Aktywne Wpisy
ruskizydek +359
Ahh Rambo
To nie jest zwykłe kino akcji
Faktycznie późniejsze części tak, dodatkowo popkultura podbiła te wrażenie
Jednak pierwsza część to dramat, dramat opowiadający o tym jak traktowano weteranów wojennych w USA po powrocie do ojczyzny
Może dlatego jest taka dobra, ponieważ została oparta na podstawie książki
Lata 80 w pełni, zimowa aura północnych Stanów Zjednoczonych, świetna sceneria, a to wszystko okraszone bardzo dobrą muzyką Jerry'ego Goldsmitha
To nie jest zwykłe kino akcji
Faktycznie późniejsze części tak, dodatkowo popkultura podbiła te wrażenie
Jednak pierwsza część to dramat, dramat opowiadający o tym jak traktowano weteranów wojennych w USA po powrocie do ojczyzny
Może dlatego jest taka dobra, ponieważ została oparta na podstawie książki
Lata 80 w pełni, zimowa aura północnych Stanów Zjednoczonych, świetna sceneria, a to wszystko okraszone bardzo dobrą muzyką Jerry'ego Goldsmitha
JPRW +573
Hej, ostatnio bawię się trochę JavaScriptem i muszę Wam powiedzieć, że mam mocno ambiwalentny stosunek do tego języka - istna love-hate relationship. Jednak muszę przyznać, że język i środowisko uruchomieniowe robi niekiedy dobre wrażenie. Przykład: https://www.youtube.com/watch?v=a1L7k35EHIc Gościu wykorzystał wątki - workery działając w tle do proceduralnego generowania świata 3D, podczas gdy główny wątek bierze na siebie wyświetlanie obrazu. Działa to zaskakująco wydajnie (pewnie spora tu zasługa silnika V8 Chrome i jego JiT kompilatora)
Do czego zmierzam: stoję przed wyborem narzędzia do napisania pracy magisterskiej. Symulacje fizyczne z wizualizacją 3D. (tak, na studiach chcę zrobić po prostu coś fajnego, a co?) Moją ostatnią magisterkę (też symulacje fizyczne - kropka kwantowa, ale bez wizualizacji w 3D i nie w czasie rzeczywistym) lata temu napisałem w czystym C++ i niestety nie skończyło się to dobrze - ostatecznie nie przystąpiłem do obrony - przerosło mnie narzędzie i sam temat. Ostra fizyka kwantowa (było trochę jak w tym memie z psem w laboratorium) i obliczenia numeryczne - ostatecznie nawarstwiające się błędy numeryczne powodowały totalną sieczkę w wynikach, ale nie tylko to...
Chcę uniknąć tych problemów- stąd zabawa JS (na początku w Javie - problemem okazał się mój sprzęt (Intel Iris XE Graphics)i błąd w bibliotece https://www.lwjgl.org/ praktycznie uniemożliwiający mi zabawę z OpenGL). Naturalnym wyborem w takich zagadnieniach jest oczywiście C++, ale - powyższe uwagi - i ogromna złożoność i niskopoziomowość tego języka - ile trzeba się napocić, żeby wyświetlić głupi trójkąt w OpenGL - odsyłam do tego tutka: https://learnopengl.com/Getting-started/OpenGL
No i tak natrafiłem na bibliotekę https://threejs.org/ i kanał tego pana, którego filmik podlinkowałem wyżej. Nie będę ukrywał, że robi to na mnie piorunujące wrażenie. To jest to (chyba)! Pytanie do Was. Macie jakieś doświadczenia w używaniu JS w obliczeniach w czasie rzeczywistym, wielowątkowych, numerycznych, z wizualizacją w 3D. Możecie coś polecić? Może inny język? Python? Czy ostatecznie zacisnąć zęby i przykleić się do tego C++?
#javascript, #c++, #opengl, #metodynumeryczne, #grafika3d, #fizyka
Co bym proponował to rozbicie problemu na dwa -
obliczenia,
Bo imo kwestia rozbija się tylko o to