Wpis z mikrobloga

Info:

– SN16 ma wykonać lot jeszcze w tym miesiącu;
– zgodnie z tym, co spekulowałem circa miesiąc temu, SN18 oraz SN19 zostaną anulowane (co do SN18 nie ma oficjalnego potwierdzenia jeszcze, ale wydaje się to bardzo prawdopodobne po sukcesie SN15, analogicznie jak zostały anulowane modele 12-14 po sukcesie lotu SN8);
powyższe oznacza, że jesteśmy zaledwie 2 starty przed próbą orbitalną i niedługo ujrzymy Starshipa Full Stack (btw, podoba mi się, jak pokerowa terminologia sprawdza się też idealnie w pisaniu o Starshipie, dzięki czemu mój nick pasuje do tagu coraz lepiej;)), w postaci SN20 na szczycie BN3 – będzie to niewątpliwie historyczne wydarzenie, a w dodatku istnieje szansa, że w tym samym miesiącu (lipiec) zobaczymy też synchroniczne lądowanie dwóch boosterów na barkach, po starcie Falcona Heavy, o ile nie zostanie on przesunięty;
– oczywiście, do przeprowadzenia próby orbitalnej konieczna jest też skończona wieża orbitalna, której konstrukcja jest wydarzeniem samym w sobie, z uwagi na plan przechwycenia lądującego SuperHeavy w locie;
– tag #texasbocachica zyskał nowy format informacji o najbliższych startach na belce (ta oczywiście jest aktualizowana na bieżąco, a terminy podawane są zawsze jako Nie Wcześniej Niż).

Większa "aktualizacja z Boca" pojawi się też niedługo w formie artykułu na Substack – bądź na bieżąco i subskrybuj, by otrzymywać moje artykuły w najbardziej czytelnej formie, bezpośrednio na maila.

__________________
Chcesz być na bieżąco z rozwojem programu marsjańskiego SpaceX oraz konstrukcją statku kolonizacyjnego Starship?
Obserwuj mój tag: #texasbocachica

Na belce tagu znajdziesz też link do moich artykułów na platformie Substack – przekazuję w nich, przystępnym językiem, kluczowe informacje o postępach prac nad Starshipem, a także rozwijam cykl edukacyjny, poświęcony naukowej stronie kolonizacji Układu Słonecznego w XXI wieku – tu pierwszy wpis cyklu, w którym obszernie wyjaśniam zagadnienie promieniowania kosmicznego oraz ryzyk z nim związanych.
Cz. II ww. artykułu, w której omawiać będę metody ochrony antyradiacyjnej astronautów w kontekście możliwości Starshipa, ukaże się wkrótce – jeśli nie chcesz jej przegapić, subskrybuj Substack lub obserwuj tag.
__________________

#spacex
#kosmos
#swiat
#technologia
#nauka
texas-holdem - Info:

– SN16 ma wykonać lot jeszcze w tym miesiącu;
– zgodnie z ty...

źródło: comment_1620304057t8UO0HaXagSvHNcR0b9q6L.jpg

Pobierz
  • 28
@texas-holdem: myślisz że super heavy jebnie czy nie jebnie?

Sam start boostera wydaje się być milion razy prostszy niż lądowanie Starshipa więc jest chyba niezerowa szansa na powodzenie za pierwszym razem. Chociaż ta wielkość... To jest chyba większe niż booster Saturna V
myślisz że super heavy jebnie czy nie jebnie?


@gatineau: Jakby Heavy miał zostać stracony, to byłby to prawdopodobnie największy fuck up od początku całego projektu – to jest zupełnie inna sytuacja niż w przypadku Starshipa, gdzie utraty prototypów były dla każdego oczywiste i wkalkulowane w rozwój. Heavy jednak jest "po prostu" przeskalowanym boosterem F9 – nawigowanie nim w locie w dół powinno być w pełni opanowane za pierwszym razem.
@texas-holdem: a lądowanie Starshipem z prędkości orbitalnej będzie jakoś super trudniejsze?

Bo w sumie co oni muszą zrobić, dodatkowy burn i dalej lecą tak jak przy spadku swobodnym z 10km, czy jednak bedą wbijać z dużo większą prędkością?
a lądowanie Starshipem z prędkości orbitalnej będzie jakoś super trudniejsze?


@gatineau: Jest dość znacząco trudniejsze, tak. Na statek działają drastycznie inne siły, główne wyzwanie polega na tym, by się po prostu nie rozpadł, co jest niestety całkiem prawdopodobne w modelach SN2x. Ale kluczowe jest tu odnotowanie, iż lądowanie z orbity to taka wisienka na torcie, która nie jest nawet potrzebna do pełnego komercjalizowania startów. Starship może wynosić ładunki taniej per tona
@texas-holdem: być może kiedyś na starość będzie w moim zasięgu polecieć turystycznie w kosmos a może i wokół księżyca, zobaczymy co następne 40-50 lat przyniesie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Przy prognozowanej cenie za kg to lot turystyczny na LEO powinien się zamykać w kilku tysiącach dolarów max.
@texas-holdem: Jak myślisz, jak było z odpaleniem silników na lądowanie? Bo jest dużo nieścisłości. Miały być 3, odpalili dwa, inni mówili ze jeden wystarczy do lądowania. Czy może jeden Raptor zawiódł?