Wpis z mikrobloga

Oto pociąg wyprodukowany w przedwojennym Breslau w zakładach Linke-Hofmann-Werke A.G. (powojenny PaFaWag) który stoi sobie na stacji Karpacz (Krummhübel) w 1937 roku.

To, że pociąg stoi na tej zelektryfikowanej linii w 1937 roku robi już wrażenie, ponieważ tuż po wojnie Sowieci rozebrali sieć i rozkradli jako zdobycz wojenną.

Robi wrażenie także to, że pociąg ET31 wygląda nowocześniej niż jeżdżące do dziś po Polsce „kible”.

Wrażenie robi przede wszystkim to, że ten pociąg stoi przy tej stacji, bo w 2000 roku PKP zamknął to połączenie, uważając za nierentowne.

A przed i w trakcie wojny, pociąg ten śmigał do 120km/h, pokonując na tej zelektryfikowanej i trudnej, górskiej trasie odcinek Wrocław-Karpacz w czasie 3h…

( ͡° ͜ʖ ͡°)

#zdjecie #historia #pociagi #wroclaw
J.....s - Oto pociąg wyprodukowany w przedwojennym Breslau w zakładach Linke-Hofmann-...

źródło: comment_16279883429j7qXNG67u6MvH25f4R8v6.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Jud-Suss: choć fakt, że dopiero teraz Dolny Śląsk własnymi kosztami odbudowuje te połączenie zakrawa na hańbę.
  • Odpowiedz
@Jud-Suss wrażenie to robi to jak najpier Sowieci, a potem władze Polski ludowej r-----------y nie tylko kolej, ale i przemysł na dolnym Śląsku, a nie pociąg w Karpaczu. Ruskie po 2WŚ wywiozły z terenów odzyskanych około 250 tys. wagonów sprzętu na tereny ZSRR. Po 1989 roku PKP stopniowo wygaszało kolejne linie gdyż te rzeczywiście były nieopłacalne. Spowodowane to było m.in. faktem, że w latach dwutysięcznych jak oszacowali japońscy spece od koleji(kraj
  • Odpowiedz