Aktywne Wpisy
R2D2_z_Sosnowca +344
Za to kocham ten kraj. Skręć jutro rano w prawo - jesteś na miejscu XD #r2d2zwiedza #usa
kamil150794 +118
Dziś są moje urodziny. Kończę 30 lat.
Incel, prawik, bez znajomych, odtrącony przez rówieśników od małego.
Nie mogłem się prawidłowo rozwinąć.
Nigdy tak naprawdę nie żyłem.
... a tu jeszcze tyle lat gnicia.
Incel, prawik, bez znajomych, odtrącony przez rówieśników od małego.
Nie mogłem się prawidłowo rozwinąć.
Nigdy tak naprawdę nie żyłem.
... a tu jeszcze tyle lat gnicia.
Odpalam sobie silnik z mojego STM-a, za pomocą odpowiedniego sprzętowego drivera, który steruje tranzystorem. Natomiast sterowanie kierunkiem mam zrobione na mosfecie IRL540N Logic level oraz przekaźniku 8 pinowym.
W momencie kiedy przez cewkę przekaźnika nie przepływa prąd i uruchomię silnik (póki co bez pwm, tylko po prostu gpio high/low), jest ok. Problem jest gdy chce przełączyć obroty - przekaźnik ustawia się odpowiednio, nastomiast gdy silnik rusza, jest jakby spadek napiecia i patrząc na przekaźnik widać, że w środku to cholerstwo co rusza się w prawo - lewo (przy zmianie kierunku obrotów) delikatnie odpuszcza, tak jakby cewka delikatnie odpuściła. Silnik co prawda obraca się zgodnie z kierunkiem, w którym powininen ale nie podoba mi się to. Ma ktoś pomysł jak to połatać mając już wszystko polutowane i ciasno na płytce?
#elektronika
Silnik bierze tak z 3A przy rozruchu. Zasilacz mam jakiś noname więc nawet nie sprawdzę jakie ma parametry. Czy on też może mieć wpływ na to? Ale sądzę, że powinien to udzwignąć bo
Drugi test (jeśli poprzedni nic nie wykaże) - miernik przełącz na zakres AC i powtórz powyższy pomiar, może coś się wraz z uruchomieniem silnika wzbudza i przekaźnik
zapnij mu diodę typu BAT43S gdzie noga 1 do masy, noga druga do VCC, środek do odczepu zasilania silnika na tych "lewych" obrotach.
W ogóle po co się pałujesz z takim rozwiązaniem skoro możesz użyć mostka H :P
@Tymian: Spróbuje ogarnać tą diodę. A z mostkiiem H.... to rozwiązanie polecono mi na elektrodzie :P Też się jakoś nie wgłębiałem, ale jak szukałem mostka H to widziałem tylko takie do silników max 2A. Kilka dni temu z ciekawości przeszukałem internet znowu i bez problemu znalazłem takie na 5A... ale skoro już poszedłem z tym rozwiązaniem to dokończę tak jak jest.
Do tego diody w mosfetach załatwiają też sprawę syfu nieco.
Bo jeśli tylko w okolicy zmiany kierunku (gdzie PWM cały czas zadaje prędkość) to wiedz że silnik może wziąć dużo więcej prądu niż pokazują papiery bo musi sobie wyhamować wirnik. Możesz zaliczać srogie spadki napięcia i tutaj albo nie daje rady zasilacz albo dioda D6 Cię robi
Jak to wygląda?
- przekaźnik: 0
- uruchamiam silnik
- pracuje 10 sekund
-
@pepepanpatryk: wrzuc zdjecia zasilacza, najlepiej jego parametrów jeżeli są (naklejka na spodzie)
@pepepanpatryk musisz potwierdzić te informacje, bo to one mogą być przyczyną. Możesz wrzucić zdjęcia jak nie jesteś pewien