Wpis z mikrobloga

Byki jak biegać? Podrzuci ktoś jakiś tutorial, krótko i na temat żeby coś w technice poprawić? Nie zamierzam bić rekordu świata, rekord europy wystarczy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jestem zielony w temacie, po prostu włączam apkę i biegnę. Głównie asfalt/beton. Długie dystanse docelowo, żadne sprinty itp.
#bieganie
  • 11
@Krabowski: no właśnie prawe mnie boli jak już zaczynam robić jakieś sensowne odległości, robię przerwę i zaczynam od nowa i tak w kółko ( ͡° ʖ̯ ͡°)
No i po zimie wyszedłem z jaskini i znów zaczynam i chciałbym trochę dłużej pobiegać ʕʔ
@non-serviam: Temat poprawy techniki jest tak rozległy, że można wiele rzeczy robić, żeby to poprawić. Np można robić rytmy, ćwiczenia ogólnorozwojowe, siłownia, ćwiczenia z gumami. Ogólnie technika się polepsza jak wzmacnia się części ciała, o których większość amatorów nie myśli, że biorą udział w bieganiu: pośladki, plecy, brzuch.

A to właśnie przez te słabe części ciała bierze się większość kontuzji i patologi w układzie ruchu :D

Ogólnie podstawa to na youtubie
@Piotr--K: tzn. bieganie ze śródstopia jest bardzo porządane i do tego się powinno dążyć. Ale to nie jest tak, że biegasz przez całe życie z pięty a potem sobie pomyślisz "od dzisiaj biegam ze śródstopia" i tak się stanie.

Po pierwsze jak tak zaczniesz, to prawdopodobnie będzie się biegało na palcach, przez co achillesy dostaną tak w dupę, że hoho. Zrobią się jeszcze większe przeciążenia bo inne części ciała nie będą
@GhostTrick: dzięki byqu, w sumie nawet mnie zainteresowałeś tym, w ramach urozmaicenia cza będzie wdrożyć ( ͡° ͜ʖ ͡° )*:

@aukolb: wiem, że temat techniki biegu to rzeka i dlatego pytam najlepszych polskich specjalistów czyli wykopków ( ͡° ͜ʖ ͡°) generalnie myślałem, że ktoś jakimś linkiem podratuje, bo nie chce mi się przekopywać teraz internetu i
@non-serviam: ogólnie całą ta seria jest spoko: https://www.youtube.com/watch?v=u17u1uQE0kA

A na instant to ciężko, bo sam proces jest mozolny i długotrwały niestety ( ͡° ͜ʖ ͡°)