Aktywne Wpisy
Jak babie nigdy nie dogodzisz...
Cały czas suszy głowę, żebym się ogarnął zmienił pracę bo jestem źródłem problemów finansowych rodziny.
Koleżanki jeżdżą na wakacje, mają nowe domy (my też ale mały), koleżanki mają nowe auta (my też ale nie suva) i tak w kółko.
No i moja robota jest #!$%@? bo nie mam pozycji i stanowiska tak jak ona bo jest #!$%@? kierowniczką i się jej boją 20letnie podwladne xD, oh #!$%@?
Cały czas suszy głowę, żebym się ogarnął zmienił pracę bo jestem źródłem problemów finansowych rodziny.
Koleżanki jeżdżą na wakacje, mają nowe domy (my też ale mały), koleżanki mają nowe auta (my też ale nie suva) i tak w kółko.
No i moja robota jest #!$%@? bo nie mam pozycji i stanowiska tak jak ona bo jest #!$%@? kierowniczką i się jej boją 20letnie podwladne xD, oh #!$%@?
koala667 +16
Więc pytanko jeśli ktoś miał z tym do czynienia:
- w jaki sposób jest wam to rekompensowane?
- jaką rekompensate byście uważali za uczciwą?
- iludniowe macie rotacje dla jednej osoby?
- jakiego czasu reakcji się od was wymaga po dostaniu "alertu"? bo to definiuje jak daleko człowiek może się oddalić od kompa ( ͡º ͜ʖ͡º)
#programista15k #pracait #korposwiat
Nie jestem zwolennikiem oncall. Jak pracowałem na oncall to były podobne warunki jak opisałem niżej:
Płatne za każdą przepracowaną godzinę na oncall. Nie normalna stawka tylko 100/200% zależy kiedy jest oncall.
Zapłata, choć moim zdaniem nie ma pieniędzy, które rekompensują zarwaną noc.
Tydzień, od piątku do piątku. W okresie urlopowym
- 1/4 stawki godzinowej za gotowość
- 30min czasu na reakcję (od tel do podłączenia VPN)
- po podłączeniu normalna stawka z zgodna z KP (tu już zależy czy noc, czy sobota, czy niedziela)
Zależy jak często masz dyżur i jak duże jest ryzyko "wezwania", ja mam raz w roku dwa tygodnie i prawdopodobieństwo wezwania zerowe, więc dostajemy po prostu pieniądze za przepracowany okres w momencie jak ktoś do
@villager: Od takiego triage'u powinien być dedykowany zespół NOC: https://www.bmc.com/blogs/noc-engineer/
A ja mówię raczej o brutalnym systemie który potrafi wybudzać ludzi z powodu alertów które często są tez false positivami.
@villager: Dokładnie tak to działa i dokładnie tak powinno. Inaczej co, masz kilkanaście albo kilkadziesiąc zespołów w firmie i budzisz OnCalla każdego z nich do każdej pierdoły? To nie ma szans działać. Trzeba mieć dedykowany zespół NOC, gdzie ludzie mają dyżury 24/7/365 i oni się zajmują wstępną analizą
Znaczy wyglada to tak ze głównie jest zespół SRE który uczestniczy w rotacjach oncallowych.
No i ten zespół ogarnie bez problemu jakieś crashe, problemy wydajnościowe i tak dalej.
Ale dodatkowo na oncallu chcą ludzi z poszczególnych projektów bo jesli fuckup był spowodowany zmiana w kodzie to SRE nie znają wszystkich 100
Ja akurat jestem kontraktorem ale tym na ich odpowiedniku UOP wchodzą coraz bardziej na głowe nie oferujac dużo w zanim…
stawka podstawowa za gotowość (zależy jaki dzień tygodnia się "obstawia") + w przypadku interwencji płacone za nadgodziny zgodnie z KP.
Stawki za gotowosc to ok 500 zl dyzur w tydzien roboczy a sobota 300 i niedziela 400 zl (brutto).
U nas Oncall nie wypada z reguły częściej, jak raz na mc.
Czasami to pn-pt od polnocy do rana, albo od wieczora do polnocy.
A czasami weekend, ale nigdy caly dzien
bogatszy o tę wiedzę, gdybym miał coś managementowi doradzić to bym powiedział: zorganizujmy mini-NOC zatrudniając kogoś kto będzie siedział w nocy(nie spał!) i zajmował się triażem czy NA PEWNO jest potrzeba wybudzenia kogoś innego do pomocy, a do godziny powiedzmy 23-24 zostawmy normalny "pager" kiedy SRE jeszcze nie śpią.
oprócz tego powoli będę chciał popracować nad usunięciem false positivów które budzą ludzi, aczkolwiek tu
@villager: U mnie za takie alerty (reguły ich uruchamiania) odpowiada zespół, który tworzy daną "rzecz". To ułatwia trochę negocjacje w takim przypadku jak opisałeś, bo musisz przekonać tylko swojego managera, a nie kogoś wyżej.
Dodatkowo u mnie jest tak, że
@Strus: dokładnie tak:) ile ja miałem godzin do odbioru za łamanie 11h przerwy w pracy, zeby w 15min sprawdzić logi o 4 rano :D
@Showroute_pl: dokładnie. miałem propozycję oncall, ale podziękowałem
@wlatca-oka: zgaduję, że szybko zmieniłeś pracę