Wpis z mikrobloga

nie no, ja myślałem że ten helikopter lata tylko w jakichś mega ciężkich przypadkach albo jak karetka nie dojedzie i zacząłem się zastanawiać co można zrobić takiego rowerem i hulajnogą XD


@Kernydz: Przypieprzyć głową bez kasku o chodnik przy prędkości 25km/h. Mało?
nie no, ja myślałem że ten helikopter lata tylko w jakichś mega ciężkich przypadkach albo jak karetka nie dojedzie


@Kernydz: jest traktowany jako normalna karetka (prawie:) )i jak może być szybciej niż naziemny ZRM albo nie ma nikogo to leci i do złamanej nogi. Ogólnie główne koszty LPRu to utrzymanie gotowości, więc się nie boja ich wzywać jak kiedyś.
Nie oceniam i nie chciałbym być na miejscu wybierającego jaki środek transportu wysłać ale wiesz może jaki jest koszt wysłania helikoptera vs. karetki?


@theximon: wybiera dyspozytor medyczny i nie ponosi żadnych kosztów z tego powodu.
@Anakee: Ale mi nie chodzi o koszty dyspozytora. Tylko koszty transportu (a na pewno takie są) jakie ponosi ubezpieczyciel (w tym przypadku zapewne NFZ). Nie mówi się nic o tym w branży?
Tylko koszty transportu (a na pewno takie są) jakie ponosi ubezpieczyciel (w tym przypadku zapewne NFZ). Nie mówi się nic o tym w branży?


@theximon: mówi się, że LPR to jedyny fragment systemu ratownictwa gdzie nie wieje biedą :)
@theximon: tu masz zarys sprawy:

Na koszt godziny lotu śmigłowca (innych statków powietrznych rownież) składają się glownie:

amortyzacja pojazdu

obsluga techniczna w tym częsci i zasoby ludzkie

wynagrodzenie zalogi

koszt szkolenia załogi

udzial w kosztach operacyjnych tj. hangarowanie, utrzymanie baz, ubezpieczenie

Paliwo i inne plyny eksploatacyjne

z punktu widzenia szefa LPR amortyzacja nie istńieje, gdyż śmigłowce kupił rząd z pieniedzy podatników i z artykułu mozna wywnioskować, ze nikt tam nie martwi
@Anakee: No ok ale porównując to paliwo to jest 50% droższy czy 500%? Jestem świadomy tego że te wszystkie rzeczy są stałe chociaż koszty napraw są zależne jednak od wylatanych godzin a karetki... W sumie są jeszcze szpitalne państwowe karetki czy już wszystko prywatne?

PSP niby też państwowa i niby też wozy mają ze wspólnego, mają umowy o pracę i siedzą w pracy non stop ale swego czasu wyjazd do fałszywego
W sumie są jeszcze szpitalne państwowe karetki czy już wszystko prywatne?


@theximon: ani szpitalne ani prywatne (te zlikwidowano za obecnych rządów). Są osobne podmioty, w stolicy np. Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans" SP ZOZ (https://meditrans.waw.pl/Historia)
za wezwanie LPRu, a nie naziemnej karetki nie będziesz obciążony, bo ty wzywasz po prostu pomoc, a co przyjedzie dysponuje dyspozytor na podstawie zdarzenia i dostępnych sił. Może być tak, że do