Wpis z mikrobloga

@StukilowaRurzowa:

Dokładnie tak. Torsen typu A w dyfrze centralnym, dwa otwarte dyfry na osiach. Zero elektroniki. Typowi się myli aktywny dyfer z EDS-em, czyli przyhamowywaniem kół za pomocą zwykłych hamulców. Ale nie można zbyt wiele oczekiwać od motoryzacyjnego analfabety przecież.

Z drugiej strony znając poziom zaawansowana technicznego tego koncernu, to może być faktycznie tak, że dla nich otwarty dyfer z EDS to coś, co można ich zdaniem nazwać elektronicznie sterowanym
  • Odpowiedz
@SpalaczBenzyny:

kto w VAG nazywa takie dyfry aktywnymi?


W VAG nikt. Ale tak twierdzi "znawca" tematu @kupkesobieciagne. To wprawdzie typ, który nie umie policzyć wahaczy na zdjęciu i twierdzi, że Chrysler należy do General Motors, ale zapewne wszyscy passaciarze taki poziom prezentują ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
kto w VAG nazywa takie dyfry aktywnymi? są takie jak opisałeś, są też faktycznie aktywne (np. opcja w A4/A5 B8) zwane "sportowymi"


@SpalaczBenzyny: To są aktywne mechaniczne dyferencjały.

Aktywny oznacza tutaj w sumie nic. Każdy dyferencjał jest aktywny, więc no
  • Odpowiedz
możliwe, że tam był elektronicznie załączany tylny dyfer w jakiejś wersji, w A4 80 i te podobne miały oryginalnie takie i podobne przyciski


@SpalaczBenzyny:

W B5 nie było czegoś takiego. To, o czym piszesz, w Audi 80 było pneumatycznie sterowaną blokadą, bez elektroniki.
  • Odpowiedz
@kupkesobieciagne:

Nie było ręcznego, bo był aktywny. Działajacy samoistnie przez elektronikę.


Może najwyższy czas dowiedzieć się, czym jest aktywny dyferencjał, a nie kompromitować się powtarzaniem w kółko tych samych bzdur?
  • Odpowiedz
Może najwyższy czas dowiedzieć się, czym jest aktywny dyferencjał


@kasztan00: Aktywny dyferencjał? Może być mechaniczny jak w Type-R lub elektronicznie sterowany jak w Passacie B5 poprzez zaciski na osi lub jak w Focusie RS poprzez sprzęgła.

Dalej tumanie nie kumasz?
  • Odpowiedz
B5 to nie jest jedyny passat, który właśnie nie miał żadnej elektroniki w 4x4, tylko normalnego torsena? xD


@StukilowaRurzowa: Torsen między osiami oraz elektroniczne rozwiązanie aktywnych obu dyferencjałów poprzez symulowanie ograniczonego poślizgu za pomocą zacisków, co tworzy system aktywnego elektronicznego dyfra obu osi. Elektronicznego dyfra, nie mechanicznego, ten jest otwarty i sztucznie zamykany przez zaciski, które dostają info od kilku podzespołów.
  • Odpowiedz