Wpis z mikrobloga

Czy moglibyście całkowitemu laikowi (czyli mnie ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) podpowiedzieć jakieś materiały, np. filmy na youtubie, książki, strony internetowe czy cokolwiek takiego, co wyjaśniałoby to, w jaki sposób tworzy się gry komputerowe? Tak całkowicie od podstaw. Myślę nad stworzeniem, tak dla własnej satysfakcji (to mój cel na następny rok, żeby się sprawdzić), małej gierki w typie platformówki 2D (a może udałoby się nawet zrobić 3D), gdzie będzie się sterowało statkiem kosmicznym i strzelało do wrogów, omijało przeszkody itd. Coś w typie gierek na dawne konsole. Chciałabym wszystko zrobić sama - od grafiki, po muzykę, mechaniki itd. Coś tam ogarniam z c++, jeśli to istotne. Z góry dziękuję za podpowiedzi. ( ͡° ͜ʖ ͡°) #gamedev #gry #grypc
  • 49
@materazzi: @ghostek: @LeD7: @TymRazemNieBedeBordo: @LoneRanger: @tlustywalec: @MrNobody333: @danter: @daedalus_pl: @dogfart: wczoraj znalazłam na youtubie filmik, gdzie facet napisał w c++ grę w takim stylu o jaki mi chodzi (tzn. u niego jest banalnie prosta mechanika, ja chciałabym zrobić coś bardziej rozbudowanego) i tak się zastanawiam - czy można w swoim projekcie użyć fragmentów kodu kogoś innego? Czy jest to kradzież?
KatpissNeverclean - @materazzi: @ghostek: @LeD7: @TymRazemNieBedeBordo: @LoneRanger: ...
@tom_kot_koto: czy na Unity da się pracować bez używania kodu? Uczę się programowania, ale akurat nie w C#, tylko w C++ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zaczęłam teraz bawić się Gamemaker Studio i spróbuję w nim zrobić pierwszą gierkę, a potem przejść na coś "poważniejszego". Unreal Engine wydaje się być, z uwagi na to, że używa C++ bardziej logicznym wyborem, ale jak na razie wydaje mi się bardzo