Wpis z mikrobloga

Czy moglibyście całkowitemu laikowi (czyli mnie ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) podpowiedzieć jakieś materiały, np. filmy na youtubie, książki, strony internetowe czy cokolwiek takiego, co wyjaśniałoby to, w jaki sposób tworzy się gry komputerowe? Tak całkowicie od podstaw. Myślę nad stworzeniem, tak dla własnej satysfakcji (to mój cel na następny rok, żeby się sprawdzić), małej gierki w typie platformówki 2D (a może udałoby się nawet zrobić 3D), gdzie będzie się sterowało statkiem kosmicznym i strzelało do wrogów, omijało przeszkody itd. Coś w typie gierek na dawne konsole. Chciałabym wszystko zrobić sama - od grafiki, po muzykę, mechaniki itd. Coś tam ogarniam z c++, jeśli to istotne. Z góry dziękuję za podpowiedzi. ( ͡° ͜ʖ ͡°) #gamedev #gry #grypc
  • 49
@danter: Widziałem kurs od nich, ale dla 3D. Straszna kicha. Zbyt dużo pierdzielenia, za mało konkretów. Do tego wszystko po łebkach i w sumie tak, że tak naprawdę to nic nie tłumaczą i znacznie lepiej puścić sobie darmowe tutoriale ze strony Unity.
@daedalus_pl: 3d niestety jest gorszy własnie, bo tam ten drugi typ jeszcze jest. A ten 2d niedawno nagrali w całości od nowa i wykłada nowy członek ekipy - Rick który imo jest najlepszym prowadzącym. Ten 3d chyba tez mają przerabiac
@danter: Tak teraz patrzę, to chyba nawet nie był to 3D, tylko po prostu "Complete Unity Developer". Ale na bank od tych gości. To co wryło mi się wtedy w pamięć to to, że było ich kilku, każdy prowadził na swój sposób i generalnie było to jedno wielkie lanie wody - sporo tematów, ale wszystko po łebkach i gdy już się miały pojawić jakieś konkrety, to nagle rozdział się kończył i
@daedalus_pl: własnie, jak był sam Ben Tristram to ni #!$%@? nie mogłem goscia zdzierzyc. Jakos 2017 czu tam 2018 kupiłem ten kurs i on go prowadził. Nie dało rady i go zwróciłem.
Rok póżniej chyba obczaiłem że przebudowali od podstaw i wykłada w całosci go Rick - mega gość. Przerobiłem kurs od początku do końca i bardzo polecam.

Niestety zarzuciłem potem 3d i własnie widziałem, że filmiki są przeplatane Rick -
@danter: O dobrze wiedzieć, że jest nagrany od nowa. Kupiłem go kiedyś dawno temu i nawet przerobiłem i czułem właśnie, że sporo mi wiedzy po nim brakuje. Może dam mu szansę jeszcze raz i sprawdzę jakiś jeden rozdział.

@KatpissNeverclean: Jak poszukasz po tagu (nie pojawia się tak dużo wpisów), jest jedno takie podsumowanie tutoriali itp. zrobione przez jednego mirka.
@KatpissNeverclean: jak masz jakieś pytania na które nie możesz znaleźć odpowiedzi to pisz na PW, chętnie pomogę. Interesuje się tym od kilku lat i wbiłem do głowy dużo wiedzy na różne gałęzi tworzenia gier, sam też robię własną.
@KatpissNeverclean: Jeśli chcesz stworzyć grę 2D to możesz opanować jakąś prostą bibliotekę 2D np. SDL, Allegro, libGDX. Tutoriali znajdziesz masę nawet po polsku. Jeśli czujesz się na siłach możesz spróbować z Direct3D/OpenGL.
@KatpissNeverclean: Tak. Początkujący nie wiedzą, że istnieją takie biblioteki i od razu rzucają się na kobyły typu Unity lub Unreal Engine, podczas gdy można napisać prostą grę bez czytania dziesiątek stron dokumentacji i przeglądając masę tutoriali, skupiając się jedynie na kodowaniu.
@materazzi: @ghostek: @LeD7: @TymRazemNieBedeBordo: @LoneRanger: @tlustywalec: @MrNobody333: @danter: @daedalus_pl: @dogfart: dziękuję za wszystkie wypowiedzi, nie spodziewałam się ich tak dużo. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Teraz sobie je analizuję. Wspomnieliście o silnikach do gier, o których istnieniu w ogóle nie wiedziałam, jak np Solar 2D. Będę teraz mieć dużo do przemyślenia.

Czy takie narzędzia jak np. Gamemaker Studio nadają
@KatpissNeverclean: jeśli nie masz zamiaru robić gier AAA, ani gier 3d, tylko indie 2d, to jak najbardziej w Game makerze możesz robić większe gry, czy to jakiś crafter 2d, metrodivania, rts, rpg. Dużo znanych hitów indie powstało na tym silniku. Słowo "maker" w nazwie może być mylące, ale to normalny silnik gdzie pisze się kod i stosuje typowe paradygmaty programowania.
@KatpissNeverclean: to w dużej mierze zależy od grafika, a nie od silnika. Wbrew temu co sądzą gracze, to silnik aż tak bardzo nie odpowiada za wygląd gry. Różnie ludzie na tym samym silniku potrafią zrobić całkiem inaczej wyglądające gry. Większość indie gier jest "brzydka", bo większość gier robiona jest przez jedną osobę i zazwyczaj jest to programista, który nie ma pojęcia o tworzeniu grafiki.