Wpis z mikrobloga

Hej Mireczki,

Szukam auta i wybór padł na A4B8 roczniki 2013-2014 wersja 150 koni, przebieg jakoś powyżej 200.000, budżet 12000 eur. Jako, że rozrząd powinien być zrobiony na 180kkm to raczej rozrządu nie biorę pod uwagę ale zastanawia mnie kiedy w B8 wymienia się sprzęgło i dwumasę. Czy oczekiwać że przy tym przebiegu niedługo będzie do zrobienia lub już w momencie zakupu spodziewać się takiego wydatku? Jak to wygląda w praktyce?

Czy jakieś jeszcze niespodzianki przy zakupie mnie czekają? (najdroższe z tego co się orientowałem to właśnie komplet sprzęgła z bimasa oraz wtryskiwacze)

Dzięki z góry za wszelkie informacje czy sugestie.

#samochody #motoryzacja #audi #mechanikasamochodowa #carboners
  • 28
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@PiotrFr: auto ma być dla żony i nie chciałbym potem słuchać że po 10kkm się rozsypało :). Oczywiście rozumiem, że się wymienia co jakiś czas ale nigdzie nie znalazłem informacji o przewidywanym czasie zużycia. Objawy to ślizganie sprzęgła tak?
@magnuss: ślizganie sprzęgła to objawy zużycia sprzęgła. Dwumas to wibracje. Najpierw lekkie na wysokim biegu przy niskich obrotach. Nikt ci nie powie ile wytrzyma. 200tys km to i dużo i mało. Miałem auto, które przy 300tys miało oryginalny dwumas bez oznak zużycia a w necie wszyscy do 200 niby wymieniali
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@PiotrFr: stąd moje pytanie właśnie bo widzę że magiczna cyfra 200 to wszyscy wszystko wymieniają. Dobra to generalnie wiem na czym stoję. Sprawdzić po prostu występowanie objawów. Jakieś protipy na co zwrócić uwagę w tym modelu?
@magnuss: ta magiczna cyfra to pewnie stąd, że wszystkie mają takie przebiegi bez względu na rocznik( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jakbyś kupował np 2018-19 z takim przebiegiem to obstawiał bym że dwumas jeszcze pożyje a tak to loteria. Trzeba się z tym liczyć
przecież to wystarczy spędzić kilka chwil na fb grupy a4b8, żeby się zorientować czego się spodziewać po aucie.
A nawet nie napisałeś o jaki silnik chodzi i skrzynię biegów.
Jeśli przyjąć, że piszesz o 2.0 TDI to rozrząd wcale nie musiał być wymieniony, zależnie od mechanika - niektórzy czekają nawet do 220kkm. Dwumas potrafi paść i po 100kkm, mam DSG, które zamordowało dwumas przy 134kkm.
Wszystko zależy od eksploatacji, jak ktoś tym
@siadaj_Kulson: Nawet nie pomyślałem o FB, dzięki poczytam :(

Skrzynia manualna, 2.0 150 km. Ten rozrzad zakladam ze wymieniono bo instrukcja serwisowa mówi że pierwszy serwis 180k km.

Generalnie potwierdzasz to o czym myślałem z początku:) Żona namawia mnie na skrzynię automatyczną i takich jest generalnie więcej niż manualnych ale trochę się boje bo to dodatkowe koszty.
@magnuss:

Jako, że rozrząd powinien być zrobiony na 180kkm to raczej rozrządu nie biorę pod uwagę


Przy 180kkm nalotu to już 3 rozrząd powinien być zakładany w tym silniku.
interwał to 5 lat bądź 90kkm.
W zależności co nastąpi pierwsze.
Powinno się jeszcze go zmniejszać bo koła zębate zostają ich się nie zmienia.

kiedy w B8 wymienia się sprzęgło i dwumasę.


Jak padnie. Wszystko zależy jak autko było użytkowane. Czy jazda
@magnuss: jeśli żona chce automat to bierz, ważne, żeby było DSG a nie multitronic (chyba z tym silnikiem nie był oferowany ale trzeba by się upewnić).
Skrzynie DSG nie są wcale złe (przynajmniej te montowane w B8), z perspektywy czasu okazują się naprawdę godne polecenia i trwałe a przy spadku cen w serwisie - wcale nie takie drogie w utrzymaniu - 2000 PLN w skali 100kkm jeśli cokolwiek się zadzieje to
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@siadaj_Kulson: automat miałem w w205 i dlatego żona tak nalega :) ale no właśnie co czytam opinie to wszyscy przestrzegają. Druga sprawa to ja osobiście wolałbym benzynę ale podobno problematyczne, a kolejna sprawa u mnie to na ten moment w całej Hiszpanii to są tylko 4 wystawione więc padło na diesla i rzeczywiście bralbyn pod uwagę automat ale z tym co kolega trzaichlac69 napisał to jeszcze przyjmując awarie skrzyni biegów to
@magnuss: tak, benzyny w b8 miały problem z poborem oleju. W PL koszt remontu dość mocno spadł ale jeśli mieszkasz w Hiszpanii to bym się w to nie pchał.
Kolega opisał Ci tak naprawdę wszystko co się może popsuć i będzie powodować spore koszty. Dwumas faktycznie można zamęczyć, pompa cr przeżyje auto, tak samo wtryski jeśli nie zalejesz gównianego paliwa, dpf i egr stwarzają problemy jeśli o nich zapomnisz i będziesz
Wszędzie płaczą jak to straszne są te silniki 2.0tdi i skrzynie DSG a ja uważam, że mimo takiego zestawu jeżdżę najtańszym w utrzymaniu samochodem jaki miałem.

Ja bym się nie bał :)


@siadaj_Kulson: dzięki za informacje. Czy sądzisz aby kwota 11-12 k euro byla wystarczająca za rocznik 2013-2014 i przebiegiem powiedzmy 200kkm ? Niestety tutaj regeneracja skrzyni biegow to dosyc spore koszty i tego wlasnie sie obawiam, ze jednak przez 8
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@magnuss: to ja Ci trochę napisze bo niedawno kupiłem B8 i mocno siedze w temacie.

-->automat w B8, wystepowały 3 typy:
Multitronic (2.0tdi fwd)
Tiptronic (2.0tdi quattro)
S-tronic (2.7tdi, 3.0tdi)
DSG nie wystepowało w Audi, to nazwa z VW.

Multi lubi paść jak nie byl zmieniany olej, osobiście odradzam bo ciężko znalezc potwierdzenie wymiany idt

Tip i stronik smiało możesz brać.

-->rozrząd w 2.0tdi cr ma interwał wymian co 180tys, powtwiedzone