Wpis z mikrobloga

Kupiłem na allegro nowy dysk od #komputronik (@Komputronik_pl), odebrałem go mniej jak godzinę temu i coś mi nie pasowało, bo pudełko było jakieś wymiętolone. Ale biorę go do domu podłączam do kompa no i nie uwierzycie - dysk oczywiście używany.

Czas pracy jedyne 260+ godzin.

Oferta z allegro: https://allegro.pl/oferta/dysk-zewnetrzny-seagate-expansion-portable-5tb-8625821396
Kopia oferty jakby nagle zniknęła: http://web.archive.org/web/20210611202624/https://allegro.pl/oferta/dysk-zewnetrzny-seagate-expansion-portable-5tb-8625821396

#chia #oszukujo #komputery #pcmasterrace #allegro
djKris - Kupiłem na allegro nowy dysk od #komputronik (@Komputronik_pl), odebrałem go...

źródło: comment_1623443423xRUWyhCFytMnkXQxUVxWak.jpg

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jestem w dokładnie tej samej sytuacji - z tym, że ja kupiłem dysk SSD na M.2. Dostawa mojego zamówienia opóźniła się o prawie tydzień, przez to że brakowało tego dysku. Gdy wszystko przyszło, moją uwagę zwróciła niefabryczna folia zabezpieczająca opakowanie, naklejona na przeciętą oryginalną folię. Niestety nie wiem, czy przyjmą mi zwrot, bo kupowałem na firmę :|
slavko17 - Jestem w dokładnie tej samej sytuacji - z tym, że ja kupiłem dysk SSD na M...

źródło: comment_16234438488jSmz30xm2fYagWc30h6Xw.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@djKris: W moim przypadku WSTĘPNIE zgodzili się na zwrot, ale w ich regulaminie jest informacja o potrąceniu 4% opłaty za zwrot. Wysłałem im zapytanie, jak ta ich procedura ma się do nowelizacji KC, wedle której jeśli zakup na firmę jest niezwiązany z profilem działalności, to przedsiębiorcy przysługują takie same prawa jak konsumentowi, m. in. w zakresie rękojmi.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@slavko17 jak coś podobnego powiedzą, to będę kręcić Małysza póki mi starczy sił. Zostawilem u nich ostatnio trochę kasy, więc milo gdyby się ogarnęli
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@djKris: Otwórz dyskusje ze sprzedawcą, allegro się dołączy jeżeli będą lecieć w kulki. Opisz co się stało (nabite 260h) i napisz że robisz zwrot z allegro Smart. Na 100% oddadzą chajs.
  • Odpowiedz
@mkorsov: Dostali negatywa, otworzyłem dyskusję i wrzuciłem tutaj info. Odpaliłem wszystkie możliwe działa na samym początku :D
Oczywiście dzięki za radę Miras!
  • Odpowiedz
A ma ktoś pomysł, jak rozwiązać to w moim przypadku? Rozpocząłem już procedurę zwrotu, ale mam wątpliwości co do jej przebiegu w zgodności z obowiązującymi przepisami, po lekturze tego regulaminu. Kupowałem normalnie przez komputronik.pl
  • Odpowiedz
@slavko17: przeczytałem ten regulamin zwrotów i to niezła patologia.

2.3.3. Komputronik zastrzega sobie prawo do obciążenia Odbiorcy kosztami [Opłata transakcyjna] związanymi z obsługą zwrotu, w wysokości 4 % wartości netto każdego zwracanego produktu , nie mniej niż 50,- PLN netto (pięćdziesiąt złotych netto).

Czyli co łaska ale nie mniej niż 50 zł.

Nie wiem czy sprzedaż produktu niezgodnego z opisem nie da się pod coś podciągnąć. Ich regulamin jedynie promuje
  • Odpowiedz
@djKris: Poczytaj dalej, tam niżej jest że jeśli odrzucą reklamację/zwrot to mogą Cię obciążyć za to kwotą 50 zł za obsługę. :D No cóż, zobaczę co mi odpiszą na temat zgodności ich procedur z tą nową ustawą, a jeśli będzie trzeba to skonsultuję się też z prawnikiem.
  • Odpowiedz
@djKris w ofercie w parametrze stan jest napisane "nowy", dlatego jeśli otrzymałeś dysk, który był używany to jest to produkt niezgodny z opisem. Dobrze, że założyłeś dyskusję, jeżeli będziesz potrzebował naszej pomocy skorzystaj z przycisku "poproś o pomoc Allegro".
  • Odpowiedz
@djKris: prawo do 14dniowego zwrotu towaru zakupionego przez internet to jedno wielkie gówno właśnie przez takie sytuacje. 14*24=336, ktoś pokopał iprzed upływem 14 dni zwrócił
  • Odpowiedz
@djKris: @slavko17: ale co Wy macie problem z tym czy na firmę czy nie? Kupowałeś produkt NOWY, nie dostałeś tego co kupowałeś więc co tu w ogóle dyskutować czy możesz zwróćić bo kupowałeś na firmę? To tak jakbyś kupował samochód na firmę, wszystko zapłacone i dostarczają Ci sztukę po demo jazdach i co? Nic nie możesz zrobić bo na firmę? Walą w #!$%@? i jechać z nimi.
  • Odpowiedz
@Supaplex:
1) Infolinia - pomocność oceniam na 2/10
Wymiana z ich pomocą wymaga kontaktu ze spedycją i zajmuje kilka dni. Jeśli sam bym wysłał maila to szybciej się zajmą sprawą niż w przypadku zgłoszenia tego przez konsultanta
2) Komputronik na allegro w wymaganym czasie odpisał - jak widać bat allegro działa jak trzeba
3) Wymiany dysku dokonałem następnego dnia w sklepie, informując sprzedawcę że troszkę polecieli w kulki sprzedając mi
  • Odpowiedz