Aktywne Wpisy
![WielkiNos](https://wykop.pl/cdn/c3397992/WielkiNos_dTiY14auZf,q60.jpg)
WielkiNos +599
Piekło juleczek to ruchać się z facetem spod nie tego znaku zodiaku.
#bekaztwitterowychjulek #p0lka #pieklokobiet #ezoteryka #logikarozowychpaskow
#bekaztwitterowychjulek #p0lka #pieklokobiet #ezoteryka #logikarozowychpaskow
![WielkiNos - Piekło juleczek to ruchać się z facetem spod nie tego znaku zodiaku.
#be...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/d9ecf3b74bbcce35a522daea3f75b485fb3c402cc0125706cb4defcfa0e35359,w150.png?author=WielkiNos&auth=d4732655a1371074ce94e51144468384)
źródło: temp_file3518345367252022546
Pobierz![ZenujacaDoomerka](https://wykop.pl/cdn/c0834752/a1bec52f9854568b9e6752e4bd1c9ae13abf69fcc780f6488fad64a6f553e343,q60.jpg)
Wszyscy faceci zdrabniajacy moje imię do julcia zamiast Julka to pdfy I nikt nie przekona mnie inaczej
#gownowpis #oswiadczenie
#gownowpis #oswiadczenie
Odpalam sobie silnik z mojego STM-a, za pomocą odpowiedniego sprzętowego drivera, który steruje tranzystorem. Natomiast sterowanie kierunkiem mam zrobione na mosfecie IRL540N Logic level oraz przekaźniku 8 pinowym.
W momencie kiedy przez cewkę przekaźnika nie przepływa prąd i uruchomię silnik (póki co bez pwm, tylko po prostu gpio high/low), jest ok. Problem jest gdy chce przełączyć obroty - przekaźnik ustawia się odpowiednio, nastomiast gdy silnik rusza, jest jakby spadek napiecia i patrząc na przekaźnik widać, że w środku to cholerstwo co rusza się w prawo - lewo (przy zmianie kierunku obrotów) delikatnie odpuszcza, tak jakby cewka delikatnie odpuściła. Silnik co prawda obraca się zgodnie z kierunkiem, w którym powininen ale nie podoba mi się to. Ma ktoś pomysł jak to połatać mając już wszystko polutowane i ciasno na płytce?
#elektronika
źródło: comment_1625076388rBYJZnn20xJsMGsar7zN5o.jpg
PobierzMoże niepotrzebnie straszę z tym zasilaczem, że nie zadziała. Zasilacze sieciowe, które pokazujesz w linkach powinny być generalnie ok, tylko
@Tymian: @Jarek_P: wam też dzięki chłopaki za pomoc!
Łap video. Słaba jakość bo dopiero co wrzuciłem więc się przetwarza ale myślę że czuć ten moment o którym mówię. Silnik uruchamiam klikając przycisk na boardzie. Najpierw zmienia się stan przekaźnika a po 5 sekundach rusza silnik. Każde wciśnięcie przycisku zmienia kierunek obrotu. Przykładowo - klik1 silnik kręci się w lewo, klik2 silnik kręci się w prawo, klik3 silnik ponownie kręci się w lewo itd.
źródło: comment_1626934061u4UOXwQ8tw02MMouicfulE.jpg
PobierzRozwiązaniem być może nieidealnym, ale może wystarczającym byłoby dodanie diody i kondensatora jak na schemacie poniżej. Kondensator zapewni utrzymanie napięcia na cewce przez tę sekundę, a dioda zablokuje rozładowanie kondensatora przez silnik. Pojemność można wyliczyć ze stałej czasowej, ale najprościej jakbyś poeksperymentował, zaczynając od największego elektrolita jaki masz.
Ewentualnie spróbuj z tymi filtrami, tylko elementy do filtru pasuje dobrać, a to już lekko wyższy lvl. 'Jakiś' dławik ferrytowy może nie być odpowiedni, ale może się też przyfarcić i
źródło: comment_1626998213nJqZbWpYb5IRjQqnuzCLYe.jpg
PobierzSpróbuję z kondensatorem oraz diodą jako, że wydaje się to najprostszym rozwiązaniem. Co do dodatkowego zasilania - wolałbym tego uniknąć. Generalnie przetestowałem to jeszcze ze slow startem - w momencie kiedy powoli rozpędzam silnik nie ma tego spadku napięcia i przekaźnik zachowuje się prawidłowo, myślę, że w połączeniu chociażby z rozwązaniem z kondensatorem i diodą efekt będzie jeszcze lepszy. I takie rozwiązanie jestem skłonny
@pepepanpatryk: Hej, to jest standard i myślę, że każdy tak miał. Elektroniki niestety inaczej niż w taki sposób się nie nauczysz. Jak ja sobie pomyślę, co ja robiłem w moich pierwszych projektach to mnie czasem skręca ( ͡° ͜ʖ ͡°) i dobrze Cię rozumiem.