Wpis z mikrobloga

The future is now, old man! Przyszłość nadeszła. Tesla Model S Plaid w akcji.
To, o czym się mówiło jeszcze kilka lat temu, że w końcu nadejdzie, ale gdzieś w dalekiej przyszłości, za 20-może 30 lat - dzieję się już teraz! Z wypuszczeniem tego modelu najlepsze samochody elektryczne przestają być kompromisem, a stają się prostu ulepszeniem.
Samochód ma 1020 KM, Przyspieszenie 0-60mph w teorii 1.99, w praktyce do 100 km/h przyspiesza w 2.3-2.4 sek po wyjeździe z salonu. Prędkość maksymalna 322 km/h. Zasięg ponad 600 km. Tankowanie 300 km w 15 min (póki co w warunkach USA, potrzebne superchargery). Komfort rodzinnego sedana z osiągami najlepszych supersamochodów - to wszystko za ułamek (1/3) ceny np. McLarena 720s (120k$ vs 330k$), czy innych Ferrari czy Lambo.

Wiem wiem, wywoła to spory ból dupy petrolheadów, "a czemu to nie wyje, gdzie silnik"?, Wiadomo o co chodzi, też lubię dźwięk V8, ale może po prostu warto docenić w jak imponującym tempie się to rozwija. Spalinówki były rozwijane przez ostatnie 150 lat. Elektryki od kilkunastu lat, a jakieś pierwsze sensowne modele wyszły kilka (8-9?) lat temu. A teraz mamy to. Na mnie robi wrażenie. I jeszcze jest spore pole do poprawy widoczne na horyzoncie.

PS. Ten bordowy samochód, który ruszył z piskiem opon na starcie i próbował ścigać się z Teslą, to w rzeczywistości 500+ konny Nissan z 2JZ-GTE na pokładzie (może nie jakaś super wyścigówka, ale warto jednak zaznaczyć odbiega też od przeciętnego Passata czy innej Skody).

#tesla #motoryzacja #samochody #technologia #elonmusk #ciekawostki #carboners
Filip69 - The future is now, old man! Przyszłość nadeszła. Tesla Model S Plaid w akcj...
  • 53
  • Odpowiedz
  • 0
@Filip69 elektryki nie są eko. Eko jest toyota i ich autka na wodór.
Nie są eko, ponieważ(cztery najważniejsze powody)
- taka Polska oparta jest na woli więc emisji CO2 i innych szansie,
- modernizacja sieci elektrycznej pochłonie mld ton miedzi, przecież w takiej pl to już są problemy z dystrybucją prądu. A nie mówimy o miejscach jak Turcja (standard że wieczorem Wybrzeże nie ma prądu i wszędzie muszą działać agregaty).
- ilość
  • Odpowiedz
elektryki nie są eko. Eko jest toyota i ich autka na wodór.

Ok, ale to ty dzwonisz że tak powiem :D Ja nic takiego nie powiedziałem. Jedynie zwróciłem uwagę i podziwiam jakie osiągi prezentuje nowy model ich elektryka.

fajnie fajnie ale co to mu daje?

Jak to co? Przyspieszanie/katapultowanie się w 2 sekundy do setki na godzinę a ty pytasz co to daje? ¯\_(ツ)_/¯ Już pomijając satysfakcję z wygranych pojedynków na światłach
  • Odpowiedz
@Filip69: > > Komfort rodzinnego sedana z osiągami najlepszych supersamochodów - to wszystko za ułamek (1/3) ceny np. McLarena 720s (120k$ vs 330k$), czy innych Ferrari czy Lambo.

Na prostej zgadza się, problemem są zakręty. (tam dalej odstaje, ale w końcu to sedan za 1/3 ceny tych aut, nie ma co się tego spodziewać)

Tesla jak tylko poprawi jakość "pasowania" aut będzie świetnym wyborem na codzienne super-szybkie auto.
Co do jazdy
  • Odpowiedz
@greq333: @J-R_Cooper @syn_kolezanki_twojej_starej @paprycjusz @szaldr

Na prostej zgadza się, problemem są zakręty. (tam dalej odstaje, ale w końcu to sedan za 1/3 ceny tych aut, nie ma co się tego spodziewać)

Otóż nie tym razem. W poprzednich wersjach owszem, ten model już naprawdę zbliżył się do topki samochodów produkcyjnych nawet na torach (i przegonił prawie wszystkie na prostej, ale to już wiemy). Dlatego tym bardziej to imponuje. Pokonał na torze m.
  • Odpowiedz
@Filip69: O jakim torze mowa w tej statystyce?

Widziałem, że model przedprodukcyjny dobrze sobie radził na Nurburgu, ale wyników wersji seryjnej jeszcze myślałem że nie ma.

Jak to jest wynik egzemplarzu produkcyjnego to wow! Chapeau bas.
  • Odpowiedz
@greq333 : Tor i sam przejazd widać na video, nie jest to Nurburgring, ale ... też tor ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Modyfikacje względem produkcyjnego to: Koła (opony torowe), fotel i hamulce zmienione. Czyli tyle co nic, podstawa na tor. Oprogramowanie co prawda też chyba było coś tam grzebane, chociaż nie mam pewności. W każdym razie cały silnik nie był rozbierany, blok nie był kłuty i całość nie była
  • Odpowiedz
@Filip69 opony torowe (jeżeli nie mają homologacji drogowej) czynią obecne wyniki niemiarodajny mi :(

Co w hamulcach było zmieniane? Jak klocki to można temat zostawić, jak coś więcej to jak wyżej

Czekam aż będą pierwsze wyniki bez modów :)
  • Odpowiedz
Szach mat.


@Filip69: bardzo ładnie jak na deskorolkę, ale i tak została wyruchana przez diesla.

4. Audi R10 TDI 1:11.17


A tak na poważnie to pytałem o frajdę, nie o osiągi. Bezapelacyjnie jest to samochód przerażająco szybki na prostej ale co z zakrętami, a raczej ile w tych zakrętach ma do powiedzenia kierowca, a ile komputer.

Tor i sam przejazd widać na video, nie jest to Nurburgring, ale ... też tor
  • Odpowiedz
@Filip69: Wymieniasz same spalinowe auta, wszyscy wiedza od dawna ze spalinowka nie ma szans z elektrykiem. Prawda jest taka, ze Porshe Taycan sportowoscia przebija Tesle. Nie hejtuje tej marki sam się nią jaram, ale prawda jest taka ze to po prostu dobrze zrobiony elektryk, a niestety do sportowego elektryka to trochę temu brakuje
  • Odpowiedz
przecież elektryki są stare jak spalinowe

Ta już to widzę, jak w 1880 roku posuwali w elektrykach po miastach ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zastosowałem nieco bardziej realne podejście.


@Filip69: Nawet nie chce Ci się poczytać w necie? Pierwsze auta elektryczne nie były nawet na dzisiejsze baterie (w których od 100 lat nie wymyślono niczego nowego), tylko na ogniwa Volty. I to wcześniej niż w 1880 :)
  • Odpowiedz