRC Active Shampoo – zarzekam się, że nie korzystam z RRC ale to jedyny produkt tej firmy,
• Tenzi Detailer Szampon WAX – szampon o zapachy gumy balonowej zapewniający super połysk dzięki dodatkom wosków. Ponadto zapewnia całkiem przyzwoity efekt hydro. Niestety nie jest zbyt wydajny – by zobaczyć efekt potrzeba 100-150ml szamponu na 10L wody. Sprawdza się np. myjąc
02. Dressingi do plastików
03. Szyby
04. Felgi
05. Opony
[06. Owady]( https://www.wykop.pl/wpis/60180625/abcdetailingu-lekcja-szosta-owady-zanim-przystapim/)
07. Mycie – PRE-WASH
Komentarz usunięty przez autora
Czasem też warto do samych progów mieć coś osobnego, np zwykła szmatka mikrofibrowa bo rękawica może się nam szybko zniszczyć myjąc te elementy, ale to w zależności od upodobań.
Co do samych szamponów - te detailingowe ale
No ale może jestem ignorantem, bo nie mam samochodu ¯_(ツ)_/¯
No ale może jestem ignorantem, bo mieszkam pod mostem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@vlodek2532: mam