Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
Hej, będę pisał pracę magisterską o porównaniu silników do renderowania modeli 3d. Blender, Maya, 3ds max oraz zaimplementuję model do Unity, taka mini gierka. Co prawda na modelowaniu się co nieco znam to o tyle z Unity nie miałem jak dotąd do czynienia.

Macie może jakieś rady, polecicie dobrą literaturę według tego czym będę się zajmował? Cokolwiek co może się przydać. Jakieś kursy internetowe? Wszystko.

Dzięki za pomoc

#sketch #3dsmax #maya #blender #3d #grafika3d #unity3d #unity #grafikakomputerowa #grafika
  • 6
  • Odpowiedz
@Ringkobing: O panie, ciężko cokolwiek udostępnić.

Trochę jak pisz napisał "guys muszę napisać magisterkę o derywatywach obligacji hipotecznych suprime ale nie znam się na bankowości, giełdzie ani ekonomii" ;)

Swoją drogą, Blender czy Maya to programy kombajny, silników renderujących masz mnóstwo, zarówno wbudowanych jak i zewnętrznych.

Sama Maya ma Scanline, teraz Arnolda, a możesz np doinstalować Vray, Redshift czy Octane.
  • Odpowiedz
@Ringkobing: a mi się wydaje, że ciężko ci też będzie wychwycić jakieś większe różnice pomiędzy silnikami typowymi dla programów do modelowania. Natomiast weź też pod uwagę, że są jeszcze silniki renderujące w czasie rzeczywistym (Evee w Blenderze, UE4, Unity itp.) - jakby te porównać do typowych "statycznych" renderów to już można tutaj się całkiem nieźle rozpisać.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@LoneRanger: @loczyn: tak panowie rozumiem to wszystko. Temat jest rozległy ale jest też dużo materiałów szkoleniowych i w to celowałem. Skupie się na silnikach renderujących w czasie rzeczywistym głównie. Częścią praktyczną ma być mini gierka i to ona będzie najbardziej rozpisanym tematem. Dzięki za odpowiedź.
  • Odpowiedz
@Ringkobing: spoko, pisz ale żaden ze mnie ekspert jeśli chodzi o renderowanie, budowę silników do gier itp.
Na tagu jeden Mirek stworzył swój własny silnik graficzny, był nawet updejt niedawno, więc może do niego warto zagadać ;)
  • Odpowiedz