Wpis z mikrobloga

Wszyscy szortujący #tesla jarają się że jej autopilot jest na 2 miejscu w jakimś gównorankingu, albo że muszą zapłacić 15 milionów EURO kary...

Ale czy dobrze rozumiem że #honda i inni będą płacić Tesli miliardy dolarów za nic? Tzn Tesla nie musi nic robić - jedynie produkować swoje samochody i im więcej wyprodukuje tym więcej dostanie a oni nie zapłacą gigantycznych kar? Co jeszcze ciekawsze zamiast rozwijać działy EV by nie płacić kar to de facto sfinansują Tesli budowę jednej fabryki pogrążając się jeszcze bardziej ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

#motoryzacja #inwestycje
  • 13
@mepps: Taką fabrykę można kupić w dowolnym sklepie z fabrykami. Za 5 lat kupią sobie dwie i będą klepać jakieś dziwne samochody z korbkami i pokrętłami. Oh wait, mówicie że nie ma OEMów dostarczających dobre napędy EV, baterie, zintegrowane komputery? No kiedyś będą. A na razie klepiemy benzyniaczki z 30 komputerami, cała naprzód!
@Silvervend: to po prostu firma technologiczna przy czym granica między "firma motoryzacyjna" a "firma technologiczna zajmująca się R&D wokół motoryzacji" jest dość rozmyta

Coś jak Amazon - jeszcze 10 lat temu mówiono o nim niemal wyłącznie "gigant e-commerce" a dzisiaj co raz częściej spotykam się z samym "technological company" tak jakby kompletnie zapominali że 86% revenue pochodzi z operacji wokół e-commerce

ba nawet wikipedia teraz pisze:

https://en.wikipedia.org/wiki/Amazon_(company)

Amazon.com, Inc.[7] (/ˈæməzɒn/ AM-ə-zon)
@gatineau dokładnie to. Trzeba zaznaczyć też, że idąc w kierunku EV, otwiera się też okienko w sferze czystej energii i jej przechowywania, co już ogarniają w postaci paneli słonecznych i powerwalli. Kapitał, który ucieknie z oil&gas i zwykłej motoryzacji, wyląduje w końcu w takiej Tesli bądź jej konkurencji.
@Silvervend: póki co mają duży kawałek (ponad 18%) małego tortu, ale całkiem niedługo - i to będzie kilka lat - ten tort będzie duuuużo większy. Nawet jeśli ich udział zmaleje to i tak będą ogromne pieniądze.
@mepps za 5 czy 10 lat to równie dobrze może być wodór na fali. Elektryki i hybrydy zrobili się popularne parę lat temu. Teraz nie ma producenta który nie ma hybrydy albo elektryka w ofercie.
a dlaczego według Ciebie? byli też ludzie co zapowiadali to elektrykom, że tesla padnie i sobie głupi ryj rozbije ale jakoś daję radę.


@frems: Dla użytkownika wodór nie ma żadnej zalety. Wad ma za to sporo. Tesla na 2021 rok wypuści model S ponad 1000 KM, koszt przejechania 100 km to poniżej 10 zł ładując wygodnie w domu. Dla porównania Toyota Mirai z tego co kojarzę zużywa wodoru za 50 zł
@VWgolf3 przecież tak samo było z elektrykami. Na początku też stacji nie było.
Poza tym jeżeli ktoś nie ma ładowarki w domu i do tego taryfy nocnej to opłacalność na elektryku jest znikoma.
Elektryki są fajne jak ma się panele albo tani prąd w gniazdku i ekologiczny gdzie u nas niestety tego brakuje.
przecież tak samo było z elektrykami. Na początku też stacji nie było.


@frems: Co było tak samo ? Cały myk polega na tym, że ładujesz auto w garażu.

Elektryki są fajne jak ma się panele albo tani prąd w gniazdku i ekologiczny gdzie u nas niestety tego brakuje.


@frems: W Polsce prąd jest bardzo tani, nawet bez paneli i taryfy nocnej z tego co pamiętam koszt kWh to średnio dla