Wpis z mikrobloga

  • 5
@Catmmando: jakiś Mirek mi polecił pizzaapp i tego używam, na komórce wygodniej

@Shusey: 15 minut wyrabiania ciasta zrobionego wieczorem, całą noc sobie leży na blacie w pojemniku, po śniadaniu robię kulki i leżą sobie do czasu pieczenia. Całość ok 18h w tym 20 minut faktycznej roboty.
  • Odpowiedz
@kabzior: Skoro przetarłeś już ten szlak to mógłbyś się podzielić informacjami jakie to poradniki, jaki kamień itp? Chciałbym wejść w temat ale jestem zupełnie zielony. Więc jakby ktoś pokierował i powiedział obejrzyj to, użyj tamtego, przeczytaj to i tamto to byłoby super. Mnogość podejść do tematu nieco mnie przytłacza.
  • Odpowiedz
@tostersolid:
najpierw zakupy:
1. kamień kupiłem dosyć tani, ponieważ bałem się że się zniszczy w transporcie to szukałem lokalnie. znalazłem dystrybutora chyba Browin firma, kupiłem kamień z drewnianą szuflą za ok 70 zł. Na necie znajdziesz milion porad, kamień taki, sraki, z castoramy itd, ja jestem zadowolony z tego co mam.
2. wagę chciałem zamówić z neta, ale przechodziłem obok euro, była w promocji za 29 zł 1-3000g
wypadałoby kupić jeszcze
  • Odpowiedz
waga, kalkulator ?? moze jeszcze menzurki, wirówka i wytrząsarka ?


@sharkando: na co dzień pracuję w labie, więc spokojnie by się dało :)
ale prawda jest taka, że przez lata robiłem "na oko" i to po prostu nie wychodziło, może jak się jest profesjonalnym pizzaiolo to tak, ale głupia waga za 30zł i apka w komórce odmierzająca ilość składników i wychodzi idealne ciasto za każdym razem.
  • Odpowiedz
@Piernikarka: na 3 od góry, co przekłada się na ok 10 cm od grzałek.
na wyższej pali się ciasto zanim spód się zrobi, na niższej ze składników robi się zupa, te 10 cm jest idealnie jeśli składniki dorzuca się po 2 min pieczenia ciasta z sosem (inaczej składniki się palą). metodą prób i błędów doszedłem że wstępne pieczenie 2-2,5 min bez włączonej grzałki/grilla, potem składniki i 1,5 min z grillem i
  • Odpowiedz
@kabzior: "wystarczy, że ...", "20min roboty"