Robię gierę 2d rpg online. Mam mapę podzieloną na chunki. Każdy chunk to 25x25 kafelków. Moje pytanie brzmi: czy serwer ma wysyłać dokładnie jaki kafelek ma być (after z obrazka) czy tylko wysłać info jaki teren (before z obrazka) i klient już sobie obliczy jaki kafelek ustawić?
@RozentuzjazmowanyBlondyn: Wydaje mi się, że lepiej dokładnie wysyłać. Nie trzeba wtedy pilnować tego po stronie klienta. Jakie zalety miałoby obliczanie tego po stronie klienta?
@Bpnn: takie że przy edycji mapy (będzie można w grze) będzie mniej wysyłania danych a zmienionych kafelkach i będzie mniej weryfikacji czy dany gracz ma uprawnienie do edycji mapy w tym miejscu. Id kafelków mam aż do 3k chyba. Jak odejdzie to że każdy rodzaj kafelka ma swoje id to zejdę pewnie do mniej jak 1k a to da 3 cyfrową liczbę. Mniej zajmuje miejsca chunk w bazie.
@RozentuzjazmowanyBlondyn: Jak dla mnie to, jaki kafelek ma być wyświetlany to typowo frontendowa rzecz, po co serwer ma wiedzieć więcej niż "tu jest piasek, tu jest woda"?
@RozentuzjazmowanyBlondyn: chunki (grafika) po stronie klienta, kontrolujesz na serwerze zachowanie na poszczególnym polu w zależności od akcji jaką wysłał, wysyłasz mu stan i aktualizuje się już u niego
#wykop #zalesie Zniknęło parę osiągnięć z mojego profilu. A druga sprawa, dlaczego nie ma autosugestii przy wpisywaniu tagów jak kiedyś. I nie ma też podanej ilości obserwujących tag przy jego wybieraniu.
#gamedev #programowanie
Wydaje mi się, że lepiej dokładnie wysyłać. Nie trzeba wtedy pilnować tego po stronie klienta. Jakie zalety miałoby obliczanie tego po stronie klienta?