Wpis z mikrobloga

TLDR: Firma Netia uniemożliwiła mi posiadanie internetu światłowodowego, wołając haracz w wysokości 6000 zł za przyłączenie, poświadczając nieprawdę do UKE (Urzędu Komunikacji Elektronicznej) o tym że mogą świadczyć nam usługi internetu światłowodowego. Ministerstwo Cyfryzacji informuje, że w przyszłości projektów typu POPC nie przewidują.
Po poinformowaniu ministerstwa cyfryzacji i UKE, wycofują się ukradkiem z propozycji.

Niedawno miał miejsce projekt POPC (Program Operacyjny Polska Cyfrowa), który zakładał światłowód dla osób które nie mają szybszego łącza niż 30mb/s (aktualnie mam 10 mb/s po miedzi).
Niedawno pod moim domem poprowadzili kabel światłowodowy (zrobiła to inna firma, która wygrała przetarg na realizacje projektu POPC w naszej okolicy), jednak z uwagi na fakt że firma Netia poświadczyła że są w stanie świadczyć nam usługi internetu światłowodowego to nie zostaliśmy uwzględnieni w projekcie unijnym (POPC).
Dzwoniąc do firmy Netia, dowiedzieliśmy się że jednak nie mają infrastruktury na naszej ulicy i musieli by tam dopiero doprowadzić światłowód, a koszt takiej usługi to 6000 zł.

Zgłosiliśmy tą sprawę do UKE, urząd skontaktował się z Netią a Netia poinformowała ich że teraz już koszta przyłącza są dużo niższe i żebyśmy się z nimi skontaktowali.
Skontaktowaliśmy się z Netią, podpisaliśmy umowę i mieliśmy czekać na przedstawienie kosztów przyłącza.
Zamiast tego Netia wycofuje się z umowy, bez podawania tych 'obniżonych kosztów', zostawiając nas bez internetu.

W Ministerstwie Cyfryzacji powiedzieli że nic już nie mogą zrobić i nie przewidują takich projektów w przyszłości.
Teraz nawet jakbym chciał zapłacić Netii 6000 zł za przyłącze, to nie mogę skorzystać już z tej usługi, bo wypowiadają umowę i nie chcą podać żadnych kosztów przyłącza.
Na dowód załączam zrzut ekranu z otrzymanego pisma, jak wypowiadają umowę.
Dzwoniąc do nich na infolinie, jak przedstawie im problem to się rozłączają.
Co robić?

#oszukujo
#prawo
#afera
#netia
Pobierz
źródło: comment_1613059973gk3xImvp4mrawHHBbiSBXn.jpg
  • 4
@bartd: @powsinogaszszlaja: żeby było śmiesznie odwołują się do punktu który mówi że mogą wypowiedzieć umowę "z innych względów, w szczególności technicznych, Operator utraci możliwości świadczenia Usług.", tylko że problem jest że oni nigdy nie utracili możliwości świadczenia usług, bo nigdy ich nie mieli.
@shaelix92: Daj spokoj, u moich rodzicow Orange niby oferowal dostepnosc neostrady. Ojciec dzwoni, osoba z infolinii wysyla umowe, przyjezdza monter, twierdzi, ze nei da sie zamontowac i pojechal. Za to adres wisi caly czas jako dostepny na stronie uke i nadal wisi na stronie orange. Raz pracownik salonu mowil, ze adres pokazuje sie jako niedostepny w ich systemie ale na internetowej stronie Orange zasieg jest caly czas...