Aktywne Wpisy
![MakaronowyStwor](https://wykop.pl/cdn/c0834752/9862ced0acdd0d091effd2218cd410eed3bb6a1d30d08a435567f3594a620172,q60.png)
Kturo mirabelkę najbardziej kochacie?
- analna dewastatorka 15.4% (10)
- Drobne na taryfe 4.6% (3)
- Njdnscośtam 15.4% (10)
- Lukija 1.5% (1)
- choochoomotherfucker 7.7% (5)
- oficjalniemartwa 4.6% (3)
- szzzzzz 6.2% (4)
- Stormi 6.2% (4)
- 2-fenyloetyloamina 4.6% (3)
- Innywymiar90 33.8% (22)
zalozylemkonto +34
Sobota, 5:55 chłop zadowolony nad jeziorem na spacerze
![zalozylemkonto - Sobota, 5:55 chłop zadowolony nad jeziorem na spacerze](https://wykop.pl/cdn/c3201142/b996bbec06771810a11daf23fcf28e4302fd9eb77726f67b5c5054d6354bc665,w150.jpg)
źródło: temp_file2371185103661236378
Pobierz
czyli
Maserati Boomerang
Lata 70. XX wieku były w motoryzacji okresem końca ery chromu i początkiem ery plastiku. Samochody o bogatych zdobieniach w detale zaczęły ustępować miejsca nowym pojazdom, z plastikowymi elementami karoserii, uważanych wówczas za nowocześniejsze. Metamorfozę przeszły także nadwozia – zaokrąglone kształty ustąpiły liniom projektowanym przy pomocy linijki i ekierki, wyglądające nie tylko na szybkie, ale i też na futurystyczne. Najbardziej wyraźne cechy nowej mody było widać w prototypach, zarówno tych z Bloku wschodniego pokroju Skody 110 Super Sport czy rodzimego FSO 1100, jak i zachodnich, mających swoich reprezentantów w postaci japońskiego Dome Zero czy omawianego dzisiaj pojazdu. Rzecz jasna, wspomniane auta były jednymi z wielu przedstawicieli kanciastych samochodów; oprócz nich występowały także mniej lub bardziej kanciaste omawiane jakiś czas temu Ferrari Testarossa, Alpine A310 czy DeLorean DMC-12.
Jednym z takich aut był Maserati Boomerang, samochód koncepcyjny narysowany przez Giorgetto Giugiaro jako jeden z pierwszych projektów studia Italdesign. Historia powstania samochodu jest stosunkowo prosta – Italdesign oraz Maserati chciały stworzyć samochód będący wizytówką i swoistą promocją obu firm. Studio designu zajęło się wyglądem samochodu, zaś włoska marka – należąca wówczas do Citroena – nieco później dostarczyła mechanikę pochodzącą z produkcyjnego modelu Bora, którego produkcję zaczęto w 1971 roku; pomarańczowa, wczesna wersja auta, które pokazano w ‘71, była tylko makietą.
Boomerang – wzorem Bory – był dwumiejscowym coupe z umieszczonym centralnie silnikiem V8 DOHC o pojemności 4.7 litra i mocy 314 KM, który przenosił napęd na tył poprzez pięciobiegową skrzynię manualną; ze względu na fakt iż mierzący nieco ponad 4,3 metra długości Boomerang był lżejszy o 120 kg od Bory (koncept ważył 1400 kg), to samochód osiągał prędkość 299 km/h – dawca mechaniki osiągał 270 km/h. Nie to było jednak esencją prototypu – największe wrażenie robiło charakterystyczne klinowate nadwozie ze światłami pop-up , w których zamontowano wpół przeszklone drzwi otwierane zwyczajnie, pasujące wyglądem do mocno nachylonej przedniej szyby z pojedynczą wycieraczką i szklanego dachu. Samochód pomalowano na srebrny kolor, a na masce umieszczono charakterystyczny trójząb Maserati.
Niskie nadwozie z ostrym przodem i ściętym tyłem nie było jednak największym wyróżnikiem konceptu Maserati; najbardziej charakterystyczną cechą Boomeranga było wnętrze, a dokładniej zegary oraz przyciski do sterowania wkomponowane w nieruchomy środek kierownicy; stacyjka, podobnie jak w Saabie, znajdowała się w tunelu środkowym, pomiędzy fotelami. Początkowo w makiecie niemal cały środek swoistej „deski rozdzielczej” stanowił obrotomierz, jednak w jezdnym modelu zmniejszono go i zamontowano niezbędne kontrolki i wskaźniki, poza szybkościomierzem. Co ciekawe, samochód był zarejestrowany i normalnie dopuszczony do ruchu.
Samochód po raz pierwszy zaprezentowano na Genewskim Salonie Samochodowym w 1972 roku, gdzie pojazd wywołał niemałą sensację. Pojazd wykorzystywano do 1974 roku jako swoisty show car , po czym sprzedano go w prywatne ręce; Boomerang w międzyczasie kilkukrotnie zmieniał właścicieli – jeden z nich zafundował mu renowację pod koniec lat 80. Ostatnia sprzedaż miała miejsce w 2015 roku, kiedy to został sprzedany na licytacji za ponad 3.3 miliona euro. Maserati Boomerang, pomimo kilkukrotnych sprzedaży, niejednokrotnie pojawiało się na przeróżnych zlotach i wystawach, gdzie był doceniany za swoją stylistykę.
#autakrokieta #maserati #samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu #ciekawostki
źródło: comment_1610823216anrsFSXD7yECzQryJvTYoL.jpg
Pobierzźródło: comment_1610824819dnXsaqtYUecTwy4FEfpVsp.jpg
Pobierzźródło: comment_16108248275gy0CwB5gaZq87xhbGBTxb.jpg
Pobierzźródło: comment_1610824840006RKfTQf60paPPuAitP1E.jpg
Pobierzźródło: comment_1610824858R9TdICaVycLgOebFNo4ORJ.jpg
Pobierzźródło: comment_1610824874m0DBZNpiAJcvp2kQwF427I.jpg
Pobierzźródło: comment_1610824893AUUokY17MN7LgnPXcEAy7p.jpg
Pobierzźródło: comment_1610829737TEe9W1xfTNqOpNCcVQJdAA.jpg
Pobierz@PIAN--A_A--KTYWNA: na zamówienie albo od producenta ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)