Wpis z mikrobloga

Ostatnio moją uwagę przyciągają zapomniane auta w rzadkich wersjach, czy to terenowych, czy też wyposażeniowych, zazwyczaj z okresu 1995-2010, zanim SUVy zaczęły dominować w miejskim krajobrazie. Zazwyczaj by je odnaleźć, wybieram się na wycieczki na osiedla zamieszkane jeszcze przez pierwszych mieszkańców, obecnie w wieku około 74 lat, którzy na emeryturach siedzą w mieszkaniach, a jak jest cieplej, jadą na działeczkę. Nie potrzeba im już niczego więcej poza Tico, Seicentem, Yarisem lub Polo. Ale czasem mają nieco lepsze auta, nawet jeszcze na czarnych blachach kupione za odprawę z zakładu pracy, lub zwyczajnie kupują coś, co jest zupełnie nieatrakcyjne dla ludzi młodszych.

Fiat Stilo był typowym autem - pomyłką. Był niezbyt ładny, bardzo awaryjny, a jego osiągi były mizerne. Do dzisiaj ostały się głównie pięciodrzwiowe diesle na dojechaniu, którymi ktoś wozi dzieci do szkoły lub dojeżdża do roboty (diesle akurat, jak to u Fiata, były pancerne). Jednak jest jedna wersja, która się zdecydowanie wyróżnia, to uterenowiony multiwagon, czyli UPROAD. Czym się on różni od kombiakia? Otóż ma prześwit większy o 20 mm, nielakierowane zderzaki, plastikowe panele na drzwiach i nadkolach, osłonę układu wydechowego i silnika. I to w zasadzie tyle, wnętrze jest identyczne jak w egzemplarzach o bogatszym wyposażeniu. Dwustrefowa klima, radio, tempomat, alufelgi, sześć poduszek, wspomaganie kierownicy, ABS, ESR, tylne czujniki parkowania. Co ciekawe, auto zazwyczaj występuje w konfiguracji z najmocniejszym dieslem 1.9 JTDm 140 KM, co nawet dziś zapewnia dużo mocy.

Jeśli ktoś kiedyś założy muzeum youngtimerów 1990 - 2015 ze wszystkim Daewoo, Roverami, MG, Hyundaiami Pony i innymi wynalazkami, za którymi nikt nie tęskni, Fiat Stilo Uproad powinien też się tam znaleźć.

#rzetelnafura -> obserwuj
#carspotting #carboners #samochody #motoryzacja #fiat
DerMirker - Ostatnio moją uwagę przyciągają zapomniane auta w rzadkich wersjach, czy ...

źródło: comment_1615703062SduOWq9cjnXPC5TuqZuq2Z.jpg

Pobierz
  • 108
  • Odpowiedz
@DerMirker stilo bardzo ładnie zrobione..z osiągami i awaryjnoscia też bym nie przesadzał bo nie jest taka zła. Na plus stilo było wyposażenie bo to jest naprawdę bardzo dobre.
  • Odpowiedz
@Patermantis: Marea\Bravo\Brava, gdzie Marea Weekend była pierwszym tak dobrze wyglądającym kombi, postawiły poprzeczkę dość wysoko. Za to Stilo 4D i kombi wyglądały jak jakieś Ople o dziwnych proporcjach i minimalistycznym wnętrzu. 3D za to wyglądał niesamowicie nowocześnie i nawet dzisiaj może się podobać (te lampy z tyłu (ʘʘ))
  • Odpowiedz
@DerMirker: kiedyś byłem napalony na stilo i awaryjność bym przeżył, ale nie niski prześwit to za wiele, nawet nie wiedziałem o tej wersji, może dlatego że nie jestem fanem diesli
  • Odpowiedz
Fiat Stilo był typowym autem - pomyłką. Był niezbyt ładny, bardzo awaryjny, a jego osiągi były mizerne


@DerMirker: Bzdura totalna. Stilo miało montowane 1.9JTD 140KM, które w aucie o takiej masie i gabarytach robiło zajebistą robotę. Już pomijam, że można to było zrobić mapami na okolice 170KM... Pozostałe JTD były sprawdzonymi i dobrymi jednostkami. Jak ktoś trafił na trupa z zachodu, to nie ma znaczenia znaczek na masce.

Wersja 1.6 16v
  • Odpowiedz