Trochę się pozmieniało w myśleniu PKP ostatnio. Inwestuje się w lokomotywy do ok. 200 km/h, kupuje lub modernizuje wagony pod takie predkości, do tego EZT na 160 km/h. Są tańsze w zakupie i eksploatacji niż te typu pendolino, a do tego pojadą po większości szlaków - pendo potrzebuje okreslonego zasilania linii.
@Elektrowuz: Może trafiłeś na moment rozpędzania i poboru dużej mocy. Nie ma zbytnio stacji prostownikowych, które by wytrzymały takie natężenia prądów i dlatego coraz częściej mówi się o zmianie(na niektórych LK) zasilania z DC na AC. Jak PKPIC zakupiłoby loki wielosystemowe to bardzo prawdopodobne, że zaczną takie zmiany na CMK. Tylko nie pamiętam na czym stanęło czy chcą 25kV czy 2x25kV AC.
@u8t3io3p: PKP IC rozpisało przetarg na piętrusy, wybór będzie w styczniu 22. 38 składów, każdy po 7 wagonów, w sytemie push-pull (skład ma lokomotywę "tradycyjną"), ale może być przez nią ciągnięty lub pchany. W drugim przypadku skład steruje się z kabiny w skrajnym wagonie.
#pkp #pendolino #pociagi
Trochę się pozmieniało w myśleniu PKP ostatnio. Inwestuje się w lokomotywy do ok. 200 km/h, kupuje lub modernizuje wagony pod takie predkości, do tego EZT na 160 km/h. Są tańsze w zakupie i eksploatacji niż te typu pendolino, a do tego pojadą po większości szlaków - pendo potrzebuje okreslonego zasilania linii.
Takie wizki wrzucili: