Wpis z mikrobloga

Błędy związane z bronią w grach, część ostatnia

Witam was serdecznie w ostatniej części serii wpisów dotyczących błędów w grach. Dlaczego ostatniej? Cóż, wyszukiwanie błędów oraz #!$%@? devów trochę mnie już znudziło i jest jakieś takie no wiecie, takie negatywne. A może po prostu dopadły mnie wyrzuty sumienia? A co jeżeli kiedyś przeczyta to ktoś odpowiedzialny za animacje, przykładowo w Infinity Ward i poczuje się głęboko dotknięty?
Okej, bądźmy szczerzy, to się nigdy nie stanie, te teksty zazwyczaj docierają do maks 100 - 150 osób wśród których raczej nie ma żadnych animatorów pracujących przy Call Of Duty, ale to nadal 100 - 150 osób czytających moje teksty, a to więcej niż kiedykolwiek byłbym w stanie sobie wyobrazić, serio.
No i cholernie cieszy mnie pozytywny odbiór w komentarzach, naprawdę wam dziękuję, sprawiacie, że mam jeszcze większą ochotę do pisania. Także na razie daje błędom spokój, skupię się na ciekawych detalach i innych wpisach. A teraz przejdźmy do błędów, ten ostatni raz.

#!$%@? jak ja nienawidzę tego Black Ops Cold War.
https://i.imgur.com/yoihUUe.jpg
Dlaczego tak mam wyjaśniłem w ciekawych detalach numer 3, więc przejdę od razu do sedna sprawy, bo sam fakt pisania o Cold War sprawia, że mną #!$%@? telepie.
Jeżeli odpalimy inspekcję karabinka M16, zobaczymy wykonanie przez operatora "brass check" lub "press check", czyli sprawdzenie czy nabój znajduje się w komorze poprzez lekkie odciągnięcie dźwigni przeładowania. Zazwyczaj od tej czynności lepiej się powstrzymywać, gdyż odciągając i zbyt lekko puszczając zamek po przeładowaniu, istnieje możliwość zacięcia broni, ale nie będziemy dziś skupiać się na słuszności tego przedsięwzięcia a na samej tej czynności.
We wszelakich karabinkach platformy AR-15 powinno wyglądać to mniej więcej tak:
https://i.imgur.com/PmTXS23.gifv
W Cold War wygląda to tak:
https://i.imgur.com/ZBKpyBv.gifv
Widzicie różnice? Jeżeli nie, już wam wyjaśniam. Wszystko rozbija się o to jak daleko operator odciąga dźwignię przeładowania. W Cold War robi to po prostu zbyt mocno, co w rzeczywistości spowodowałoby wyrzucenie naboju z komory. Niby nic strasznego, bo wyrzuca tylko jeden nabój, zakładając, że to pierwsze przeładowanie, ma jeszcze 29 sztuk naboi (28 w magazynku + 1 w komorze, który został załadowany w miejsce tego wyrzuconego), ale wiecie, trochę jednak wstyd. To tak jakbyście chcieli się popisać, że potraficie zeskoczyć rowerem z niewielkich schodków i natychmiastowo #!$%@? klina o beton. Miało być efektownie i chcieliście się popisać ale jednak nie wyszło, trochę wstyd, nie?
https://i.imgur.com/bU9jgsw.gifv

Kojarzycie legendarny blaster E-11 używany przez imperialnych szturmowców? Jeżeli tak, to automatycznie znacie też brytyjski pistolet maszynowy Sterling, gdyż E-11 został stworzony właśnie na bazie Sterlinga. Więcej na ten temat pisałem tutaj--> https://www.wykop.pl/wpis/50187843
Sterling w grach gości stosunkowo rzadko, chyba najczęściej pojawia się w grach Ubisoftu, bo jeżeli jakaś broń pojawia się w grze Ubisoftu, to mamy pewność, że ta broń i ten sam cyfrowy model tej broni będzie gościć w następnych dziesięciu grach Ubisoftu. Z Sterlingiem jest podobnie, jednak dziś tylko o Rainbow Six: Siege.
Sterlinga może używać kanadyjska operator Frost, i ma to sens, gdyż jest to C1, czyli ichniejsza wersja Sterlinga Mk.4.
https://i.imgur.com/mDIpxJm.jpg
I teraz będę się trochę czepiać, bo ten błąd już naprawiono, ale mimo to chciałbym zwrócić waszą uwagę na to, jak często animatorzy ulegają pokusie ukazania bohatera łapiącego za magazynek broń, w której magazynek wkładamy z lewej strony.
Trzymanie broni w takim układzie za magazynek praktycznie nigdy nie jest dobrym pomysłem i tak samo było w Siege, Frost początkowo trzymała C1 za magazynek, co jest wysoce niewskazane, gdyż w najlepszym wypadku może doprowadzić to do problemów z podawaniem amunicji a w najgorszym do uszkodzenia zarówno magazynka jak i gniazda magazynka. Na szczęście, ten błąd poprawiono przy okazji rozszerzenia "Skull Rain".
https://i.imgur.com/VK4nKpW.jpg

Przejdźmy do mojej ulubionej dyscypliny, czyli pastwienie się nad starszymi odsłonami Call Of Duty. Dziś będę znęcać się nad Modern Warfare 3 a konkretniej, nad pistoletem maszynowym CZ Sa vz.61 Škorpion.
Najpierw pokażę wam pewien obrazek a później opowiem wam jak wiele rzeczy na nim #!$%@?.
Oto obrazek:
https://i.imgur.com/j2ieXTh.jpg
Okej, od czego tu zacząć? Może od tego, że broń na tym screenie jest kompletnie niefunkcjonalna?
Jako, że skorpion to śmieszna czeska broń, to i wyrzutnik łusek posiada w dosyć śmiesznym miejscu, bo jak wszyscy wiemy, Czesi są śmieszni i uroczy. Wyrzutnik znajduje się w górnej części broni i jak intuicja może wam podpowiadać, skorpion wyrzuca łuski do góry, co oznacza, że spadające łuski mogą uderzyć nas w głowę.
https://i.imgur.com/Qrimmh4.gifv
To jednak nie dotyczy operatora z MW3, gdyż ten sprytnie zakrył wyrzutnik łusek celownikiem kolimatorowym EoTech EXPS3-2. Dzięki temu nie tylko nie dostanie łuską po głowie ale i nie wystrzeli więcej niż jeden raz, gdyż po pierwszym strzale łuska zablokowałaby się w komorze nabojowej uniemożliwiając dalsze prowadzenie ostrzału. O ile oczywiście teoretycznie założymy, że ten jeden wystrzał byłby w ogóle możliwy, gdyż możliwy nie jest. Montaż optyki wygląda na zaczepiony na lewym boku broni, przez co blokuje lewą dźwignię przeładowania. Ta w skorpionie porusza się podczas strzelania (co mogliście zauważyć w powyższym filmie), co oznacza, że w takiej konfiguracji jak na screenie nie jesteśmy w stanie przeładować broni, a nawet jeśli jakimś cudem bylibyśmy w stanie to uczynić, broń wystrzeli tylko raz, gdyż nie będzie w stanie załadować kolejnego naboju do komory z uwagi na niepełny ruch zamka.
https://i.imgur.com/q1x1meD.jpg
Żeby było weselej, operator nie może nawet rozłożyć kolby, gdyż ta składa się na górę broni a montaż z szyną ris wystaje nad kolbę.
https://i.imgur.com/Tq2q8gU.jpg
Podsumowując, w tym stanie Skorpion jest kompletnie bezużyteczny. Tak jak umiejętności animatorów z czasów starszych odsłon Call Of Duty.
https://i.imgur.com/eVguF2J.gifv

Na koniec dwa błędy z doskonałego po dziś dzień i czas wszelki Battlefielda 3.
Pierwszy dotyczy AK-74M, mianowicie, broń nie posiada składanej kolby, a jako, że jest to nowsza wersja 74M, powinna ją mieć. Gra nie daje nam możliwości złożenia kolby, ale fakt braku możliwości jej złożenia jest dosyć łatwy do zauważenia. Jak?
Broń w grze nie posiada zawiasa oraz przycisku składania kolby.
https://i.imgur.com/KkTUSZy.jpg
Co jednak interesujące, model broni w grze wygląda jakby posiadał dzyndzel blokujący kolbę w pozycji złożonej.
https://i.imgur.com/80umo6C.jpg
Skoro model posiada blokadę kolby, dlaczego nie posiada ważnych szczegółów dotyczących kolby? Nie wiem, ale może Pan Papaj wie? Zapytajmy go, Panie Papaju, wie Pan?
https://i.imgur.com/ptUJXbp.gifv
Rozumiem, dziękuję.

Drugi błąd dotyczy dwóch najbardziej przecenianych strzelb wszechczasów, czyli południowoafrykańskiego Armsel Protecta i jego amerykańskiej kopii, Cobray Streetsweeper (obie czasami nazywane są DAO-12). Czyli w zasadzie jednej strzelby, bo jedna jest kopią drugiej.
https://i.imgur.com/MzPutyl.jpg
Pierwszy problem to ten, że ktoś dobrowolnie używa tego gówna, nie jestem w stanie w to uwierzyć, tym bardziej, że sterujemy profesjonalnym żołnierzem. Drugi błąd dotyczy przeładowania broni.
https://i.imgur.com/o0hy44G.gifv
Battlefield 3 zakłada, że po każdorazowym załadowaniu naboju do komory bębna, ten obróci się automatycznie. Rzeczywistość jest znacznie brutalniejsza, gdyż po każdym umieszczeniu naboju w bębnie trzeba go manualnie przekręcić, dopiero wtedy możemy załadować kolejny. Do obracania bębnem służy mały kluczyk umieszczony na jego froncie.
https://i.imgur.com/gMzeFSj.jpg
Magazynek mieści 12 naboi w kalibrze 12/70, więc gdy dodamy do tego konieczność przekręcania bębna po każdym załadowaniu naboju, średni czas ładowania broni wyniesie jakieś dwa miesiące.
Animację ładowania Protecty/Streetsweepera poprawiono w Battlefieldzie 4, gdzie uwzględniono konieczność używania kluczyka. Animacja wciąż nie jest idealna, zawiera jeszcze pare innych, mniejszych błędów, ale jest lepiej niż w BF3 i tego się trzymajmy.

A na koniec... W sumie nie wiem jak to opisać, to nie ma nic wspólnego z tym wpisem, po prostu lubię tą scenę.
https://i.imgur.com/6uiiQkT.gifv
Istnieje taka możliwość, że jestem trochę uzależniony od South Park. Tysiące seriali na Netflixie i HBO GO, ale i tak niemal codziennie oglądam przynajmniej jeden - dwa odcinki South Park, bo nic, absolutnie nic mnie tak nie wyluzowuje jak ten serial, pomimo, że znam go na pamięć, serio. Sezony od 1 do 18 w całości oglądałem co najmniej dziesięciokrotnie, nowsze trochę rzadziej ale nie zamierzam na tym poprzestać.
Tak więc bardzo wam dziękuję za przeczytanie, życzę miłej niedzieli, mam nadzieję, że pogoda wam dopisze (mimo raczej nieprzychylnych prognoz), wszystkiego dobrego i cześć ❤️❤️❤️

Tag do obserwowania wpisów o błędach: #bledywgrach

Poprzednie wpisy których nie ma na tagu:
- część 1: https://www.wykop.pl/wpis/49741999
- część 2: https://www.wykop.pl/wpis/49786271
- część 3 :https://www.wykop.pl/wpis/49883897
- część 4: https://www.wykop.pl/wpis/50027017

#20gierwykopka #gry #xboxone #ps4 #xboxseriesx #ps5 #konsole #technologia #gruparatowaniapoziomu #bron #komputery #strzelectwo #militaria #battlefield #callofduty #rainbowsix
AnimalMotherPL0 - Błędy związane z bronią w grach, część ostatnia

Witam was serdeczn...

źródło: comment_1621103098N461P8Ykq7pIp6vVJBLiJN.jpg

Pobierz
  • 6