Wpis z mikrobloga

Czy może być tak że sterownik silnika nie jest przystosowany do PB98 i mu odbija wywalając check engine ? Dlaczego pytam... Po zalaniu PB98 wyskoczył czek P0420 - "wydajność katalizatora poniżej normy (bank 1)". Auto pali normalnie, moc ma, żadnych niepokojących dźwięków nie ma, trochę wali spalinami. Mechanik mówi że sonda do wymiany, jutro jadę do elektromechanika na diagnozę. Zastanawiam się po prostu czy wpływ na daną sytuację może mieć PB98 czy sonda a może faktycznie kat.

KIA Ceed 2010 1.4 90km CVVT 66kw

#motoryzacja #kiciochpyta #mechanikasamochodowa
  • 13
@John_archer: Jeśli tak to zostaje kat albo sondy (oby sondy). @szmyd: Czemu nie, skoro jest to można lać, czystsze paliwo, z większą ilością oktanów, poprawiające pracę silnika. Do swojego poprzedniego auta też lałem i nie miałem żadnego problemu, zawory chodziły ciszej
@patryczaki: Paliwo tu nie jest ważne. Raczej wyskoczyłby Ci błąd tak czy siak. Jak go skasujesz to i tak wróci
Trzeba sprawdzić tą sondę czyli czy nie ma dodatkowych błędów(np. obwód otwarty czyli uszkodzona sonda), a jeśli nie to czy podaje wartości rzeczywiste. Jeśli to ona to spoko, wymieniasz, przepalasz auto i po sprawie
W gorszym przypadku to kończy Ci się katalizator, a masz chyba 2 (bank 1 i bank 2)
@patryczaki: No właśnie mitów jest wiele i Ty na nich się opierasz. Ilość oktanów odnosi się do jednej rzeczy, jaką jest wybuchowość mieszanki. Chodzi o czas po jakim dochodzi do wybuchu i po zalaniu innego paliwa tutaj rozmijają się czasy przewidziane dla poprawnej pracy silnika, a faktyczny czas detonacji mieszanki paliwowo-powietrznej, co powinno prowadzić do spalania stukowego.