Wpis z mikrobloga

Szukam porad kochanych wykopowych ekspertów - planuję zakup pierwszego, używanego, w pełni własnego samochodu za gotówkę.
Głównie jeździłem Scenicem a następnie passatem kombi, przy pierwszym pamiętam jeszcze "wow nabieram prędkości i wyprzedzam tira".

Budżet: do 20k już uwzględniając ewentualny początkowy serwis. Ale mniej = lepiej, początkowo budżet wynosił 10k, następnie wzrósł do 15k.
Segment: hatchback
Wymagania: , wygłuszenie, ładne wnętrze, 120km+, w miarę pojemny (klatka dla psa z tyłu/rower z zdjętym kołem - osobne kazusy)
Diesel spoko ale raczej benzynka - nawet jednorazowy wypad do 4k km po europie to oszczędność rzędu niecałych 500zł więc bez tragedii.
Rozglądam się i głupieje, na celowniku:
- civic 7/8
- mazda 3 (jak zadbane to rudej nie ma, powiedzmy)
- przeglądałem różne inne modele ale nie przekonany
Pewnie pozostanę przy civic 7 ale boli mnie głośność - psu może przeszkadzać na długich trasach. W serii jest 5 biegów i słabe wygłuszenie, podobno słaby komfort i okropny interior w stosunku do ufo.
Ale przede wszystkim nie wiem na ile da się dorwać sensowną wersję ufo.

Cenię sobie kombi np mondeo, ale póki singiel to warto się coś pobawić (ʘʘ)

Będę wdzięczny za, opinie, wymagany budżet by interesować się mazda3 BL/facelift / ufo i innymi polecanymi modelami. Civic7 widzę, że około 11k w wersji sport.

#ufo #mazda3 #honda #civic #auta #samochody
#kupnosamochodu
źródło: comment_1622131329FpVelp4eL1WJChQwO9pohl.jpg
  • 6
@MrMuffin: Między VII a VIII jest duża różnica jeśli chodzi o wygłuszenie (na korzyść VIII).

Z wersjami VIII jest pewien problem - w wersji 1.4 ani nie jedzie, ani nie jest ekonomiczna, a 1.8 będzie ciężko w dobrym stanie upolować. Jeśli chcesz się w 20k zmieścić razem z serwisem, moim zdaniem nie ma szans.

Z minusów VIII jeszcze fatalna widoczność do tyłu (czujniki lub kamera moim zdaniem obowiązkowe) i cieknące uszczelki