Wpis z mikrobloga

Murki chce sobie wynająć jakiś pokój w wwa i coraz częsciej spotykam się z ogłoszeniami gdzie jest umowa na rok (co jeszcze jestem w stanie zrozumieć) ale problem polega na tym że można ją wypowiedzieć wcześniej tylko w przypadku jak się znajdzie kogoś na własne miejsce xd co moim zdaniem jest bez sensu, bo jestem najemcą i dlaczego niby mam za wynajmującego szukać kogoś na własne miejsce, generalnie no jestem zielony w kwestii wynajmu także chciałem się zapytać czy to jest normalna praktyka a ja się po prostu nie znam czy uciekać od takich ogłoszeń jak najdalej.
#wynajem #nieruchomosci #mieszkanie
  • 20
  • Odpowiedz
@plazmodesma: tak. umowy na czas OKREŚLONY nie posiadają zazwyczaj okresu wypowiedzenia. Co więcej - jeśli wypowiesz taka umwoe któa jest np na rok, to właściciel może wymagać od Ciebie odszkodowania za pozostały czas do końca umowy - podobnie jak przy umowie na telefon czy internet - nie da się rozwiązać przed koncem umowy.
Wszelkie odstępstwa to dobra wola wynajmującego.
  • Odpowiedz
@KromkaMistrz: No niestety na ten moment głównie trafiam na wynajmujących którzy optują za tym wcześniejszym rozwiązaniem tylko w przypadku znalezienia kogoś na swoje miejsce, ale postaram się jeszcze na przyszłość poprosić o zapis wcześniejszego wpowiedzenia, bo do tej pory po prostu jak ktoś chciał wypowiedzenie z znalezieniem kogoś na swoje miejsce to po prostu dziękowałem i tyle, dzięki również ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Czyli wychodzi na to, że najlepiej chyba trzymać się z dala od takich umów,


@plazmodesma: Te umowy w równym stopniu chronią interesy wynajmującego i najemcy. Wyobraź sobie że masz dzieci i się musisz przeprowadzać co 6 czy 5 miesięcy a w 5 lat zwiedzisz 11 mieszkań. Dla studenta z paroma pudłami noł problem ale dla rodziny albo osoby która chce stablizacji problem.
  • Odpowiedz