Wpis z mikrobloga

Mirki, do tego posta skłonił mnie fakt, że sam chciałbym na coś takiego trafić zanim pojadę oglądać samochód.


TL;DR


Chciałbym ostrzec przed samochodem Hyundai Coupe GK FL1 2006 o numerze VIN KMHHN61DP6U214816 na niemieckich blachach RT EF197, ale bardziej chyba przed sprzedającym. W ogłoszeniu pisze on, że samochód był sprawdzony na stacji diagnostycznej, ale sam już nie chciał jechać na SKP, a jak już łaskawie się zgodził, to tylko na tę, którą on sam wskazał (i na której już ponoć był), mimo że wybrana przeze mnie była ledwie 900 m dalej. Wtedy się rozstaliśmy.

Ale co zdążyłem ustalić wcześniej:
- umowa byłaby "na Niemca",
- w tej chwili auto nie ma OC,
- jest drobne wgniecenie przedniego lewego błotnika, polakierowane,
- samochód miał w przeszłości uszkodzony prawdopodobnie tył i prawy bok. Prawa tylna ćwiartka szpachlowana, grubość na mierniku to 500-800 mikronów (handlarz mówi, że to tylko podwójny lakier...). Wymieniona została tylna klapa lub sama szyba - klapa jest od wersji ze spojlerem, a szyba od wersji bez spojlera (handlarz mówi, że po prostu został dołożony spojler, ale to wątpliwe - w HC GK wewnętrzna część klap bez spojlera wyglądała trochę inaczej, więc łatwiej było zmienić na taką ze spojlerem, niż to wszystko rozbierać, wiercić itd.). Przedni prawy błotnik ma ruszane śruby, więc pewnie był wymieniony. Drzwi być może też, ale tego nie wiem. Jedno i drugie wg mnie nie ma większego znaczenia.
- na większości pozostałych elementów lakier ma 60-90 mikronów i to jest typowe dla tych aut,
- tylne prawe koło podczas jazdy wielokrotnie ocierało o błotnik, a lewe nigdy (handlarz mówi, że po prawej stronie drogi jest więcej dziur), myślę że to może mieć związek z ww. uszkodzeniami,
- w bagażniku można zdjąć kawałki tapicerki po bokach i zobaczyć spawy łączenie nadkoli/błotników. W tym aucie są one trochę bardziej zardzewiałe, niż w moim 19-letnim HC, aczkolwiek handlarz już temu "zaradziił", bo po mojej pierwszej wizycie zamalował tę korozję czymś czarnym ( ͡° ͜ʖ ͡°) Podobnie zrobił ze śrubką wkręconą w próg przy prawym tylnym nadkolu.
- parę bąbli przy krawędzi przedniej klapy.
- pod korkiem oleju zebrał się majonez z lekką domieszką czegoś czarnego. Auto długo stało, więc być może dlatego, ale być może nie. Starłem to i chciałem zobaczyć czy wróci po jeździe, ale nie ruszyliśmy w końcu. Płyn chłodniczy wygląda jak nowy.
- handlarz przyciemnił tylne światła, co wg większości źródeł może spowodować niepodbicie przeglądu, zabranie dowodu podczas kontroli policji lub problemy z ubezpieczeniem w razie kolizji.
- emblematy z klapy zostały odklejone, ale są do wzięcia.
- antena została ucięta przez sprzedającego, bo mu się nie podobała...

Czyli generalnie chyba nic dyskwalifikującego, o ile nie kryje się coś pod spodem, ale tego nie było mi dane sprawdzić.

Jeśli po przeczytaniu powyższego dalej jesteś zainteresowany zakupem, to koniecznie sprawdź samochód na SKP (o ile się uda xD) i zwróć uwagę szczególnie na tylne zawieszenie (jeden amortyzator miał być wymieniony) i przednie wahacze (sworznie miały być wymienione). Sprzęgło podobno też jest nowe, moim zdaniem odrobinę szarpie. Radzę też podpiąć samochód do kompa (najlepiej po przejażdżce), bo odniosłem wrażenie, że handlarzowi ten pomysł się nie podobał ( ͡° ͜ʖ ͡°) Papiery z historią też do sprawdzenia, ponoć jakieś tam są, ale nie widziałem.


KMHHN61DP6U214816, przypominam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#hyundai #hyundaicoupe #tiburon #kupautozmikro #handlarz #motoryzacja #samochody #auto
tiburonxd - Mirki, do tego posta skłonił mnie fakt, że sam chciałbym na coś takiego t...

źródło: comment_1614093213o8HoNmBQUAjtXsp5h1PUyT.jpg

Pobierz
  • 9
@tiburonxd: Jak chcesz kupić Coupe to na fejsie jest dwie grupy:
- jedna zrzeszająca fanów
- druga od giełdy

Często jest tak, że ludzie z grupy wzajemnie sobie weryfikują ogłoszenia, albo ktoś sprzedaje swoją sztukę i od razu masz trochę bardziej legitne info niż od handlarza. Jak coś to zgłoś się na priv i Ci powysyłam linki co i jak, bo sam tam siedzę od kiedy kupiłem swoje GK FL1 (