Wpis z mikrobloga

@aksal89: a jak trzymasz hamulec to niby napęd rozłącza? automat nie ma sprzęgła którym miałby napęd być rozłączany. Skrzynia automatyczna przy odpalonym silniku powinna być praktycznie cały czas na N i D aby pompy smarowania i sterowania pracowały prawidłowo.

@dildo-vaggins: ok, to rozwiązanie to przesada, ale ręczny standardowy czy elektryczny można zaciągnąć. Część ludzi nawet nie zauważa, że taki Jeep to sam ręczny zaciąga jak się zatrzymują właśnie po to,
Mam automat, nie mogę inaczej, a gdybym próbował (stojąc w korku na światłach z D na N i ręczny) byłoby to niezdrowe dla skrzyni


@Atreyu: przeczytaj instrukcję obsługi samochodu, nic takiego nie ma tam napisane.
a jak trzymasz hamulec to niby napęd rozłącza? automat nie ma sprzęgła którym miałby napęd być rozłączany. Skrzynia automatyczna przy odpalonym silniku powinna być praktycznie cały czas na N i D aby pompy smarowania i sterowania pracowały prawidłowo.


@eloar: Pompa pracuje jak tylko silnik się kręci. Na N przeważnie ciśnienie jest niskie, na D jest wyższe i przeważnie zalezne od obrotów i momentu. Owszem, sa automaty które mają sprzęgła (DSG /