Wpis z mikrobloga

Hej, mam problem ze swoim #ford #mondeo MK3 2.0 TDCI 2006 r.

Sytuacja jest jak na filmiku: https://streamable.com/14qhqv (w skrócie, po zapłonie obroty skaczą na 400 obrotów, czasem załapie i wskoczy do normlanych 800, czasem zgaśnie i muszę próbować od nowa)

Akumulator kupiłem nowy przed zimą, jeszcze go doładowywałem dla pewności, ale to nie pomogło.
Wtryski po regeneracji jakieś 30 tys. km temu.
Alternator po regeneracji w okolicy ubiegłej jesieni.
Ten problem pojawiał się od jakiegoś czasu, ale było to bardzo rzadko, teraz to jest loteria i czasami muszę kręcić po kilka razy zanim załapie. Sprawdzałem na zimnym i na ciepłym, nie ma różnicy, tu i tu to występuje.

Wiecie może co to może być?

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika

Dodam przy okazji #lublin , polecicie jakiegoś mechanika który lubi bawić się w Fordach lub w grupie VW/Audi?
  • 15
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Maydan: jestem z Lublina, jeździłem takim Mondeo 6 lat więc sporo mogę pomóc. Podjedź któregoś wieczora to posprawdzamy to i owo. Tak samo jest na zimnym i na ciepłym silniku?

@aarahon: pierwszych dwóch rzeczy nie ma w tym silniku, zablokowany w pozycji otwartej egr nie pozwala w ogóle odpalić silnika.
  • Odpowiedz
@rajman: faktycznie, regulacja ciśnienia odbywa się trochę inaczej, klapa gasząca w tym silniku występuje, nie jestem pewny jednak czy w mondeo montowali, w C i S maxie była na 100%, egr nie musi być w pełni otwarty, wystarczy że do końca się nie zamyka.

@Maydan: Internet wskazuje na nieszczelności w układzie paliwowym.
  • Odpowiedz
@aarahon: @rajman: @bruhh:
EGR wymieniony jakieś 40 tys. km temu, okolice 2018 roku, nowy i oryginalny od Forda.
Za to mogą być to świece? Z tego co się orientuję, to mogły nie być wymieniane od nowości.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Maydan: takie problemy to z reguły układ wtryskowy niestety, tak jak poprzednicy pytali, pompę robiłeś razem z wtryskami? Na jakich częściach albo gdzie robili Ci wtryski?
  • Odpowiedz
@aarahon: Zimny czy ciepły, nie ma znaczenia.
@rajman: To jednak Delphi, regenerowałem je w Turbo-tec w Krakowie
Dodatkowo w tamte wakacje robiłem czyszczenie wtrysków w GP Auto na Okopowej, to było już po wystąpieniu tych niskich obrotów, ale to nic nie dało.
  • Odpowiedz