Aktywne Wpisy
![JulianGangol](https://wykop.pl/cdn/c0834752/baa7c21b6f0f347990ebe42404c604057d2c019ce91ef8027667ad0367a1c7fa,q60.jpg)
JulianGangol +7
Aha a tak w ogole to nie ma wielkiej roznicy czy Chic keksowal 14 czy 15 latke. Jak sama chciala i nie protestowala to nie ma to znaczenia. Ma jedynie dla sztywnego prawa. Jak typiara miala 15 lat i 1 dzien to juz gitowa tak bo jest legalna a jak miala 14 lat i 360 dni to juz nie gitowa i wielki pedo tak? Bzdura totalna. Jak podstepem nie doprowadzal ja do
egofigerepopulus +17
Chciałbym się z wami czymś podzielić.
To co się obecnie dzieje na świecie, to realizacja planu który jest zniewoleniem ludzkości, Polaków trzeba wytępić bo rasowo są najwyższym gatunkiem na tej planecie. Rozumiem, że nie jesteście tego w stanie pojąć i być może to dla wielu wydaje się śmieszne. Tylko zaznaczę, że przez nasz kraj przetoczyły się dwie wojny światowe, byliśmy za wszelką cenę eksterminowani, pozbawieni państwa na 123 lata, pewna nacja chce
To co się obecnie dzieje na świecie, to realizacja planu który jest zniewoleniem ludzkości, Polaków trzeba wytępić bo rasowo są najwyższym gatunkiem na tej planecie. Rozumiem, że nie jesteście tego w stanie pojąć i być może to dla wielu wydaje się śmieszne. Tylko zaznaczę, że przez nasz kraj przetoczyły się dwie wojny światowe, byliśmy za wszelką cenę eksterminowani, pozbawieni państwa na 123 lata, pewna nacja chce
czyli
Maserati Boomerang
Lata 70. XX wieku były w motoryzacji okresem końca ery chromu i początkiem ery plastiku. Samochody o bogatych zdobieniach w detale zaczęły ustępować miejsca nowym pojazdom, z plastikowymi elementami karoserii, uważanych wówczas za nowocześniejsze. Metamorfozę przeszły także nadwozia – zaokrąglone kształty ustąpiły liniom projektowanym przy pomocy linijki i ekierki, wyglądające nie tylko na szybkie, ale i też na futurystyczne. Najbardziej wyraźne cechy nowej mody było widać w prototypach, zarówno tych z Bloku wschodniego pokroju Skody 110 Super Sport czy rodzimego FSO 1100, jak i zachodnich, mających swoich reprezentantów w postaci japońskiego Dome Zero czy omawianego dzisiaj pojazdu. Rzecz jasna, wspomniane auta były jednymi z wielu przedstawicieli kanciastych samochodów; oprócz nich występowały także mniej lub bardziej kanciaste omawiane jakiś czas temu Ferrari Testarossa, Alpine A310 czy DeLorean DMC-12.
Jednym z takich aut był Maserati Boomerang, samochód koncepcyjny narysowany przez Giorgetto Giugiaro jako jeden z pierwszych projektów studia Italdesign. Historia powstania samochodu jest stosunkowo prosta – Italdesign oraz Maserati chciały stworzyć samochód będący wizytówką i swoistą promocją obu firm. Studio designu zajęło się wyglądem samochodu, zaś włoska marka – należąca wówczas do Citroena – nieco później dostarczyła mechanikę pochodzącą z produkcyjnego modelu Bora, którego produkcję zaczęto w 1971 roku; pomarańczowa, wczesna wersja auta, które pokazano w ‘71, była tylko makietą.
Boomerang – wzorem Bory – był dwumiejscowym coupe z umieszczonym centralnie silnikiem V8 DOHC o pojemności 4.7 litra i mocy 314 KM, który przenosił napęd na tył poprzez pięciobiegową skrzynię manualną; ze względu na fakt iż mierzący nieco ponad 4,3 metra długości Boomerang był lżejszy o 120 kg od Bory (koncept ważył 1400 kg), to samochód osiągał prędkość 299 km/h – dawca mechaniki osiągał 270 km/h. Nie to było jednak esencją prototypu – największe wrażenie robiło charakterystyczne klinowate nadwozie ze światłami pop-up , w których zamontowano wpół przeszklone drzwi otwierane zwyczajnie, pasujące wyglądem do mocno nachylonej przedniej szyby z pojedynczą wycieraczką i szklanego dachu. Samochód pomalowano na srebrny kolor, a na masce umieszczono charakterystyczny trójząb Maserati.
Niskie nadwozie z ostrym przodem i ściętym tyłem nie było jednak największym wyróżnikiem konceptu Maserati; najbardziej charakterystyczną cechą Boomeranga było wnętrze, a dokładniej zegary oraz przyciski do sterowania wkomponowane w nieruchomy środek kierownicy; stacyjka, podobnie jak w Saabie, znajdowała się w tunelu środkowym, pomiędzy fotelami. Początkowo w makiecie niemal cały środek swoistej „deski rozdzielczej” stanowił obrotomierz, jednak w jezdnym modelu zmniejszono go i zamontowano niezbędne kontrolki i wskaźniki, poza szybkościomierzem. Co ciekawe, samochód był zarejestrowany i normalnie dopuszczony do ruchu.
Samochód po raz pierwszy zaprezentowano na Genewskim Salonie Samochodowym w 1972 roku, gdzie pojazd wywołał niemałą sensację. Pojazd wykorzystywano do 1974 roku jako swoisty show car , po czym sprzedano go w prywatne ręce; Boomerang w międzyczasie kilkukrotnie zmieniał właścicieli – jeden z nich zafundował mu renowację pod koniec lat 80. Ostatnia sprzedaż miała miejsce w 2015 roku, kiedy to został sprzedany na licytacji za ponad 3.3 miliona euro. Maserati Boomerang, pomimo kilkukrotnych sprzedaży, niejednokrotnie pojawiało się na przeróżnych zlotach i wystawach, gdzie był doceniany za swoją stylistykę.
#autakrokieta #maserati #samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu #ciekawostki
źródło: comment_1610823216anrsFSXD7yECzQryJvTYoL.jpg
Pobierzźródło: comment_1610824819dnXsaqtYUecTwy4FEfpVsp.jpg
Pobierzźródło: comment_16108248275gy0CwB5gaZq87xhbGBTxb.jpg
Pobierzźródło: comment_1610824840006RKfTQf60paPPuAitP1E.jpg
Pobierzźródło: comment_1610824858R9TdICaVycLgOebFNo4ORJ.jpg
Pobierzźródło: comment_1610824874m0DBZNpiAJcvp2kQwF427I.jpg
Pobierzźródło: comment_1610824893AUUokY17MN7LgnPXcEAy7p.jpg
Pobierzźródło: comment_1610829737TEe9W1xfTNqOpNCcVQJdAA.jpg
Pobierz@PIAN--A_A--KTYWNA: na zamówienie albo od producenta ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)