Wpis z mikrobloga

Czy rysowanie swojego pomysłu działania schematu elektronicznego w formie schematu blokowego jest poprawne? W sensie profesjonalne. Mam w ramach projektu zrealizować schemat układu i chciałbym prowadzącemu wysłać pomysł, jak chce ten układ zrealizować i nie wiem czy lepiej opisać słownie czy mu rozrysować właśnie w postaci schematu blokowego xD Jeszcze nie jestem pewny jaki dokładnie np mikrokontroler wykorzystam czy jaki czujnik. Trafiłem w internecie na taki sposób rozrysowania problemu, ale to sporadyczne przypadki. Jestem zielonką jeśli chodzi o projektowanie układów elektronicznych, liczę na duże wsparcie i pomoc ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#elektronika #projektowanie #technologia
  • 7
  • Odpowiedz
@fozolif: Schemat ideowy. Bardzo dobry w fazie planowania. Duże schematy urządzeń elektronicznych i tak są podzielone na wiele stron i zazwyczaj jakaś część to układ jak to wszystko ze sobą gada.
  • Odpowiedz
jeżeli mają to być trzy bloki ze strzałkami to może lepiej nie, niech niesie ze sobą informacje np. do jakiej magistrali co jest podpięte lub do jakiego portu
  • Odpowiedz
Czy rysowanie swojego pomysłu działania schematu elektronicznego w formie schematu blokowego jest poprawne?


@fozolif: zazwyczaj profesjonaliści nie muszą się tłumaczyć ze swoich pomysłów. Schematy blokowe mają ułatwić pracę serwisowi, działowi uruchomienia na produkcji itp. a nie spowiedź u promotora :-)

Schemat blokowy może powstać "sam" przy okazji, jeśli podzielisz schemat na bloki funkcjonalne.
zetisdead - > Czy rysowanie swojego pomysłu działania schematu elektronicznego w form...

źródło: comment_1603311763I1swQHo2Y8vwzECAivkRgt.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 1
@fozolif wystarczy że z grubsza narysujesz to nawet docelowo w wybranym CADzie za pomocą elementów graficznych. Wystarczą ramki, kreski, strzałki i kilka słów.
Taki blokowy nawet potem komuś ułatwia zczajenie całego schematu - dobra praktyka a i też twórcy pomaga poukładać myśli
  • Odpowiedz