Aktywne Wpisy
Minieri +944
ImNewHere +51
#ukraina #wojna #rosja
Niestety dlatego NATO czy UE jest w kwestii decyzji niezdolne do niczego. Nigdy nie będzie zgody każdego członka na jakieś działania.
A mamy szansę bić się na ziemiach Ukrainy tak jak kiedyś walczono na naszych, głównie siłą żywą Ukrainy.
A za rok, może już być za późno i będziemy w czarnej dupie przygotowując nasz kraj do wojny..
Niestety dlatego NATO czy UE jest w kwestii decyzji niezdolne do niczego. Nigdy nie będzie zgody każdego członka na jakieś działania.
A mamy szansę bić się na ziemiach Ukrainy tak jak kiedyś walczono na naszych, głównie siłą żywą Ukrainy.
A za rok, może już być za późno i będziemy w czarnej dupie przygotowując nasz kraj do wojny..
tl;dr: w czasie squeezu VW nie było nagłego spadku i kolejnego, jeszcze większego wzrostu ceny.
Na sam początek trzeba ustalić i wyjaśnić kilka rzeczy:
1. w związku ze specyfiką niemieckiego rynku, większość spółek, szczególnie tych dużych, emituje dwa rodzaje swoich akcji: ordinary shares (ord) (VOW) i prefered shares (pref) (VOW3). Te pierwsze wypłacają dywidendę i dają możliwość udziału w walnym zgromadzeniu; te drugie wypłacają jedynie dywidendę. Dodatkowo w normalnych warunkach rynku cena obu zachowuje się tak samo.
2. w latach 60. w Niemczech wprowadzono Volkswagen Act, który miał zapobiegać nadmiernemu wpływowi na niemiecki spółki - ważne decyzje muszą zostać zatwierdzone przez więcej niż 80% akcjonariuszy.
3. Dolna Saksonia posiadała w 2008 roku 20,1% ordsów (VOW) VW.
Wszystko zaczyna się kilka lat wcześniej gdy Porsche zaczyna JAWNY proces przejmowania VW. Jak już wyżej wspomniano, żeby przejąć spółkę potrzeba więcej niż 80% akcji (lub zgody więcej niż 80% udziałowców). I tak Porsche powoli kupowało ordsy VW jednocześnie raportując ile procent posiada.
W 2007 roku gdy mieli już 1/3 ordsów, nagle UE powiedziała CIOCIU ANGELO, VOLKSWAGEN ACT IST NICHT RICHTIG. No i zaczęli się żreć. W tym czasie Porsche nadal skupowało ordsy. W związku z interwencją UE była nadzieja, że może uda się przejąć VW mając mniej niż 80% udziałów.
W tym samym czasie hedge fundy zauważyły zależność ceny ordsów i prefów. Widząc nienaturalny wzrost ceny ordsów w stosunku do ceny prefów i wiedząc, że Porsche musi skupować ordsy, HF zaczęły shortować ordsy, co miało sens, bo ilość wolnych akcji była duża i doskonale znana.
No więc to skupowanie przez Porsche i shortowanie przez HF trwało aż nagle, gdzieś na przełomie września i października nastąpił nagły koniec kupowanie ordsów przez Porsche.
Zamiast tego Porsche kupiło opcje. Z dwóch powodów: kupienie opcji na ordsy lepiej wygląda u księgowej oraz nie trzeba tych pozycji ujawniać.
I to jest moment w którym zaczyna robić się ciekawie: od 24 września 2008 cena ordsów rosła, natomiast cena prefów spadała co było absolutnie nienaturalne. Większość HF założyła, że to jakaś anomalia i cena ordsów za chwilę pójdzie w dół podążając za ceną prefów.
16 października (czwartek) następuje pierwszy szczyt ceny ordsów (399 euro), który nie ma nic wspólnego z krótkimi pozycjami(jakby chcieli nasi zwolennicy GME, którzy porównują ten dzień do pierwszego szczytu GME). Do kolejnego piątku (24 października) cena ordsów, zgodnie z przewidywaniami HF i zgodnie z ruchem ceny prefów zaczęła iść w dół. Wtedy też HF otworzyły kolejne shorty.
Tymczasem Porsche się zesrało i w niedzielę (xD) 26 października przyznało się do zakupu opcji, które po zapadalności dałyby Porsche w sumie 75% ordsów. Dodając do tego 20,1% ordsów, które miała Dolna Saksonia, nagle okazało się, że zostało tylko 5% ordsów w obiegu. A VW było zshortowane na 12% (tylko i aż). I właśnie wtedy, kolejnego dnia, 27 października zaczął się short squeeze**. I wtedy to też cena poleciała do 999 euro. Porsche szybko sobie zdało sprawę ze swojego #!$%@? i rzuciło na rynek dodatkowe 5% ordsów, więc dość szybko udało się zapanować nad sytuacją.
I to jest właśnie różnica między VW a GME. W przypadku tego pierwszego HF nie shortowały jak #!$%@?, wszystko było w dużych granicach rozsądku i kalkulacji. To Porsche jest winne tego co się stało i te HF w końcu dojechały za to Porsche. W przypadku GME, HF waliły naked shortami bez opamiętania i teraz mają za swoje.
Podsumowując, nie dajcie się naganiaczom, którzy, jak #!$%@? sprzedawcy garnków są debilami bez pojęcia o czym mówią, będą wklejać wykres cen VW w którym będą pokazywać, że spadek ceny pomiędzy wzrostami, to część short squeezu. Już wiecie, że to nieprawda. SS VW zaczął się 27 października ogromnym wystrzałem i z biegiem czasu cena wracała do normy bez kolejnych wystrzałów. Poza tym przyczyny tego wydarzenia są inne niż GME.
Fun fact: po całej tej akcji, VW kupiło Porsche, ale właścicielem VW nadal jest Porsche xD
Disclaimer: nie wiem jak zachowa się GME, kto chce, niech kupuje, nie moje pieniądze. Ja tylko zwracam uwagę na ogromną różnicę w obu wydarzeniach + manipulację danymi przez naganiaczy.
Good luck trading.
#gielda #gme
Komentarz usunięty przez moderatora
@Im_from_alaska: w jaki sposób?
https://www.ig.com/en/trading-strategies/what-is-a-short-squeeze-200701
Radze sie najpierw doedukować i wtedy zobaczysz, ze podajesz nic nie wnoszące fakty z wikipedii i przez to widać, ze nie rozumiesz przykladu i mijasz sie z meritum(zamkniecie shorta-ogromny wzrost). Moze mialbys racje jakby pierwszy i ostatni squeez byl na volkswagenie. Nie był, wiec sam wyszedles na debia, no chyba
@LewCyzud: poza tym nigdzie nie napisałem, że ss VW to jest jedyny przykład. ale wszyscy biorą ten dip przed squeezem jako analogię do obecnej sytuacji z GME.
@gunwooo: jak po cichu ściągasz z rynku 25% akcji pod postacią opcji w celu przejęcia
Gościu opisał to co się stało z VW w 2008 r. I tyle. I to ma świadczyć jaki to mądry jesteś bo przepisałeś jakiś tekst z internetu? I czego to dowodzi?
Zero odniesienia do sytuacji z GME. Zero
@WolfSky: potwierdzasz moją tezę, cała sytuacja nie ma żadnego odniesienia do GME poza faktem, że fundy musiały pokryć krótkie pozycje xD ale już dziś rano widziałem z pięć komentarzy, że VW = GME
Komentarz usunięty przez moderatora
@WolfSky: mowi doroslymczlowiek, ktory nie potrafi nawet excela obslugiwac XD i tak z ciekawosci dlaczego tak uwazasz?
Najsłynniejsze short sqeeze’y w historii
Historia zjawisk typu short squeeze i market corner jest tak długa, jak historia giełd i rynku kapitałowego. Oto najsłynniejsze przykłady:
W 1862 roku Cornelius Vanderbilt wycisnął szortujących spółkę Harlem Railroad i przejął and nią kontrolę. Za szortującymi stał jego największy biznesowy rywal, Daniel Drew.
https://markets.businessinsider.com/news/stocks/how-the-gamestop-pop-compares-to-tilray-volkswagen-other-historical-short-squeezes-1030016086
@LewCyzud: najgorsze, że nie nawet nie rozumiesz wykresu, którym się podpierasz xD
potężna analiza xD
Do forbsa jeszcze napisz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://www.forbes.com/sites/simonmoore/2021/01/25/after-sky-rocketing-gamestops-short-squeeze-saga-continues-but-its-less-unusual-than-you-might-think/?sh=2c48d9545083