Wpis z mikrobloga

@wojtek_bez_portek: U mnie na wsi jest bielej niż na antarktydzie. Generalnie Berlin to Berlin....... Z duży miks, mafia, wojny żebraków, islam - wszystko do kupy. Ale poza tak wielkimi ośrodkami jest chyba ok. Ponadto Niemcy mało się różnią od nas mentalnością. Są bardziej zorganizowani.
@wojtek_bez_portek: A jaki zawod? Brutto czy Netto? Angielski ogarniaja, ale lepiej, zebys po paru tygodniach juz po niemiecku z wszystkimi mowil.

Tak jak kolega napisal, generalnie Berlin to najwiekszy syf, nie mozna gorzej w Niemczech trafic, no ale i tak jest bezpieczniej niz w Polsce.

Pamietaj, ze tu jest troche inaczej, praca jest glownie poza duzymi osrodkami, korporacje maja siedziby w mniejszych miastach, to nie Polska, gdzie zycie toczy sie tylko
@miki4ever jestem lekarzem weterynarii. Widzę ostatnio spooooro ogłoszeń, że szukają lekarzy właściwie w całych Niemczech, ale mnie najbardziej interesują okolice Berlina bo właśnie blisko do rodziny.
Oferują 3-9 tysięcy brutto, zależnie od doświadczenia.
Nie przyjmuje że od razu dadzą 9k ani nawet 5k tylko biorę pod uwagę scenariusz z tymi 3k + wypłata różowej.

Nie spodziewam się pracy w biurowcu w centrum bo przychodnie i kliniki rzadko powstają w takich miejscach, już
@miki4ever
@ArturKa
No i wiecie, nie chce trafić tam na truskawki i wracać za dwa lata. Chciałbym tam osiasc na stałe więc ciekaw jestem czy za te kasę można realnie żyć nie jak robak z 16 innymi uchodzcami w hotelu pracowniczym tylko wynająć rozsądne mieszkanie w rozsądnej dzielnicy albo w ogóle kupić dom gdzieś pod miastem i prowadzić normalne cywilizowane życie jak dorosły człowiek.
@wojtek_bez_portek: Będziesz miał jak pączek w maśle. Ja za kawalerkę płacę 310 euro (z prądem i internetem). W sklepach niewiele drożej (Na pewno mięso jest drogie).

Co do podmiejskich wiosek Berlina to te na południe od są mega śliczne.