Wpis z mikrobloga

kupiłem sobie #peugeot partner 2011 (177k km). Używany samochód jest zawsze pewną zagadką, nie inaczej jest tym razem. Poprzednio jeździłem z benzyną/LPG, ale z racji ubogości ofert berlingo/partner z benzyną, kupiłem diesla 1.6 HDI 112KM (DV6C). Przy zakupie już wiedziałem, że sterownik silnika zgłasza błąd zapchanego filtra #dpf (P1445 i P1490). Poprzedni właściciel robił po 5k km w roku, kręcąc po mieście. Po zakupie, 10km po wyjechaniu na krajówkę, filtr wypalił się w normalnym cyklu.

W ten weekend zrobiłem mu "testy", czyli pojechałem w trasę (łącznie 880km).
Ostatnie wypalenie było 963km temu i sterownik dalej nie zadecydował o powtórnym wypalaniu. Średnia z ostatnich 10 wypalań to 257km.
Poza tym łapie błąd wtrysku P0272 Resetting of injector outside of tolerance. Nie ma jednak z tego powodu żadnego komunikatu na desce rozdzielczej, check engine też się nie świeci. Silnik odpala normalnie, nie trzęsie nim w żadnym zakresie obrotów.
Spalanie chyba w normie, ekodriving 4,5L, po górach 5,5L, na ekspresówce przy 140km/h 8,5L (wysoka buda). Zbiera się raczej żwawo. Oleju ani nie gubi, ani go nie przybywa.

Mam dylematy, czy coś zacząć grzebać w związku z błędami, czy jeździć dalej. Mam chińską wtyczkę pod Diagboxa. Zamierzam go używać zgodnie z przeznaczeniem, czyli w trasę. Wolałbym tylko nie wracać na lawecie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#mechanikasamochodowa #citroen #motoryzacja
  • 15
  • Odpowiedz
@bartdziur: podstawowe rzeczy możesz sobie podejrzeć ELM327 i appką na androida o nazwie (FAPLite/FAP).

Bardziej zaawansowane rzeczy na klonie wtyczki serwisowej pod Diagbox (dawniej Lexia/Peugeot Planet 2000). Dostępne na aliexpress.
  • Odpowiedz
@trzaichlac69: błąd wyskakuje na 4 cylindrze. Na zimnym silniku korekty maksymalne są takie:
1. -7.02
2. 25.01
3. -17.18
4. -8.59

Freeze frame z błędu był przy 60km/h, 1,5k rpm. Aby dokładnie to ocenić, chyba musiałbym pojeździć z wpiętą wtyczką i zbierać dane.

Filtry kupione, olej też. Jak będzie chwila to się zmieni.
  • Odpowiedz
@trzaichlac69: pojeżdżę jeszcze z wpiętą wtyczką, bo internety mówią, że dopiero korekty na ciepłym silniku są w jakikolwiek sposób miarodajne. Być może uda się uchwycić moment wyskoczenia błędu ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@globalbus: W 1.6hdi masz fap a nie dpf. Fap możesz wyczyścić domowymi sposobami, normalnie woda. Fap zapycha się głównie cerem.
Cer dobrze rozpuszcza się w wodzie.
Wtrysk może trochę lać, co przyspiesza przytykanie się filtra.
  • Odpowiedz
@globalbus: mam skodę z 2014 roku, i do czasu pandemii przejechałem około 40k km. Ani razu nie załączyło się czyszczenie dpfa, wszystko git.
Zacząłem jeździć po mieście- nagle zaczeło tak #!$%@?ć wydechu jak się wysiada z auta, że pomyłka (po około 1000 km).
Więc wziąłem, przegoniłem go (stała prędkość, obroty 3500) przez 12km.
No i dziś znowu gitara, nic nie śmierdzi.
Pewnie nie było aż tak źle u mnie- bo nie
  • Odpowiedz
@trzaichlac69: @shaelix92: @cacyyy:
Wygląda na to, że zwyczajnie ktoś go zmulił. Przy mojej jeździe, FAP wypala się co 1000km, co jest całkiem przyzwoitym wynikiem. Wtrysk przestał wyskakiwać w błędach.
Oleje i filtry wymienione, chyba pozostało "jeździć, obserwować".
  • Odpowiedz