Wpis z mikrobloga

Dziś będzie jeszcze więcej naganiaczy na GME krzyczących, żeby kupować i trzymać, bo to dopiero początek popierając swoje słowa SZORT SKŁIZEM WOLZWAGENA. Każdy kto planuje dziś wejść albo uśrednić swoją pozycję polecam przeczytać poniższe, żeby nie dać się nabrać na ładny wykresik (ten poniżej). Długie, ale pozwoli zrozumieć dlaczego naganiacze są debilami i nie mają pojęcia o czym mówią.

tl;dr: w czasie squeezu VW nie było nagłego spadku i kolejnego, jeszcze większego wzrostu ceny.

Na sam początek trzeba ustalić i wyjaśnić kilka rzeczy:

1. w związku ze specyfiką niemieckiego rynku, większość spółek, szczególnie tych dużych, emituje dwa rodzaje swoich akcji: ordinary shares (ord) (VOW) i prefered shares (pref) (VOW3). Te pierwsze wypłacają dywidendę i dają możliwość udziału w walnym zgromadzeniu; te drugie wypłacają jedynie dywidendę. Dodatkowo w normalnych warunkach rynku cena obu zachowuje się tak samo.
2. w latach 60. w Niemczech wprowadzono Volkswagen Act, który miał zapobiegać nadmiernemu wpływowi na niemiecki spółki - ważne decyzje muszą zostać zatwierdzone przez więcej niż 80% akcjonariuszy.
3. Dolna Saksonia posiadała w 2008 roku 20,1% ordsów (VOW) VW.

Wszystko zaczyna się kilka lat wcześniej gdy Porsche zaczyna JAWNY proces przejmowania VW. Jak już wyżej wspomniano, żeby przejąć spółkę potrzeba więcej niż 80% akcji (lub zgody więcej niż 80% udziałowców). I tak Porsche powoli kupowało ordsy VW jednocześnie raportując ile procent posiada.

W 2007 roku gdy mieli już 1/3 ordsów, nagle UE powiedziała CIOCIU ANGELO, VOLKSWAGEN ACT IST NICHT RICHTIG. No i zaczęli się żreć. W tym czasie Porsche nadal skupowało ordsy. W związku z interwencją UE była nadzieja, że może uda się przejąć VW mając mniej niż 80% udziałów.

W tym samym czasie hedge fundy zauważyły zależność ceny ordsów i prefów. Widząc nienaturalny wzrost ceny ordsów w stosunku do ceny prefów i wiedząc, że Porsche musi skupować ordsy, HF zaczęły shortować ordsy, co miało sens, bo ilość wolnych akcji była duża i doskonale znana.

No więc to skupowanie przez Porsche i shortowanie przez HF trwało aż nagle, gdzieś na przełomie września i października nastąpił nagły koniec kupowanie ordsów przez Porsche.

Zamiast tego Porsche kupiło opcje. Z dwóch powodów: kupienie opcji na ordsy lepiej wygląda u księgowej oraz nie trzeba tych pozycji ujawniać.

I to jest moment w którym zaczyna robić się ciekawie: od 24 września 2008 cena ordsów rosła, natomiast cena prefów spadała co było absolutnie nienaturalne. Większość HF założyła, że to jakaś anomalia i cena ordsów za chwilę pójdzie w dół podążając za ceną prefów.

16 października (czwartek) następuje pierwszy szczyt ceny ordsów (399 euro), który nie ma nic wspólnego z krótkimi pozycjami(jakby chcieli nasi zwolennicy GME, którzy porównują ten dzień do pierwszego szczytu GME). Do kolejnego piątku (24 października) cena ordsów, zgodnie z przewidywaniami HF i zgodnie z ruchem ceny prefów zaczęła iść w dół. Wtedy też HF otworzyły kolejne shorty.

Tymczasem Porsche się zesrało i w niedzielę (xD) 26 października przyznało się do zakupu opcji, które po zapadalności dałyby Porsche w sumie 75% ordsów. Dodając do tego 20,1% ordsów, które miała Dolna Saksonia, nagle okazało się, że zostało tylko 5% ordsów w obiegu. A VW było zshortowane na 12% (tylko i aż).
I właśnie wtedy, kolejnego dnia, 27 października zaczął się short squeeze**. I wtedy to też cena poleciała do 999 euro. Porsche szybko sobie zdało sprawę ze swojego k------a i rzuciło na rynek dodatkowe 5% ordsów, więc dość szybko udało się zapanować nad sytuacją.

I to jest właśnie różnica między VW a GME. W przypadku tego pierwszego HF nie shortowały jak p------e, wszystko było w dużych granicach rozsądku i kalkulacji. To Porsche jest winne tego co się stało i te HF w końcu dojechały za to Porsche. W przypadku GME, HF waliły n---d shortami bez opamiętania i teraz mają za swoje.

Podsumowując, nie dajcie się naganiaczom, którzy, jak j----i sprzedawcy garnków są debilami bez pojęcia o czym mówią, będą wklejać wykres cen VW w którym będą pokazywać, że spadek ceny pomiędzy wzrostami, to część short squeezu. Już wiecie, że to nieprawda. SS VW zaczął się 27 października ogromnym wystrzałem i z biegiem czasu cena wracała do normy bez kolejnych wystrzałów. Poza tym przyczyny tego wydarzenia są inne niż GME.

Fun fact: po całej tej akcji, VW kupiło Porsche, ale właścicielem VW nadal jest Porsche xD

Disclaimer: nie wiem jak zachowa się GME, kto chce, niech kupuje, nie moje pieniądze. Ja tylko zwracam uwagę na ogromną różnicę w obu wydarzeniach + manipulację danymi przez naganiaczy.

Good luck trading.

#gielda #gme
Imfromalaska - Dziś będzie jeszcze więcej naganiaczy na GME krzyczących, żeby kupować...

źródło: comment_1612249867YddEtCR4PhSOaF3gF8ZWPm.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach