Wpis z mikrobloga

Honda S800, dostępna w wersji nadwoziowej coupe lub cabrio i produkowana w Suzuce w latach 1966 - 1970, konkurowała rozmiarami i mocą z MG Midgetem, Triumphem Spitfire oraz Fiatem 850 Spider. Była pierwszą Hondą, którą importowano do Niemiec. W sumie wyprodukowano około 26 000 egzemplarzy.

Najciekawszą niewątpliwie rzeczą związaną z tym niewystępującym w Polsce samochodem, jest historia o sprawdzaniu obrotów silnika. Według Hondy, zespół napędowy był w stanie wytrzymać obroty rzędu 10 000 obrotów na minutę, dzięki zastosowaniu łożysk igiełkowych przy wale korbowym. Uniwersytet techniczny w Brunszwiku postanowił to sprawdzić. Zwiększano obroty aż do osiągnięcia 12 000, gdy ze stanowiska testowego dobiegł głośny huk. Okazało się, że to nie silnik wybuchł ani wał wypadł z łożysk, lecz uszkodzone zostało samo stanowisko. Niemcy byli zdumieni wytrzymałością jednostki na kręcenie.

Owym silnikiem był wzdłużnie ułożony z przodu czterocylindrowy motor o pojemności 791 cm3 o mocy 67 KM, którą osiągał przy 7600 obr/min (!). Do setki auto przyspieszało w 13,7 s i ważyło 740 kg. Napęd na tylną oś.

Następcą S800 został dopiero 30 lat później S2000.

#rzetelnafura -> obserwuj
#samochody #motoryzacja #carspotting #carboners #honda #jdm
DerMirker - Honda S800, dostępna w wersji nadwoziowej coupe lub cabrio i produkowana ...

źródło: comment_1619010291rtfOpfy5LUgPlJ6KnJSzOd.jpg

Pobierz
  • 7