Wpis z mikrobloga

Info:

– SN16 ma wykonać lot jeszcze w tym miesiącu;
– zgodnie z tym, co spekulowałem circa miesiąc temu, SN18 oraz SN19 zostaną anulowane (co do SN18 nie ma oficjalnego potwierdzenia jeszcze, ale wydaje się to bardzo prawdopodobne po sukcesie SN15, analogicznie jak zostały anulowane modele 12-14 po sukcesie lotu SN8);
powyższe oznacza, że jesteśmy zaledwie 2 starty przed próbą orbitalną i niedługo ujrzymy Starshipa Full Stack (btw, podoba mi się, jak pokerowa terminologia sprawdza się też idealnie w pisaniu o Starshipie, dzięki czemu mój nick pasuje do tagu coraz lepiej;)), w postaci SN20 na szczycie BN3 – będzie to niewątpliwie historyczne wydarzenie, a w dodatku istnieje szansa, że w tym samym miesiącu (lipiec) zobaczymy też synchroniczne lądowanie dwóch boosterów na barkach, po starcie Falcona Heavy, o ile nie zostanie on przesunięty;
– oczywiście, do przeprowadzenia próby orbitalnej konieczna jest też skończona wieża orbitalna, której konstrukcja jest wydarzeniem samym w sobie, z uwagi na plan przechwycenia lądującego SuperHeavy w locie;
– tag #texasbocachica zyskał nowy format informacji o najbliższych startach na belce (ta oczywiście jest aktualizowana na bieżąco, a terminy podawane są zawsze jako Nie Wcześniej Niż).

Większa "aktualizacja z Boca" pojawi się też niedługo w formie artykułu na Substack – bądź na bieżąco i subskrybuj, by otrzymywać moje artykuły w najbardziej czytelnej formie, bezpośrednio na maila.

__________________
Chcesz być na bieżąco z rozwojem programu marsjańskiego SpaceX oraz konstrukcją statku kolonizacyjnego Starship?
Obserwuj mój tag: #texasbocachica

Na belce tagu znajdziesz też link do moich artykułów na platformie Substack – przekazuję w nich, przystępnym językiem, kluczowe informacje o postępach prac nad Starshipem, a także rozwijam cykl edukacyjny, poświęcony naukowej stronie kolonizacji Układu Słonecznego w XXI wieku – tu pierwszy wpis cyklu, w którym obszernie wyjaśniam zagadnienie promieniowania kosmicznego oraz ryzyk z nim związanych.
Cz. II ww. artykułu, w której omawiać będę metody ochrony antyradiacyjnej astronautów w kontekście możliwości Starshipa, ukaże się wkrótce – jeśli nie chcesz jej przegapić, subskrybuj Substack lub obserwuj tag.
__________________

#spacex
#kosmos
#swiat
#technologia
#nauka
texas-holdem - Info:

– SN16 ma wykonać lot jeszcze w tym miesiącu;
– zgodnie z ty...

źródło: comment_1620304057t8UO0HaXagSvHNcR0b9q6L.jpg

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Czy może jeden Raptor zawiódł?


@tomeczekw: Mało prawdopodobne.

Masz jakieś info lub opinie na temat tego czy SN15 już stosuje autogenous pressurization


Tak, z tego co zdążyłem się dowiedzieć, SN15 stosuje autogenous pressurization, z helu zrezygnowali raczej definitywnie.
  • Odpowiedz
@gruby_mbl: Ponieważ najbliższy FH wynosi tajny ładunek dla Pentagonu, który jest a) ciężki i duży – SpaceX musiał zaprojektować specjalnie w tym celu nową, większą owiewkę; b) leci daleko, tj. na odległą/wysokoenergetyczną orbitę, więc środkowy booster jest potrzebny do ostatniej chwili i nie zostanie już w nim paliwa na powrót/lądowanie.
  • Odpowiedz
Chodzi o tansze materialy uzyte do budowy?


@WezDwie: To + możliwość ponownego użycia (bez wymiany elementów) obu stopni. W przypadku Falcona drugi stopień jest każdorazowo tracony, a w przypadku reszty rakiet na świecie, tracone jest 100% rakiety;)
  • Odpowiedz