Aktywne Wpisy
WielkiNos +197
Współczesny świat. Po lewej stary 14 letni pies z rakiem, który pewnie za rok albo pół i tak umrze. Kwota mimo to prawie uzbierana. Wpłaciło ponad 3000 osób.
Po prawej młody chłopak, który miał całe życie przed sobą. Podobna kwota, uzbierana tylko mała część. Wpłaciło 2700 osób mniej niż na psa. Tego człowieka już z nami nie ma.
#psiarze #bekazpodludzi #dogpill #takaprawda #pomagajzwykopem
Po prawej młody chłopak, który miał całe życie przed sobą. Podobna kwota, uzbierana tylko mała część. Wpłaciło 2700 osób mniej niż na psa. Tego człowieka już z nami nie ma.
#psiarze #bekazpodludzi #dogpill #takaprawda #pomagajzwykopem
Bartekf1h2o +878
Cześć,
nazywam się Bartłomiej Marszałek i być może kiedyś o mnie już słyszeliście – jestem polskim motorowodniakiem. W zeszłym roku opowiadałem o swojej pracy i pasji podczas wykopowego AMA - większość osób kojarzy mnie właśnie przez sport. Do tej pory jednak mało kto wiedział więcej o moim życiu prywatnym…
Dziś jest czas, gdy muszę się odsłonić i o nim opowiedzieć, bo bardzo potrzebuję wsparcia. Potrzebuje go moja malutka, ukochana córeczka, która jest
nazywam się Bartłomiej Marszałek i być może kiedyś o mnie już słyszeliście – jestem polskim motorowodniakiem. W zeszłym roku opowiadałem o swojej pracy i pasji podczas wykopowego AMA - większość osób kojarzy mnie właśnie przez sport. Do tej pory jednak mało kto wiedział więcej o moim życiu prywatnym…
Dziś jest czas, gdy muszę się odsłonić i o nim opowiedzieć, bo bardzo potrzebuję wsparcia. Potrzebuje go moja malutka, ukochana córeczka, która jest
Trafiłem na takie nagranie i nasuwa mi się kilka spostrzeżeń:
1. Po co w ogóle tam sygnalizacja świetlna skoro jest to złączenie dróg bezkolizyjne? Widać, jak jest tam niezbędna, skoro w środku dnia jest wyłączona.
2. Co za debil narysował tak daleko, na powierzchni skrzyżowania zamiast przed skrzyżowaniem linię zatrzymania złożoną z prostokątów (nie mylić z linią złożoną z trójkątów), tak daleko za sygnalizatorem? Dlaczego na drodze z pierwszeństwem nie ma takiej linii? Od kiedy maluje się te prostokąty tak daleko za sygnalizatorem i jakie one mają znaczenie przy wyłączonej sygnalizacji?
3. Dlaczego jadąc od strony tego znaku ustąp pierwszeństwa mam wpuszczać przed siebie kierujących zmieniających pas, od kiedy A-7 reguluje pierwszeństwo przy zmianie pasa ruchu na takich bezkolizyjnych złączeniach gdzie nie ma przecięcia kierunków ruchu?
4. Skoro (moim zdaniem) nie da się znakiem A-7 regulować pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu to kto będzie winny kolizji? :)
Najlepsze, że za tę radosną twórczość ktoś wziął pieniądze.
#prawojazdy #ruchdrogowy #przepisydrogowe
@vertical: dobre pytanie XD bo tam gdzie jest sygnalizacja to w lusterku nie widac tych z
@Peter134: Oczywiście że nikt nie sprecyzował, natomiast moim zdaniem powierzchnia skrzyżowania zaczyna się jak zaczyna się linia ciągła i kończy jak kończy się linia ciągła. Zmiana pasa ruchu następuje za skrzyżowaniem. Gdyby to interpretować inaczej, to na wszystkich bezkolizyjnych złączeniach bez sygnalizacji (wszędzie jest przecież A-7) poszkodowany w kolizji byłby zmieniający pas, a
@vertical: to nie jest linia P-14, a linia kolejowa krawędziowa wyznaczająca przebieg drogi głównej na
@radziol88: No to chyba że tak to interpretować, ale nadal moim zdaniem jest to durne i bardzo nieintuicyjne rozwiązanie aby taką linią tak przerobić bezkolizyjne złączenie kierunków ruchu. Jestem ciekawy, co na to sąd (biegły) w
Ja już kiedyś zwracałem uwagę na to, że taka konstrukcja jest bez sensu. Coś takie nie powinno mieć miejsca.
Nawet gdyby nie było tak daleko, to nadal jest bez sensu, bo nie rozwiązują problemu pierwszeństwa. Obie strony mają i tylko interpretacyjnie uznaje się, że większe
Zgoda, można tak rozwiązać, ale nie jest tam tak co jest bardzo nieczytelne.
@janekplaskacz: Te trójkąty na drugim screenie (gdzieś już je widziałem) są bez sensu bo nie mamy komu ustępować jadąc swoim pasem, tak również się nie robi bezkolizyjnych złączeń moim zdaniem, trójkątów tam
Tak, to też może być. Poza tym ostatnio pokazywałem znak, który w ogóle rozwiązuje problem pierwszeństwa i interpretacji:
https://www.google.pl/maps/@50.7911279,15.0081106,3a,75y,272.05h,84.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSZMxpRvAOH1AYt2K6IpYlA!2e0!7i13312!8i6656
Tak traktują takie sytuacje sądy. Tu jest inne miejsce, gdzie
@janekplaskacz: Ale dlaczego nie rozwiązują problemu pierwszeństwa? Robimy linie zatrzymania przy sygnalizatorach, zarówno od strony podporządkowanej jak i strony drogi z pierwszeństwem i ignorujemy te linie przy wyłączonej sygnalizacji, co powoduje, że robi się z tego prawidłowe złączenie bez sygnalizacji, takie jak dałem wyżej. Zmiana pasa ruchu następuje w takim przypadku za skrzyżowaniem.
Bo wtedy wychodzi drugie rozwiązanie, które pokazałem. A to rozwiązanie powoduje styk dwóch pierwszeństw i może być niejasne.
Jedna uwaga. Pamiętaj, że w tym miejscu zamierzone pierwszeństwo
@janekplaskacz: Fakt, jeżeli rzeczywiście jest potrzeba przyznania pierwszeństwa jadącym tym wjazdem to jest to najlepsze rozwiązanie. Trójkąty ustępowania wzdłuż krawędzi jezdni drogi z pierwszeństwem i powierzchnia skrzyżowania bez wyznaczonych pasów ruchu.
@janekplaskacz Na screenie z Lublina który dałem wyżej również jest jednopasowa droga
Ale tu jest linia ciągła więc wątpliwości nie ma. Ja mówię o punkcie, gdzie łączy się linia przerywana z linią zatrzymania.
@janekplaskacz: Moim zdaniem tak się nie powinno robić przy bezkolizyjnych złączeniach, gdyby zawsze była linia ciągła i zmiana pasa ruchu możliwa dopiero za skrzyżowaniem, tak jak jest to w zdecydowanej większości złączeń, to nigdy nie byłoby problemu. Problemem jest tu zezwalanie linią przerywaną na zmianę pasa ruchu w chwili złączenia