Aktywne Wpisy
![precz_z_komunia](https://wykop.pl/cdn/c3397992/precz_z_komunia_3niry73GsW,q60.jpg)
precz_z_komunia +972
Mam lvl 40+ więc dla większości z Was jestem już staruszkiem. Obserwuję i pasjonuję się polityką od 25 lat. Chciałem Wam opowiedzieć trochę o tych wyborach w których właśnie braliśmy udział, o tym jak się pomyliłem co do młodych i podziękować Wam - stanęliście po stronie Polski, demokracji i Waszej przyszłości. Ale po kolei.
Te wybory były najważniejszymi, w mojej opinii, ważniejszymi wyborami niż te z 1989 roku. To były wybory o
Te wybory były najważniejszymi, w mojej opinii, ważniejszymi wyborami niż te z 1989 roku. To były wybory o
![mirko_anonim](https://wykop.pl/cdn/c0834752/321ea7dc2985c2bfbf21a6b5598af7c3220625c6954fbbc0a440b525befed626,q60.png)
mirko_anonim +2
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Różnica wieku 19-33 jest waszym zdaniem ok czy przesada? 14 lat. Wg mnie dużo za dużo. Pytam bo znajomy umawia się z taką młodą siksą i mnie zastanawia co on chce tym osiągnąć. Dorosły chłop który powinien myśleć o założeniu rodziny raczej. I nie, nie jestem zazdrosna bo sama jestem w szczęśliwym związku ale dla mnie to trochę obrzydliwe i sporo stracił tym w moich oczach. Próbuję mu przemówić
Różnica wieku 19-33 jest waszym zdaniem ok czy przesada? 14 lat. Wg mnie dużo za dużo. Pytam bo znajomy umawia się z taką młodą siksą i mnie zastanawia co on chce tym osiągnąć. Dorosły chłop który powinien myśleć o założeniu rodziny raczej. I nie, nie jestem zazdrosna bo sama jestem w szczęśliwym związku ale dla mnie to trochę obrzydliwe i sporo stracił tym w moich oczach. Próbuję mu przemówić
czyli
Maserati Boomerang
Lata 70. XX wieku były w motoryzacji okresem końca ery chromu i początkiem ery plastiku. Samochody o bogatych zdobieniach w detale zaczęły ustępować miejsca nowym pojazdom, z plastikowymi elementami karoserii, uważanych wówczas za nowocześniejsze. Metamorfozę przeszły także nadwozia – zaokrąglone kształty ustąpiły liniom projektowanym przy pomocy linijki i ekierki, wyglądające nie tylko na szybkie, ale i też na futurystyczne. Najbardziej wyraźne cechy nowej mody było widać w prototypach, zarówno tych z Bloku wschodniego pokroju Skody 110 Super Sport czy rodzimego FSO 1100, jak i zachodnich, mających swoich reprezentantów w postaci japońskiego Dome Zero czy omawianego dzisiaj pojazdu. Rzecz jasna, wspomniane auta były jednymi z wielu przedstawicieli kanciastych samochodów; oprócz nich występowały także mniej lub bardziej kanciaste omawiane jakiś czas temu Ferrari Testarossa, Alpine A310 czy DeLorean DMC-12.
Jednym z takich aut był Maserati Boomerang, samochód koncepcyjny narysowany przez Giorgetto Giugiaro jako jeden z pierwszych projektów studia Italdesign. Historia powstania samochodu jest stosunkowo prosta – Italdesign oraz Maserati chciały stworzyć samochód będący wizytówką i swoistą promocją obu firm. Studio designu zajęło się wyglądem samochodu, zaś włoska marka – należąca wówczas do Citroena – nieco później dostarczyła mechanikę pochodzącą z produkcyjnego modelu Bora, którego produkcję zaczęto w 1971 roku; pomarańczowa, wczesna wersja auta, które pokazano w ‘71, była tylko makietą.
Boomerang – wzorem Bory – był dwumiejscowym coupe z umieszczonym centralnie silnikiem V8 DOHC o pojemności 4.7 litra i mocy 314 KM, który przenosił napęd na tył poprzez pięciobiegową skrzynię manualną; ze względu na fakt iż mierzący nieco ponad 4,3 metra długości Boomerang był lżejszy o 120 kg od Bory (koncept ważył 1400 kg), to samochód osiągał prędkość 299 km/h – dawca mechaniki osiągał 270 km/h. Nie to było jednak esencją prototypu – największe wrażenie robiło charakterystyczne klinowate nadwozie ze światłami pop-up , w których zamontowano wpół przeszklone drzwi otwierane zwyczajnie, pasujące wyglądem do mocno nachylonej przedniej szyby z pojedynczą wycieraczką i szklanego dachu. Samochód pomalowano na srebrny kolor, a na masce umieszczono charakterystyczny trójząb Maserati.
Niskie nadwozie z ostrym przodem i ściętym tyłem nie było jednak największym wyróżnikiem konceptu Maserati; najbardziej charakterystyczną cechą Boomeranga było wnętrze, a dokładniej zegary oraz przyciski do sterowania wkomponowane w nieruchomy środek kierownicy; stacyjka, podobnie jak w Saabie, znajdowała się w tunelu środkowym, pomiędzy fotelami. Początkowo w makiecie niemal cały środek swoistej „deski rozdzielczej” stanowił obrotomierz, jednak w jezdnym modelu zmniejszono go i zamontowano niezbędne kontrolki i wskaźniki, poza szybkościomierzem. Co ciekawe, samochód był zarejestrowany i normalnie dopuszczony do ruchu.
Samochód po raz pierwszy zaprezentowano na Genewskim Salonie Samochodowym w 1972 roku, gdzie pojazd wywołał niemałą sensację. Pojazd wykorzystywano do 1974 roku jako swoisty show car , po czym sprzedano go w prywatne ręce; Boomerang w międzyczasie kilkukrotnie zmieniał właścicieli – jeden z nich zafundował mu renowację pod koniec lat 80. Ostatnia sprzedaż miała miejsce w 2015 roku, kiedy to został sprzedany na licytacji za ponad 3.3 miliona euro. Maserati Boomerang, pomimo kilkukrotnych sprzedaży, niejednokrotnie pojawiało się na przeróżnych zlotach i wystawach, gdzie był doceniany za swoją stylistykę.
#autakrokieta #maserati #samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu #ciekawostki